w2k, ghost, terug zetten dan niet meer inloggen.

Pagina: 1
Acties:

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
ik heb hier 11 systemen staan waar w2k op moet engels.
nu wil ik een ghost maken ( gedaan ) en deze op de andere 10 system zetten.
nu zet ik 1 ghost terug maar dan kom ik inhet inlog scherm en dan druk ik op enter ( geen password ) en dan wil die inloggen maar dan krijg ik gewoon weer het inlog scherm....
ik heb de search gebruikt maar kreeg dit : No topics were found containing your keywords. (no_topicmatch).
bij alles wat ik intoetste , dus die werkte niet :(

wat moet ik doen om deze 11 systemen goed te krijgen op het netwerk ?
ik heb ghostwalk geprobeert om het PID nummer te veranderen maar dat lukte ook niet echt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

heb je ze geghost terwijl hij al in een domein zat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

probleem is bekend voor sommige netwerken: zit hem in de MAC waarden... van je netwerkkaart, die is nu vaak hetzelfde... vinden sommige netwerken niet zo leuk....en loopt de inlogprocedure niet goed.
Bij ons ging dat via de netwerkbeheerder om het weer goed te maken. Maar wellicht werkt ook een release/renew al van de kaart (in veilige mode met of zonder netwerkondersteuning??)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je zou ook met een tooltje van Microsoft genaamd Sysprep de SID (Security IDentifier) voordat je de ghost image gemaakt hebt eruit kunnen halen. Op technet staat genoeg info over deze tool om het proces enigzins automatisch te laten gaan. Er word namelijk nog meer uit gesloopt zoals de cdkey en andere unieke info van het systeem. Als je daarna een ghost maakt en die op de machines zet zal je minder problemen ondervinden.

https://discord.com/invite/tweakers

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb het ook zitten in een ghost image van een systeem maar ik unjoin het domein altijd en dan hang ik hem er opnieuw in, maar ja. dat is slechts 1 pc...
Eigenlijk zou ik ook wel een mooiere oplossing willen maar daar heb ik niet echt zin in :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Eigenlijk zit het zo:

Richt een systeem in zoals je wilt.
Hang m in een domein als je dat nodig vindt.

Daarna pak je deploy.cab uit naar c:\sysprep

Draai de setup manager en beantwoord alle vragen.
Eventueel kan je ProductID toevoegen zodat je niet opnieuw het serienummer hoeft in voeren (zie het document in diezelfde directory).

Sluit alle schermpjes en eject de cdrom.
Doe start, uitvoeren, c:\sysprep\sysprep.exe

Hij haalt nu de machinenaam, membership, registratiegegevens, etc eruit.

De PC gaat nu uit.

Nu kom jij in actie met je Ghost boot flop om een image te trekken.

Na het TERUGzetten van dit image leest hij alle in te voeren velden uit het sysprep.inf bestandje. Dit doet mini-setup (zo ziet ie er ook uit ;) ).

Je kan m bijvoorbeeld automatisch lid laten maken van het domein, printers toevoegen, pnp drivers toevoegen etc etc.

Nadat hij klaar is reboot hij. Kijk goed bij het inlogscherm dat het domein is geselecteerd en log in. Hij wist zelf c:\sysprep uit omdat daar gegevens in staan (admin wachtwoord om lid te worden van het domein, serienummer) en gewone gebruikers hebben daar niks mee te makken.

Check je Windows 2000 Professional boek "Deploying Windows 2000 Professional".

RIS is ook erg mooi, daarmee kan je ook vrij vlot installaties verrichten.
Software installatie op elke pc is eigenlijk niet nodig, want via Active Directory (als je een Windows 2000 Server hebt natuurlijk) kan je software deployen/updaten/deinstalleren.

Sterkte!

Verwijderd

Aanvulling: brand dit image op een bootable cd (met als bootimage bijvoorbeeld de ghost-bootflop met cdrom drivers die je kan maken met de meegelerde utilities) en je hebt een oplossing op cd voor als een systeem kuren krijgt.

Je kan dat image volautomatisch laten terugzetten. En DAT scheelt de beheerder (ik bijvoorbeeld) heel veel tijd ;)
Pagina: 1