Toon posts:

Zalman 80HP cooler op asus v8460.

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
FF wat pic's van m'n nieuwe aanwinst...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/zalman1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/zalmanside.jpg

By the way: Deze bevalt mij tnt zeer goed, had hiervoor een TT GF4 koeler maar die was, op de RAMsinks na, niet beter dan de org. asus koeler.
Met de asus koeler heb ik altijd op 300 core, en 650 mem gedraaid (standaard).
Met de TT GF4 koeler op 315 core en 715 mem.
Nu met de zalman tnt stabiel (5 keer 3dmark en paar uur UT2k3) op 340 core en 750 mem.
(Ps: De ramsinks van TT setje kon en heb ik erop gelaten.)
Ter indicatie: org. 10500 3dmarks, nu (det 41.09) 12000 3dmarks.
En een zeer stille GF4 niet te vergeten.

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Chill, die kleur van de ramsinks past er ook wel mooi bij.
Ik heb nu ook de standaard asus koeler (AS3 ertussen >:)) erop met de ramsinks van TT

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

paar vraagjes :
1. Is die cooler niet gevaarlijk zwaar ?
2. Ben je echt maar 1 extra slot kwijt, of moet je ook zitten klooien met je geheugen enz (zag eens dat iemand een stukje heatsink weg moest halen van de Zalman)
3. Is het in jouw ogen de (circa) 35 euro waard, qua geluid en OC-baarheid
4. Vervalt de garantie op je videokaart als je er 1tje op zet ?

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik hem em ook sinds kort en vind em echt meesterlijk, installatie was makkelijk en de herrie is helemaal pleite :)

Verwijderd

ff een vraagje?
*waar halen jullie die mooie ramsinks vandaan en hoe maken jullie die een beetje vast dat als het rommel ooit kapot gaat dat je het terug kan brengen??

edit:
laat maar ik las het net al :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 11:36 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 13:15
Ziet er goed uit, jammer dat ik al 3 weken wacht op mijn zm-80hp :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
K vindt het wel wat raar dat je mem nu opeens 750 gaat, tìs niet zo dat er andere ramsinks opzitten of die beter koelt ? beetje vaag ook dat die opeen op 340 kan draaien, das wel erg veel hoger.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Centaur schreef op 21 December 2002 @ 02:39:
paar vraagjes :
1. Is die cooler niet gevaarlijk zwaar ?
2. Ben je echt maar 1 extra slot kwijt, of moet je ook zitten klooien met je geheugen enz (zag eens dat iemand een stukje heatsink weg moest halen van de Zalman)
3. Is het in jouw ogen de (circa) 35 euro waard, qua geluid en OC-baarheid
4. Vervalt de garantie op je videokaart als je er 1tje op zet ?
1. Ja hij is zwaar dus oppassen met transport
2. Je bent inderdaad 1 pci slot kwijt (ook niet meer). Dat probleem met geheugen etc was voor de oude versie (zonder a)
3. Bij mij zeker want ik heb een MSI 4400 en die maakte een t*ring herrie (verder overclocken doe ik niet 300/600 vind ik genoeg voor die 4400).
4. Ik denk het wel, maar als er iets is kun je hem natuurlijk weer in de originele staat terug brengen.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

wat is eigenlijk het verschil met de zalman hp-80 en de hp80A???

Verwijderd

Topicstarter
Centaur:
1: koeler weegt idd 400gr maar dat is zo verdeeld dat als ie in 't agp slot hangt daar niet veel meer van te merken is. Wel is het zo dat, net als met een zware cpu koeler, je niet je pc met een knal neer moet zetten, maar dat doe ik zonder zware koelers ook niet..
2: ja, je bent 1 pci slot kwijt en ik geloof dat er een aantal mobo's zijn waar het idd niet past. Info daarover staat d8 ik op de zalman site.
3: In mijn ogen is het zeker 35 pleuro's waard want ik kan 'm verder oc'en, hij is superstil (mijn TT koeler was een behoorlijke herrie schopper) en het ziet er :9~ uit.
4: Of de garantie vervalt dat weet ik niet maar je hoeft geen gekke dingen met je videokaart te doen om 'm te installen, maw met een beetje geklooi heb je 'm zo weer in statos orginalos :P

EDIT damn dubbelpost...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 12:09 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:06
hp80A zit heatpipe en heatsinks net een beetje anders, dit is volgens mij een HP80-A
Maar ehmmz, zit die heatpipe nou wel goed? Lijkt net of hij aan bijde kanten op zelfde diepte zit, ipv dat hij beetje gedraait zit?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
Pipe zit wel goed, gaat erom dat de 2 rechte stukken van de pipe parallel lopen zodat de heatsinks ook papallel aan elkaar staan van de zijkant bekeken.
Als je de achterkan bekijkt ziet de pipe er zo -/- uit....

Verwijderd

Hoeveel winst op temp gebied pak je hier nou mee?

Verwijderd

ik snap niet dat je je geheugen ineens hoger kan klokken omdat je je core passief koelt :?

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dr_dreey, kan je misschien meten / schatten hoeveel vrije ruimte er tussen de zalman en je heatsinks zit? M.a.w. hoe hoog kunnen je memheatsinks zijn?

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Mooi ding man ik ga er ook een halen (hij staat al in besteling).

ene volgens mij haal je flink wat meer met ocen omdat de achterkant van je GPU ook gekoeld word want dat is nu het probleem bij mij.

ik kom met 1,8v core niet verder dan 330 (doordat ie te warm word) en er zit een big ass colermaster op de GPU dus ik denk dat je echt wel verder gaat komen met deze jongen.

Verwijderd

ff off topic. is het een goed idee heatsings voor het geheugen vast te maken met secondelijm gemengt met wat AK-100 ?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
ja dat zei ik ook al, ik snap niet echt dat je mem hoger kan door niets :? en van 315 core naar 340 is ook een beetje veel, hoe zit dat nou.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
Doogie: Ruimte tussen koelerbovenkant en pcb is 1,8cm en tussen koeleronderkant en pcb is 0,8cm.

Vanquisch: Wat de temp winst is weet ik niet aangezien ik geen tempsensor op videokaart heb.

The doctor: Zal je toch ff uit de droom halen, het enige dat je met de zalman koelt is de GPU, niet het geheugen, ook niet de 8erkant. De ramsinks zijn een overblijfsel van een TT GF4 koelsetje http://www.thermaltake.com/products/chipset/g4.htm zie hier.
Enige reden waarom er ook een deel aan de 8erkant zit is voor een groter koelopp.

Caspergt/siqdiz: De reden dat de mem freq nu hoger is, is dat ik het simpelweg nog niet op max had draaien en de reden dat ik met een passieve zalman hogere core freq kan draaien dan met TT GF4 koeler is dat de zalman zonder fan toch meer hitte van de GPU kan opnemen (grotere koel massa/opp.) 8)7

Gamepad: Als je de TT koelkit koopt dan kun je de ramsinks bevestigen met een soort hitte geleidend plakband wat erbij geleverd zit. Ik heb het ook al eens gedaan met een mengsel van sec.lijm(locktite) en koelpasta. Dit is er wel lastig af te krijgen als dat nodig is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 18:14 ]

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik heb mijn Asus V8440 GF4 Ti4400 (stand. 275/550) nu op 300/620 draaien, zal dus qua OCen (vrijwel) nix veranderen.
Herrie van m'n GPU-fan hoor ik niet echt, strax als ik m'n hdd's vervangen heb ff naar kijken.
Bedankt voor de info alvast

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Pagina: 1