Scart aansluiten zorgt voor ruis :s

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 18:44
Mijn medion dvd-speler doet het perfect, maar als ik kritisch naar het beeld kijk is het toch wat korrelig/ruizig. Volgens mij ligt het aan de scartkabel.
Het videokanaal is, zonder dat ik mijn scartkabel heb aangesloten, is zwart en scherp 8)7.
Zodra ik de scart aan sluit verschijnt er een ruis over het beeld (wordt het beeld korrelig).

Kennen mensen dit probleem, dwz ligt dit aan de scartkabel of is mijn televisie gewoon gaar?

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

Verwijderd

heeft denk ik iets met de aarding van je apparaten te maken... zorg dat ze allebij geaard zijn en dat ze zich niet in een aardlus bevinden.

• no_useforaname
hmm.. jah aarden daar zeg je zo wat, maar zowel de netaansluiting van mijn tv als mijn dvd speler hebben geen geaarde stekker. Dus een geaarde of niet geaarde stopcontact maakt dan toch nix uit?

btw het stopcontact is niet geaard.

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Probeer eens een andere scartkabel zou ik zeggen. Of sluit je dvd speler aan op een andere tv. Is je scartkabel wel bezet met alle pins? Welke instelling heb je 'm staan, svideo of composiet?

Als de stekkers niet geaard zijn dan maakt aarding dus niet uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Scarp op 21-12-2002 00:50 ]

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Probeer het eens zonder de CAI kabel in de TV.
Die heeft namelijk 9 van de 10 keer de meest beroerde aarding die je maar kan vinden in huis.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• no_useforaname
de CAI kabel heb ik er al uit als ik dvd's ga kijken, anders staat het beeld vol met artifacts en lijntjes. Maar de ruis blijft..
De scartkabel is voorzien van alle pins en is een RGB scartkabel. De instelling van mijn scartkabel weet ik niet; kwestie van inpluggen voor de rest valt er weinig in te stellen :?

Maar een oplossing kan zijn een andere scartkabel..

<off-topic>wat is een goedkope oplossing om dvd's te kunnen zonder steeds de CAI kabel eruit te halen, op google las ik mantelstroom-filters een oplossing konden bieden, is dit wat? </off-topic>

[ Voor 4% gewijzigd door no_useforaname op 21-12-2002 01:39 . Reden: msn smilie vervangen door t.net smilie ]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bij mijn tv en dvd speler kan ik instellen wat ie door de scart geeft, svideo/rgb/composiet. 'k zou gewoon eens een andere scart kopen. Kijk ook eens of er wat kabels tegen je scart aankomen, dat kan ook storing geven. Probeer je scart bij een kennis uit op zijn/haar systeem, etc.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 17:07
Oplossing voor CAI probleem: condensatortjes opnemen in mantel en signaal draad van CAI. Precieze waarden weet ik ff niet meer. CAI is dan ontkoppeld voor gelijkstroom, waardoor het potentiaalverschil met de randaarde in je eigen huis geen probleem meer is. Kost praktisch niks, lost ook een hoop gedonder op als je de geluidskaart van je computer op de stereo aan wilt sluiten terwijl de tuner ook aan de CAI hangt.

• no_useforaname
bedankt voor jullie reacties, ik zaL binnenkort ff naar de lokale electrowinkel gaan en vragen naar die condensatortjes.

------------------------------------------------[CASE CLOSED]--------------------------------------------------

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:42

4POX

Everybody is wired

Sinds een paar dagen heb ik een Samsung LE32R32B tft tv. Hierop is alleen een Pioneer DV350 dvd speler met een RGB kabel aangesloten. Verder zit er niets op de tv behalve een stroomkabel (ongeaard). Ik heb hetzelfde met het probleem met de kleuren en ruis. Met alleen een s-video kabel is het beeld beter. Toch wel raar dat het beeld met scart er zo slecht uit zit. Een film vanaf de macbook met een VGA kabel is wel haarscherp.

Zijn er 5 jaar later nog nieuwe ideeen ontstaan over dit probleem ?

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1