Verlengde PCI kaart??

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 19:54
Ik heb hier een HP toptools kaart liggen, maar het probleem is dat deze veels te lang is. De kaart past opzich wel in een PCI slot, maar een stuk van de kaart is gewoon niet aangesloten. Weet iemand of deze kaart zal werken zonder dat stuk?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Uhmm.. Je hebt niets aan een TopTools kaart als je geen HP Netserver hebt... Je kunt er geen Remote Control doen, sensors uitlezen en ook niet je pc er mee (remote) uitzetten...

Je hebt namelijk niet een connector ervoor op een normaal pc systemboard zitten voor alle functies van de kaart...

[ Voor 27% gewijzigd door Tags NL op 20-12-2002 23:18 ]

https://powershellisfun.com

• Rendier2710
:( Ik ben gewoon opgelicht dus! Damn!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rendier2710 schreef op 20 december 2002 @ 23:19:
Wat zeiden ze dan dat je er mee kon doen dan?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Rendier2710 schreef op 20 december 2002 @ 23:19:
opgelicht? als welk artikel is dat ding je verkocht dan? als een hp toptools kaart? dan ben je niet opgelicht.... tis jouw probleem als ie niet in je machine werkt

dat valt dus 'technisch gezien' niet onder de noemer 'oplichterij' dan :)

A wise man's life is based around fuck you

• Rendier2710
Ik heb gevraagd of ik dat ding gewoon in een PCI slot kon douwen en dan die machine over kon nemen! Dit zou gewoon kunnen volgens de verkoper! Ik heb het dus helemaal niet over een een HP netserver gehad oid!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rendier2710 schreef op 20 december 2002 @ 23:13:
Ik heb hier een HP toptools kaart liggen, maar het probleem is dat deze veels te lang is. De kaart past opzich wel in een PCI slot, maar een stuk van de kaart is gewoon niet aangesloten. Weet iemand of deze kaart zal werken zonder dat stuk?
Wat voor "stuk" bedoel je trouwens?

• Rendier2710
-={Fred_Perry}=- schreef op 20 December 2002 @ 23:24:
[...]

Wat voor "stuk" bedoel je trouwens?
Ehhh, je weet wel, onder aan de kaart zit dus de connectie wat in het witte PCI slot gaat! Hier zit nog een extra stuk aan. Het lijkt wel een 64-bits PCI kaart

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
het laatste stuk, het 64-bits stuk waarschijnlijk.

offtopic:
Je was net iets eerder :X

[ Voor 37% gewijzigd door Donderwolk op 20-12-2002 23:29 ]

Pwnd

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rendier2710 schreef op 20 December 2002 @ 23:26:
[...]

Ehhh, je weet wel, onder aan de kaart zit dus de connectie wat in het witte PCI slot gaat! Hier zit nog een extra stuk aan. Het lijkt wel een 64-bits PCI kaart
64-bits kaarten kun je gewoon in een 32-bits pci slot stoppen, het extra stukje wordt dan "gewoon" niet gebruikt...

• Rendier2710
Heeft iemand ervaring met toptool kaarten? Hoe maak ik connectie naar zo'n ding?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rendier2710 schreef op 20 december 2002 @ 23:30:
Heeft iemand ervaring met toptool kaarten? Hoe maak ik connectie naar zo'n ding?
Tijdens opstarten krijg je een prompt dat je op F2 moet drukken of zo, daarna kom je in een soort bios van de TopTools kaart. Hier stel je een ip adres enzo in, na reboot kun je met een browser naar het ingestelde ip-adres connecten.. Ben benieuwd wat je met dan ding kan doen als hij niet in een HP machine zit...

[ Voor 10% gewijzigd door Tags NL op 20-12-2002 23:32 ]

• Rendier2710
Ok, maar je geeft me 0% kans dat dit gaat werken begrijp ik (op een gewoon mobo)!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rendier2710 schreef op 20 december 2002 @ 23:34:
Ok, maar je geeft me 0% kans dat dit gaat werken begrijp ik (op een gewoon mobo)!
Umm, 0% lijkt me wel heel laag, maar ff een paar dingen om bij stil te staan:

- heb je überhaupt gekeken op de HP site gekeken naar dit geval :?
- heb je via Google of andere search engines gezocht naar ervaringen ermee :?
- wat heb je precies aan de verkoper gevraagd :? en wat was het antwoord :?

Ik kan me namelijk niet onttrekken aan de indruk dat je zonder je ook maar een beetje te orienteren iets gekocht hebt waar je niets vanaf weet en raar opkijkt als hij niet direct in leven springt en een of andere verwachting van jou (die de koper allicht ook niet wist) vervult :/

Edit: en ik wordt ongelofelijk kriebelig als er gelijk 'oplichting' gegild wordt bij eigen domheid :X

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 20-12-2002 23:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Rendier2710
Zoals ik hierboven al vermeld heb, heb ik gevraagd of ik deze kaart gewoon in een PCI slot kan douwen en dan de pc over kan nemen! Volgens de verkoper was dit gewoon het geval. Zoals ook al eerder gezegd heb ik het helemaal niet over een server gehad en zelfs over mijn gewone pc.

Je mag trouwens eens gaan zoeken op zo'n toptools kaart, maar hier is weinig over te vinden(tenzij je heel goed chinees kunt.....).

Natuurlijk verwacht ik niet dat het in 1 keer zal draaien, maar het lijkt er dus op dat je echt een HP server nodig hebt!

en ik word er een beetje kriebelig van als er gelijk "domheid" gegild wordt.....

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rendier2710 schreef op 21 December 2002 @ 00:06:
Zoals ik hierboven al vermeld heb, heb ik gevraagd of ik deze kaart gewoon in een PCI slot kan douwen en dan de pc over kan nemen! Volgens de verkoper was dit gewoon het geval. Zoals ook al eerder gezegd heb ik het helemaal niet over een server gehad en zelfs over mijn gewone pc.

Je mag trouwens eens gaan zoeken op zo'n toptools kaart, maar hier is weinig over te vinden(tenzij je heel goed chinees kunt.....).

Natuurlijk verwacht ik niet dat het in 1 keer zal draaien, maar het lijkt er dus op dat je echt een HP server nodig hebt!

en ik word er een beetje kriebelig van als er gelijk "domheid" gegild wordt.....
Ik zou het voor de "fun" het gewoon probereren. Misschien kun je zonder de speciale connector op je board toch nog remote control kan doen.

Maar, en ik hoop dat de verkoper dat verteld heefd, elke versie van de TopTools kaart die ik ken heeft alleen een Text-Based RemoteControl! Zodra het grafisch wordt, kun je er niets mee! (Sinds de samengang tussen HP en Compaq komen de eerste grafische kaarten voor HP er trouwens aan)

Verwijderd

Wrom koop je zomaar iets wat je eigenlijk niet eens volledig kan gebruiken? :?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, ben dan wel gaan zoeken en heb een paar dingen gevonden, om precies te zijn gegoogled op "toptools remote control card" en 3710 documenten, overwegend in het Engels gevonden. Nav o.a. daarvan nog een vraag:

WELKE 'toptools kaart' heb je :?

Ik vind iig de HP TopTools Remote Control Card (D6028A)
en de HP Toptools Remote Control Card 2.0 [P1218A]
of is het evt een andere?

Ik vind namelijk in de Product Overview dat de P1218A TopTools kaart iig '32b PCI Bus Master Card- single slot' is, wat iets uitgebreider bevestigd wordt op deze Poolse site en nog een x-aantal andere die niet specifiek aangeven welke versie het voor is. Die heb je dus blijkbaar niet :o

Ook lijkt het dat om te werken het op een I2C connector aangesloten moet worden. Als je mobo dat niet heeft, kun je de meeste management eigenschappen wel vergeten.

EDIT
Ik heb ondertussen de HP Toptools Remote Control Card Version 2 User Guide bekeken en eea wordt duidelijk (en dit had je ECHT zelf op de HP site kunnen vinden, gewoon op 'remote controll card installation' searchen binnen HP):
- de kaart is in de vorm van een 64b PCI kaart gemaakt, maar alleen de eerste 32b wordt gebruikt, het kan dus zonder meer in een 32b slot
- de system BIOS van de server moet de kaart ondersteunen. Onduidelijk is hierbij of het gaat om proprietary dingen (zo ja: je kunt het vergeten) of een meer algemene I2C/IPMB ondersteuning (dan heb je een kans)
- de kaart heeft iig een battery pack en een I2C kabel nodig om goed te werken (heb je die :? )
- evt kun je het nog met een externe 5V adapter gebruiken, maar dat hoeft niet
- als je het in het systeem gebouwd hebt (dus MET de i2C connector) zul je bij booten van de server status LEDs zien achterop de kaart (de eerste is de 'heartbeat' LED, hij gaat als het goed is eerst lang aan, dan elke 5 seconden flitsen). Bovendien zul je na de POST met F3 de kaart BIOS instellingen kunnen wijzigen (zoals bijv. bij bootable SCSI adapters ook het geval is)

Op basis van wat ik gelezen heb zou ik het volgende zeggen:

Eerste vraag is dus die I2C poort. Ik heb m'n eigen mobo's bekeken en m'n Asus CUBX heeft er duidelijk eentje, 'SMB' gelabeld. Buiten dat heb ik geen mobo hier gevonden dier er eentje heeft. Wel heeft m'n AOpen AX6BC-Pro iets dat 'SB-link' heet en eruit ziet als dezelfde poort met een andere pinout. MSI en ECS mobo's die ik heb hebben niets dat erop lijkt. Het kan dus zijn dat je er eentje hebt, maar sinecure is het neit.

Als je een I2C poort hebt zou ik je 50% kans geven op überhaupt zinnige operatie uit het geval krijgen, en 10% op volle functionaliteit volgens spec. Heb je geen I2C poort, dan kan het hooguit laten zien of je server aanstaat of niet...

Maar geef eens ff wat specs:

WAT voor systeem wil je het in gebruiken (welk mobo vooral :o ) :?
Welke management features van de Remote Control Card wil je daadwerkelijk gebruiken :?
(dit laatste is bijzonder relevant als je systeem niet 100% aan de eisen voldoet)

Het spijt me als jij er kriebelig van wordt als er "domheid" genoemd wordt (zonder uitroepteken zou ik het niet als schreeuwen classificeren), maar je hebt na 7 posts nog steeds niet eenduidig je systeemspecs vermeld, WAT je precies met de kaart wilt doen en bovenal PRECIES welke kaart je hebt. Vooral bij iets obscuurs als dit wil dat laatste vrij essentieel zijn. Bovendien begin je al in je eerste reply een ander van oplichting te beschuldigen.
Misschien zijn er betere manieren om dit te omschrijven dan "domheid", maar hoe je het beestje ook wilt noemen, het zou ten zeerste aan te raden zijn om volgende keer het anders aan te pakken :/

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 21-12-2002 01:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-={Fred_Perry}=- schreef op 21 december 2002 @ 00:23:
[...]

Ik zou het voor de "fun" het gewoon probereren. Misschien kun je zonder de speciale connector op je board toch nog remote control kan doen.
Idd, als je het toch hebt... maar dit zijn geen goedkope kaarten. Hoeveel was je ervoor kwijt?
Maar, en ik hoop dat de verkoper dat verteld heefd, elke versie van de TopTools kaart die ik ken heeft alleen een Text-Based RemoteControl! Zodra het grafisch wordt, kun je er niets mee! (Sinds de samengang tussen HP en Compaq komen de eerste grafische kaarten voor HP er trouwens aan)
Um, vergeet niet dat het hier gaat om de terminal die door de kaart zelf gegenereerd wordt, wat losstaat van de rest van het systeem (die dus wel grafische SW mag hebben, al is dat meestal nergens voor nodig met een server)

Oslik blyat! Oslik!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
wat kan je met zo'n kaart dan? als je remote admin erop zet kan je toch ook de boel overnemen

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

precies, dat vroeg ik me ook af, als de TS beter had nagedacht ipv zo'n kaartje (imho) meteen te kopen, wat wil je precies met dat kaartje doen? je gaf aan dat het om je eigen pc ging..?

• Rendier2710
Ok, het voordeel van zo'n kaart is dat je gelijk hardwarematig de boel overneemt. En dan niet alleen zodra je in windows zit, maar eerder al.

De kaart ziet eruit als in die handleiding (bedankt, deze had ik nog niet gevonden), alleen het batterypack zit iets anders.... Verder allemaal dezelfde aansluitingen.

Ik heb de kaart ingebouwd en de server geboot. Via F3 kon ik inderdaad de kaart instellen en heb deze een IP adres gegeven. Daarna heb ik mijn ethernetkabel eraan gehangen en via de explorer kwam ik in een soort van toptoolsmenu.

In dit toptoolsmenu heb ik heel veel opties zoals het overnemen van de server. Echter als ik dit aanklik wordt mij om een user en ww gevraagd. Deze hoop ik zo snel mogelijk te krijgen van degene die mij de kaart geleverd heeft. Dan kan ik vertellen of het wel of niet werkt.

Deze kaart komt op een DFI pentium 2 mobo met LX chipset zonder connector....

Oh ja, de kaart heeft inclusief verzenden 30 euro gekost..... (met batterypack, zonder adapter)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Rendier2710 schreef op 21 December 2002 @ 10:13:
Ok, het voordeel van zo'n kaart is dat je gelijk hardwarematig de boel overneemt. En dan niet alleen zodra je in windows zit, maar eerder al.
Dat is geen voordeel, dat is een feature. "Dan kan ik thuis de biossettings van een colobak tweaken", dát is een voordeel. Nogmaals: wat wil je met het ding?
Echter als ik dit aanklik wordt mij om een user en ww gevraagd. Deze hoop ik zo snel mogelijk te krijgen van degene die mij de kaart geleverd heeft. Dan kan ik vertellen of het wel of niet werkt.
Ik bewonder dion_b erg om zijn geduld. Als je had kunnen bepalen of je (bijvoorbeeld) toptools 5.0 of 6.0 hebt, dan levert [google=change toptools password] in de eerste twee hits al een schat aan informatie. Bovendien had je dan het specifieke hp-forum gevonden dat aan deze kaarten is gewijd. Nogmaals: welke kaart heb je nou eigenlijk? Hierbij moet blijkbaar vermeld worden dat
De kaart ziet eruit als in die handleiding
geen geldige classificatie is.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Rendier2710
Het is de D6028A. User en ww staat idd in de handleiding. Ik ga nu pc anywhere installeren op zowel de server als de client.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rendier2710 schreef op 21 December 2002 @ 10:13:

De kaart ziet eruit als in die handleiding (bedankt, deze had ik nog niet gevonden), alleen het batterypack zit iets anders.... Verder allemaal dezelfde aansluitingen.

Ik heb de kaart ingebouwd en de server geboot. Via F3 kon ik inderdaad de kaart instellen en heb deze een IP adres gegeven. Daarna heb ik mijn ethernetkabel eraan gehangen en via de explorer kwam ik in een soort van toptoolsmenu.

In dit toptoolsmenu heb ik heel veel opties zoals het overnemen van de server. Echter als ik dit aanklik wordt mij om een user en ww gevraagd. Deze hoop ik zo snel mogelijk te krijgen van degene die mij de kaart geleverd heeft. Dan kan ik vertellen of het wel of niet werkt.

Deze kaart komt op een DFI pentium 2 mobo met LX chipset zonder connector....

Oh ja, de kaart heeft inclusief verzenden 30 euro gekost..... (met batterypack, zonder adapter)
Userid en password is voor een TopTools kaart, als hij default is, ADMIN en ADMIN.

Verwijderd

Hmmmz... raar dat je iets koopt dat je niet kunt gebruiken... :+
Maar je hebt dat ding toch wel werkend laten showen? Gewoon aansluiten... kijken wat ie doet... da's t leuke van "onbekende hardware" en natuurlijk info zoeken! Bij t volgende probleempje, ben jij dan dé expert >:)

• Rendier2710
Ok, ik bied hierbij mijn excuses aan. De kaart werkt naar behoren. Voor diegenen die ook zo'n kaart aanwillen schaffen, zal ik hier nog even uitleg geven. Je stelt dus gewoon een IP adres in op zo'n kaart. Daarna connect je via een ethernet aansluiting naar deze kaart. Je kunt dan de betreffende pc overnemen in text modus. Dat betekent dat je keyboard geemuleerd wordt. Je kunt dus ook gewoon in het BIOS van je pc komen. Daanaast als je bijvoorbeeld freesco draait, kun je deze volledig beheren (omdat dit niet grafisch is!!). Wil je wel grafisch, dan kun je pc anywhere installeren op zowel server als de machine vanwaar je het beheert. Hierbij zie ik dus niet meer het nut van de toptoolkaart, omdat je dat net zo goed met ethernet kan doen. Je bent echter wel altijd zeker van een vast ip adres!(DHCP is ook een optie btw!!!).

Ik ben vooral blij met deze kaart omdat ik de SCSI kaart in kan stellen. Ik draai de server namelijk zonder toetsenbord, muis en monitor, dus eventueel instellen is er even niet bij!

enne dion_b, bedankt voor de handleiding! Deze had ik nog niet gevonden (en echt wel gezocht ;) )
Pagina: 1