Toon posts:

Agp spaning/monitorprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Koptekst: AGP spanning / monitor-probleem

Plotseling begon mijn monitor piepjes uit te stoten, lijntjes sprongen een voor een in beeld. Nu blijft hij onscherp. De Asus smartdocter geeft een foutmelding dat de VDDQ spanning 1.4 volt is i.p.v. 3.3 v. Monitor blijkt kaduuk, is dus ook onscherp op andere PC. Andere monitor geeft normaal beeld op bewuste PC.
Nu vraag ik mij af of het moederbord, die de AGP spanning levert, ook stuk is of alleen de monitor.

Specs: Mobo K7S5A, VGA ASUS Ti4600 de Luxe (AGP4x)

Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 02:16 ]

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Ik zou gokken dat enkel de monitor eraan is aangezien het met andere monitors wel werkt terwijl die kapotte het ook niet doet op andere systemen. Kijk eens met je SmartDoctor na wat de situatie is wanneer je een ander scherm (een van deze die het wel doet) op de pc aansluit. Is de spanning dan in orde?!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, klinkt bekend.
'K werk in een computerzaak en we hebben hier ook wel eens een Asus Ti4200 128 mb Deluxe gehad die precies hetzelfde probleem gaf. Bij veel belasting (zware spellen) sloeg de smartdoctor van asus op tilt.
Wij hebben toen een 400 watt voeding geprobeerd (zat een 300 watt) in en het probleem was daarmee verholpen. Weet niet of dit bij jouw ook zo zal zijn, maar het zou kunnen.

Suc6,

Viper®

Verwijderd

nee als die andere monitor onder alle omstandigheden wel een goed beeld geeft dan kun je er rustig vannuitgaan dat je monitor naaar de ..... is! zoek het niet te ver!! de simpelste oplossingen zijn vaak de beste!!

dus... knal die goedwerkende monitor erop en speel een minut of 5 dan weet je alles wat je moet weten! suc6

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu met Motherboard monitor de 3.3 VGA spanning gecheckt en blijkt O.K. Zal dan toch alleen de monitor zijn die toast is. Met andere 14"" :r monitor werkt alles goed. Vond die Asus Smartdocter toch altijd al een beetje buggy. Nieuwe monitor dan maar. Mischien de Iiyama HM903DT.