Toon posts:

Wie heeft de Radeon werkend onder linux?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vermeld ook de gebruikte distro!
Ik ben heel benieuwd!

Niet alle functies hoeven beschikbaar te zijn!

Thanx

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik gebruik Mandrake 8.0 en de Radeon loopt out of the box. 2D werkt prima, hoge resoluties zijn mogelijk. Het is ook mogelijk om X met 3d acceleratie te starten, alleen blijft de resolutie dan beperkt tot 640 480 en betekent 't CPU acceleratie, 1fps dus. Ik weet niet hoe ik 3d aan de gang kan krijgen voor de Radeon, ik ben nog een totale leek op Linux gebied..

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56

Tuinhark

Retro

Mijn Radeon 64 DDR VIVO doet het wel goed onder Mandrake 8.1, alleen UT op OpenGL is echt 5fps oid.. Software rendering is iets beter, maar ziet er niet uit.

Mandrake 8.0 gaf problemen (gewoon 2D XFree), 8.1 dus niet.

:Y)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
RedHat 7.2; Radeon werkt out of the box, prima beeld, 1600x1200, wat 3D apps/spellen betreft geen idee, gamen doe ik onder windows.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Mandrake 8.1 radeon werkt perfect, zelfs openGL gooit de beuk erin (Tuxracer vliegt over het scherm in KDE/Gnome)

nu nog ff wachten op Mandrake gamers-edition 8-)

Heb helaas nog geen UT geprobeerd.

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56

Tuinhark

Retro

Tuinhark: ... alleen UT op OpenGL is echt 5fps oid.. Software rendering is iets beter, maar ziet er niet uit.

Toevoeging: Inmiddels is het probleem verholpen. Ik moest even een kernel module laden (iets met "grat" oid, voor de AGP oid) en nu zoeft UT in OpenGL weer bij mij over het scherm met zo'n 70fps (of whatever).

:Y)

Verwijderd

modprobe agpgart wellicht.. :)
Pagina: 1