[Woody] No screens found

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 12:58

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
ik draai sinds kort debian woody. Het probleem is nu dat ik de Xserver niet aan de praat krijg, de log-file en de config file staan hier: http://members.home.nl/gotiniens/debian/ .
Ik heb al zitten zoeken met de omega search maar de enigste oplossing die ik daar kreeg was het uncommenten van een regel in de config. deze regel staat echter neit in mijn config. meerdere malen uitvoeren van: dpkg-reconfigure xserver-xfree86 mocht ook niet baten, ik heb geen idee wat het kan zijn.

Ik heb een ati rage 128 op een pentium II 350 en 192MHZ ram.

bij voorbaat dank

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb bij de install van Debian of naja van X hetzelfde gehad.

Daar moest ik de specs van mijn monitor goed zetten in de config file, deze kan je wel vinden in het boekje van je monitor.
Daarbij zie ik in je config file dat je niet eens een Ati driver voor je videokaart defineerd, dit is misschien ook wel handig om te doen.

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
code:
1
2
3
4
Section "Device"
    Identifier  "ATI rage"
    Driver      "r128"
EndSection

ik zet hier tog de videokaart driver?

de instellingen van de monitor zijn goed volgens mij, ik heb ze nl uit het boekje

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Wat dacht je van Driver "ati" ipv "r128" ? Werkt dat niet? (geeft xf86config hier gewoon aan als ik de cardlist doorbrowse...)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
code:
1
2
3
Section "Screen"
    Identifier  "Default Screen"
    Device      "Generic Video Card"

device moest ik veranderen in "ATI rage" 8)7 |:(

maar nou zegt ie dit
(II) Primary Device is: PCI 01:00:0
(--) Assigning device section with no busID to primary device
(EE) No devices detected.
Dat PCI klopt niet omdat het een AGP kaart is. Nou weet ik dat je busid in de config file kan meegeven, maar hoe kan ik die dan achterhalen?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

AGP kaarten zijn qua technische achtergrond ook PCI, kort door de bocht. Je BusID kan je achterhalen met lspci, maar dat is op meerdere plekken wel te vinden... maar dat maakt eigenlijk op i386 architectuur geen bal uit (behalve de nVidia drivers... ) of je die hebt of niet. Verder: "Device" is een simpel stringetje voor intern gebruik... daar doet je X server verder helemaal niks mee. Maar probeer nu gewoon de Driver "ati" eens... dit begint wel een beetje een helpdeskdraadje te worden.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.