Netwerk --> Pingen en i-net werkt maar....

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26
Hallo,

Ik heb hier 2 computers.

pc 1 .

Netwerk kaart 1 komt internet op binnen

Netwerk kaart 2 gaat naar pc 2 [10/100 kaartje]

pc 2 .

Netwerk kaart 1 ,staat verbonden met pc 1. [ Intel 10mbit ]

Nu werkt internet wel op pc 2 ,valt wel regelmatig effe weg :? .

Ik kan ook van beide computers de gesharde bestanden zien. Maar gesharedebestanden met elkaar uitwisselen Ho maar.

Hij vertikt het.

het werkt 2sec en dan stopt ie er mee 8)7

Op beide pc s draai ik WIn XP pro NL

Iemand enig iedee hoe ik dit wel aan de praat krijg ?

Edit > De verbinding tussen beide pcs valt gewoon op onwillekeurige momenten weg ,en na een paar seconden is tie er weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Galaxis op 21-12-2002 00:59 ]

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zie dat de twee netwerkkarten verschillende snelheden hebben. Misschien kan het helpen als je de netwerkkaart 2 in pc1 op 10mbit insteld. Hoe je de twee pc's met elkaar verbindt, direkt met een crosscabble of via een hub of een switch, zou van belang kunnen zijn in deze situatie.
Een brakke netwerkkabel zou ook de oorzaak kunnen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Dionysus op 21-12-2002 01:06 ]

• Galaxis
Haldo schreef op 21 december 2002 @ 01:02:
Zie dat de twee netwerkkarten verschillende snelheden hebben. Misschien kan het helpen als je de netwerkkaart2 in pc1 op 10mbit insteld. Ook kan het uitmaken hoe je de twee pc's met elkaar verbindt, direkt met een crosscabble of via een hub of een switch. Ook een brakke netwerkkabel kan de oorzaak zijn.
netwerkkabel is zo goed als nieuw,

2enetwerk staat op 10 mbit ingesteld.

• Dionysus
  • Niet online
Opvallend is dat je internet verbinding op pc 2 niet altijd even stabiel is. En dat het bij het bij het uitwisselen van grotere bestanden helemaal wegvalt. Dit doet me dan toch aan kapotte hardware of een protocol dat de gegevens stroom niet goed kan verwerken.
Hoe is je netwerk opgebouwd, dus maak je gebruik van een hub/switch en hoe wordt je internet gedeeld xp zelf of andere software?

• Galaxis
Haldo schreef op 21 december 2002 @ 01:16:
Opvallend is dat je internet verbinding op pc 2 niet altijd even stabiel is. En dat het bij het bij het uitwisselen van grotere bestanden helemaal wegvalt. Dit doet me dan toch aan kapotte hardware of een protocol dat de gegevens stroom niet goed kan verwerken.
Hoe is je netwerk opgebouwd, dus maak je gebruik van een hub/switch en hoe wordt je internet gedeeld xp zelf of andere software?
gewoon met crossedcalbe van ene netwerkkaart naar andere.

Op pc 1 staat sygate er in anders heb ik nog nie eens internet op pc2.

Verwijderd

Maak je gebruik van de ingebouwde share van XP of heb je de handel handmatig ingesteld?

• krozzzkabouter
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

we hebben de ip's handmatig ingesteld : PC1 = 100.100.0.1 (NIC2)
PC2 = 100.100.0.2

we kregen toen wel enigzins verbinding met elkaar, maar op PC 2 geen i-net

toen hebben we op PC1 Sygate geinstaleerd, toen kreeg PC2 wel i-net, maar zoals al eerder gezegt wil dat ook nog wel eens wegvallen

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

• Dionysus
  • Niet online
Zowieso is het beter om voor een lokaal netwerk de ip's te gebruiken die daarvoor zijn gereserveerd, zie ook Welke IP adressen moet ik thuis nu gebruiken. Maar goed dit zal vast niet het probleem oplossen.

Zelf weet ik erg weinig van sygate het heeft me tot nu toe alleen maar veel ergenis opgeleverd. Naar mijn weten is het internet delen op xp-pro goed te doen zonder software van een andere partij.
Misschien toch nog een beetje domme opmerking maar draait er op pc2 niet een (xp) firewall, want deze zou ook aardig roet in het eten kunnen gooien.
Wat vooral van belang is om zaken uit te gaan sluiten, dus zet eerst een simpel netwerk op tussen de twee pc's met vaste ip's en zonder sygate. Werkt dan het filesharing, prima ga dan kijken of internet kan delen. Werkt het niet dan moet je toch je hardware eens nader gaan bekijken.

edit:
verkeerde link

[ Voor 7% gewijzigd door Dionysus op 21-12-2002 01:54 ]

• Galaxis
ok.

Alles staat nu goed ingesteld.

Pc 1

netwerk kaart 1 = @home
Netwerk kaart 2 = gaat naar pc 2

pc 2

Netwerkkaart 1 = vervonden met pc 1

Ik heb de ips handmatig ingesteld.

Internet valt nog steeds regelmatig weg.

bestanden van pc 1 naarpc 2 en visa versa werkt ook niet.

We hebben al andere netwerkkaarten geprobeerd en andere kabel.

Helaas mocht dit niet baten

Wie o wie ?

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-08 17:33
Galaxis schreef op 21 december 2002 @ 14:33:
ok.

Alles staat nu goed ingesteld.

Pc 1

netwerk kaart 1 = @home
Netwerk kaart 2 = gaat naar pc 2

pc 2

Netwerkkaart 1 = vervonden met pc 1

Ik heb de ips handmatig ingesteld.

Internet valt nog steeds regelmatig weg.

bestanden van pc 1 naarpc 2 en visa versa werkt ook niet.

We hebben al andere netwerkkaarten geprobeerd en andere kabel.

Helaas mocht dit niet baten

Wie o wie ?
Heb je de 2 netwerkkaarten samengevoegd in een bridge? Misschien wil dat helpen. Nu weet ik alleen niet of hij dan in de knoei komt met het ip dat je voor je internet nodig hebt. Gewoon even proberen, wie weet werkt het.
Pagina: 1