[TTL] Rare aansluiting op oude monitor

Pagina: 1
Acties:

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb via een veilingsite een monitor gekocht, een 9" z/w monitor.
Vandaag opgehaald, niks mis mee, draait zelfs 800*600 8)
Leuk voor op de plank bij mijn servertje.

Nu kreeg ik er voor €5 nog 2 extra monitoren bij. (beide ook 9")
Deze hebben een zgn. TTL aansluiting, lijkt net een com-poort.
Eentje valt eventueel aan te sturen met RGB, dat zal wel lukken.

Wat ik me nu afvraag is:
Wat is precies die TTL aansluiting?

Heb gezocht op google en in de search van GoT maar kom er erg weinig over te weten.
Misschien dat een aantal die-hards van julllie mij kunnen vertellen of ik hier met rotzooi zit of dat er nog iets leuks van te maken valt. (behalve een mini aquarium :+ )

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:42
Daar heb je hele oude videokaarten voor nodig

• Bigs
  • Niet online
Dat is een EGA aansluiting :) Of misschien zelfs wel CGA of Hercules ofzo. Krijg je niet op je VGA-kaart aangesloten.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n poort op m'n monitor zitten, eizo flexscan 563T maar bij mij staat er iets van maintanance bij. Maar verder zit er wel gewoon een standaard vga aansluitig en die /d sub dingen.

• Bigs
  • Niet online
Jah maar dat is het niet. TTL is een digitaal signaal wat de pre-VGA video standaarden gebruikten om het beeld over te brengen. Bij VGA zijn ze echter overgestapt op een analoog systeem omdat het signaal in digitale vorm te ingewikkeld zou zijn ofzo.
Inmiddels gaan ze nu met DVI wel weer terug naar een digitaal signaal.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Over rare aansluitingen gesproken, heb er nog een ergens liggen waar een minijack ala koptelefoon in moet :S

Breek je nek voorzichtig

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
The_PyroPath schreef op 21 December 2002 @ 19:13:
Over rare aansluitingen gesproken, heb er nog een ergens liggen waar een minijack ala koptelefoon in moet :S
Dat zal dan wel een zijn waarbij de volledige pc in het toetsenbord geintegreerd zit? Heb hier ook zo'n ding. Een Schneider. Maar dat is eerder een voedingsaansluiting + DIN stekker.

• arjants
  • Niet online
Dus ik heb er een mini-aquarium bij begrijp ik?
Iemand intresse? :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Pagina: 1