[OpenBSD] ip verandert zomaar ?!

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik heb een inbelverbinding en die deel ik met andere computers (vraag niet waarom ik het gedaan heb maar ik wou een server draaien ;))

Goed als ik dan inlog op mijn ISP (tmfweb) dan krijg ik een ip vervolgens ga ik even iets anders doen nog. Ik ga nog niet eens 5 minuten iets anders doen en dan krijg ik ineens een heel ander ip ?! Dat snap ik dus niet. Hij belt na die 5 minuten ook niet in ofzow.

Als iemand weet wat er aan de hand is zou het mooi wezen. Anders moet ik er weer een script omheen bouwen die checkt wanneer mijn ip verandert. Dit is trouwens een van de eerste keren dat ik dit meemaak. Met Debian had ik daar geen last van.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

job

daar is toch niets bijzonders aan.
de dhcp lease was verlopen.
als deze verloopt, kan je het zelfde ip weer krijgen, of je krijgt een nieuw ip.

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
Wat kan is dat tmfweb (nieuw?) je ip adres om een bepaalde tijd veranderd. Ook al lijkt me dit zeer vreemd, je zou eens kunnen vragen bij tmfweb. Misschien is er ook wel een probleem met de dhcp server bij hun.

Heb je de mogelijkheid om nu een ander OS te booten en kijken of het daar ook gebeurd. Op die wijze heb je zekerheid dat het aan je OpenBSD of aan tmfweb ligt ;)
damster schreef op 20 december 2002 @ 23:06:
daar is toch niets bijzonders aan.
de dhcp lease was verlopen.
als deze verloopt, kan je het zelfde ip weer krijgen, of je krijgt een nieuw ip.
Dat zeg ik dus ook net, maar het lijkt me zeer vreemd dat tmfweb om de vijf minuten je IP adres vernieuwd. Bij mij wordt elke 24 uur een ip adres vernieuwd, nu statisch btw. Heb @home :)

edit:

Als je continu zit te internetten en je verbinding gebruikt, vervalt je ip dan niet?

[ Voor 45% gewijzigd door LollieStick op 20-12-2002 23:12 ]

• active2
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Topicstarter
Nee ik heb niet de mogelijkheid om een ander OS te booten. Die computer staat een aardig end van mijn kamer vandaan :) En om dat modem nou naar mijn kamer te slepen... ;) Dan moet ik ook weer een nieuwe telefoon lijn erheen leggen.

Lijkt me trouwens sterk dat de dhcp lease om de 5 minuten vernieuwd wordt

Ik ga ze wel een keertje opbellen.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• job

job

LinuxUser schreef op 20 December 2002 @ 23:08:
Dat zeg ik dus ook net, maar het lijkt me zeer vreemd dat tmfweb om de vijf minuten je IP adres vernieuwd. Bij mij wordt elke 24 uur een ip adres vernieuwd, nu statisch btw. Heb @home :)
edit:

Als je continu zit te internetten en je verbinding gebruikt, vervalt je ip dan niet?
zou best kunnen dat dit na 5 minuten gebeurt.
ohja, dat je het even weet, @home geeft geen statische ip adressen uit.
als je je pc'tje statisch hebt in gesteld, zou ik dat maar heel snel weer op dhcp zetten. als er een keer een ip change komt, neem je een ip van een ander in.
en dan sluiten ze je zo af. het ip adres is dynamisch, maar het zou best kunnen dat je pas na een paar maand een ander krijgt.

topicstarter: laat eens de release tijd van je ip zien
in windows doe je dat met ipconfig /all, in linux weet ik het niet.

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
Ik heb in de 2 jaar dat ik @home heb nog nooit een ip-change gehad. En ik verwacht toch ook wel dat ze dat per e-mail even laten weten.

Daarnaast heb ik wel eens gehad dat de dhcp server down lag en dat heeft mij doen besluiten een statisch ip te nemen

• job

job

sorry, beetje offtopic
waarom zouden ze jou melden per e-mail dat je ip verandert??

er staat gewoon in de handleiding dat je dhcp moet gebruiken.
gebruik dat dan. als je een statisch ip hebt, dan wordt dat er wel bij verteld.
en wordt gemeld wat je ip is.

ik heb trouwens vorig jaar, een paar week lang, elke dag een ander ip gehad.
dus geen garantie dat jij voor altijd hetzelfde ip houdt.
krijg je straks het motorola modem, of gaan ze uitbreiden in je woonplaats of regio, grote kans dat je een ander ip krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 20-12-2002 23:41 ]

Verwijderd

Dit heeft niks met DHCP te maken. Active2 belt in; dus PPP.

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 11:52
Euhm, DHCP zit echt op een andere OSI laag dan PPP. Deze twee protocollen hebben dus niet zoveel met elkaar te maken. Beetje blaat reactie
Pagina: 1