roze vlek op tv.

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Topicstarter
Ik hoop, dat dit het juiste forums is zoniet, wijs me dan maar de goede weg.
Ik heb gekregen een lekker grote tv van een vriend. Maar er zit een roze vlek in de bovenhoek van het scherm, die je vooral ziet, als het het blauw is.

Weet iemand, hoe je zoiets wegkrijgt, ik weet, dat je zoiets kan veroorzaken, door een magneet tegen je tv te houden, maar hoe krijg je zoiets "moois" weer weg?

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 12:25
kan ook doordat het gewoon een oude beeldbuis is

Digital Media Junkie

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

je hebt een demagnetiseer ring nodig.

maar waar je die kan lenen??
zou het niet weten.

• nulkelvin

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Topicstarter
blijft natuurlijk de vraag, (voor de niet zo technische personen die er bestaan, zoals vooral ikke) WAT is een demagnetiseer ring? en [url http://www.google.nl/sear...q=demagnetiseer+ring&lr=] bracht niet veel uitkomst, dank voor de snelle reactie.

• nulkelvin

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Topicstarter
en wat doe ik fout met die url?

Verwijderd

Hoe groot is die vlek???

Verwijderd

Stap gewoon es binnen met die TV in de lokale electrozaak. Die hebben wel zo een ding liggen ... zal fixed zijn in no time.

• nulkelvin

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Topicstarter
De vlek is niet zo groot hoor, op 1/10 de van de hoogte en ook zoiets van de breedte links bovenin , het is gewoon zo: ik ben filmfan en huur veel videos, en dit is voor het eerst, dat ik films op zo'n tv thuis kan kijken en ik zou het fijn vinden als dat zonder vlek kan :) nou nog een dvd speler kopen (volgende maand)

Verwijderd

move VB --> AV

Verwijderd

Demagnetiseren heet 'officieel' 'degaussen'.

klik! voor een beetje uitleg.
TV-repair faq

Vraag anders een bij een TV-reparateur wat hij voor degaussen vraagt, vaak erg weinig als je zelf de TV versleept.

Misschien dat de electroboer er eentje heeft/kan bestellen..

Of maak er zelf een, schema's staan wel ergens op 't net.

edit:
typo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 16:43 ]

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 09:00

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Laat jij je tv altijd op standby staan? Probeer eens de tv een nacht uit te zetten.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Draai de tv eens naar het zuiden?

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:50

Xanax959

relax...

Toen ik de boxen van mijn stereo wat verder van mijn tv wegzette, waren die roze vlekken in een paar dagen weg. Ik had toen een erres tv, zeer gevoelig voor magnetische verstoringen. Per ongeluk een schroevendraaier er op laten liggen was al voldoende voor een vlek....

Atari portfolio Dos 2.11

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12 09:12
precies... alle boxen cq alles wat magnetisch is uit de buurt halen en na een paar dagen is ie weg

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 07:57
helpt meestal ook wel jah om de tv een dag / nacht uittezetten dus ook met stekker er uit heeft al paar keer geholpen bij mij :D

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Verwijderd

ik heb me beeldscherm die onder vlekken zat omdat me box 1,5 meter er van af stond , weer hersteld met een lucht pomp :).
en anders moet je je tv wassen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 17:51 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05

Yngwie-

Murphy was an optimist

PingOvercrash schreef op 22 december 2002 @ 13:56:
precies... alle boxen cq alles wat magnetisch is uit de buurt halen en na een paar dagen is ie weg
Kan ook wel eens wat langer duren. Heb 2 jaar terug een Aristona TV'tje vervangen door een Sony breedbeeld. Alles aangesloten, paar dagen TV gekeken en in 1 hoek onderin begon het wit wat blauw te worden enzo. Aangezien ik dat wel herkende als een magnetisch probleem heb ik vanalles geprobeerd. Luidsprekers verder weg e.d. maar dat hielp allemaal niet.

Wat bleek, kastje waar de TV op staat heeft 2 deurtjes. Deurtjes worden dichtgehouden door zo'n achterlijk magneetje :X en dat had ik in eerste instantie dus niet in de gaten. Eraf gesloopt en de vlek is pas een paar weken daarna helemaal weg gegaan. Maar tis wel weg :)

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Luchtpomp?

Ach ja..........

Pagina: 1