Toon posts:

[ISA Server] settings voor internetconnectie op client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

weer een ISA vraag(1e van mij...)

- Tweaked ADSL
- MS SBS 2000
- MS ISA SP1

Ik heb m'n ISA server aangepast, tenminste, m'n modem getweakt zodat ik beter om kan gaan met ip packet filters. Nu had ik eerst staan dat ik gebruik maakte van een dial-up, dat ging goed enzo. Maar nu hoeft dat niet, dus de verbinding weg gegooid. Alleen krijg ik nu de volgende error op de clients "HTTP 502 Proxy Error - ISA Server dial-out connection failed" http://support.microsoft....kb/articles/q279/9/64.ASP

Ik heb al verscheidene bronnen nagekeken, maar ik kan gewoon niet vinden HOE ik nu m'n settings aan moet passen. Ik denk nl. dat http://www.isaserver.org/...Internet_connections.html niet meer van toepassing is in mijn geval.

Zou iemand me (liefst in jip en janneke taal, want dat is 'hot') kunnen uitleggen wat ik nog fout doe?

Super bedankt!

ps. m'n probleem zit hem dus volgens mij in het 'dial-up' terwijl dat nu niet nodig is

(sorry, toch m'n tweede topic, maar duidelijk ander probleem :( )

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 01:01 . Reden: ( ) ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Na de aanpassing heb je ook de ISA services opnieuw gestart? (microsoft ISA control service dus even restarten...)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 21 december 2002 @ 09:10:
Na de aanpassing heb je ook de ISA services opnieuw gestart? (microsoft ISA control service dus even restarten...)
ja, server opnieuw op gestart, maar het gaat om het feit dat de clients nog die dial up willen gebruiken. Dat lukt niet omdat er een incorrect wachtwoord is... Hoe kan ik nou zorgen dat ik die hele dial-up zooi weg kan gooien.

Ik heb bij network configuration het vinkje "use dial-up entry" uitgevinkt...

ps. Hoe kan ik isa server restarten? In de help staat datie dat zelf doet alstie het nodig vind. Kan het ook handmatig?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 11:09 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

ISA restart niet vanzelf. Je moet zelf de services restarten. Met even zoeken vind je ze in de ISA console.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Traag schreef op 21 December 2002 @ 15:21:
ISA restart niet vanzelf. Je moet zelf de services restarten. Met even zoeken vind je ze in de ISA console.
duh, hij heeft de server gereboot... (edit: ok zelf niet goed gelezen :))

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 14:01 ]

• 3volution
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

3volution

tsja...

Heb je ook het vinkje bij
[Network Configuration]->Right click->Properties->"use dial-up entry"
uitgezet?
Pagina: 1