Aankoop NEC 1880SX-BK

Pagina: 1
Acties:

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb de FAQ erop nageslagen, maar twijfel of ik deze vraag mag stellen. Maar goed,...

Ik wil deze monitor graag kopen, en het exemplaar van aankoop even bekijken op dode pixels. Nou blijkt dit nergens op de pricewatch genoemde winkels mogelijk te zijn (niet voorradig, extern magazijn, geen winkel). Tevens heb ik NEC Nederland een week geleden e-mail bericht gestuurd, maar geen antwoord (wat voor hun moeilijk te geven is uiteraard) waar ik dit wel kan. Bij het Office Centre staan bijv. zo de Philips 18.1", ... mijn vraag: waar kan ik deze monitor bekijken en kopen? Liever vandaag dan morgen,...

Verwijderd

Wil je dat scherm alleen maar bekijken om te controleren of er geen dode pixels in zitten :?
Lijkt me dat de meeste winkels het scherm wel omruilen als er idd dode pixels in zitten ;)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-08 20:46

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 06:14:
Wil je dat scherm alleen maar bekijken om te controleren of er geen dode pixels in zitten :?
Lijkt me dat de meeste winkels het scherm wel omruilen als er idd dode pixels in zitten ;)
Das niet altijd waar.. alleen class1 TFT's hebben een 0 pixel garantie.. Dat zijn vaak dure schermpjes..
De meeste consumer TFT's zijn class2, die hebben een tolerantie grens qua dooie pixels...
Dus checken in de zaak is een goed plan :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• MindfluX
Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 06:14:
(even voor de duidelijkheid. dit scherm kost gemiddeld 1250 euro... voor die prijs mag je je schermpje wel even zien voor aankoop??? blijkbaar niet, op zich logisch, maar al dat moeilijke gedoe van die winkels)

Ze gaan idd uit van een norm, als je bij aankoop al dode pixels hebt en deze binnen de norm vallen, dan heb je pech. Dit is min of meer een monitor voor bedrijven en die doen daar niet zo moeilijk over. Die kopen er gewoon 50 op bestelling en die installeren ze dan op de werkplek.

Ik moet hem dit jaar nog hebben vanwege de boekhouding... Ten tweede kan ik dan een maand gaan zitten wachten met een kleine kans dat ik bij aankoop al dode pixels heb. De meeste bedrijven hebben geen voorraad van deze monitoren (al staat dat op sommige pricewatch sites wel - krijg ik toch terug niet voorradig, levering januari...). En mocht de winkel DAN zo aardig zijn om om te ruilen, kan ik weer een maand wachten op de volgende levering..

Hier een de ISO norm die ik van SWW terug kreeg:

3) sorry, de levering van tft valt onder deze voorwaarde: n.b.: wij leveren dit scherm met 3 jaar onsite garantie binnen de iso-13406-2 norm

iso-13406-2 houdt dit in:
Failure Class Type 1 Type 2 Type 3
I 0 0 0
II 2 2 5
III 5 15 50
IV 50 150 500

Failure Type 1 fully luminous (colour white)
Failure Type 2 not fully luminous (colour black)
Failure Type 3 e.g. defect sub-pixel (colour red, green, blue) *

* one Pixel of a LCD consists of three sub-pixels in the colour red, green and blue gaat u akkoord met de iso-13406-2 (failure class II) garantievoorwaarden voor wat betreft defecte pixels?

[ Voor 23% gewijzigd door MindfluX op 21-12-2002 14:40 ]

Verwijderd

weer wat geleerd :D
Wat betreft het bekijken van schermen in de winkel ; tot 2 weken geleden heb ik bij RAF amsterdam gewerkt, en daar hadden ze iets van 20 tft schermen in de winkel staan. Ik weet niet zeker of ze ook NEC verkopen, maar ze hebben wel merken als Sony, Philips, Compaq en IIyama. De meeste hebben ze ook op voorraad, en als je het aardig vraagt, weet ik zeker dat het exemplaar wat je wilt hebben wel in de winkel kunt controleren op dooie pixels :)

• MindfluX
Ik zal ns kijken of ze hem daar hebben. Misschien maak ik de gok en bestel hem ergens bij een van de pricewatch winkels. Als het puntje bij paaltje komt, geven ze alle medio januari aan. Het zal wel iets met de groothandel en produktie zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MindfluX op 21-12-2002 15:10 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:22
NEC doet naar mijn ervaring nooit zo moeilijk over dode pixels. Mocht er toch eentje inzitten dan gewoon even bellen en waarschijnlijk krijg je dan zo een nieuwe....

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Volgens de wet heb je op alle aankopen via internet een herroepingsrecht, zie:http://www.tftwinkel.nl/service.html. Vraag of die winkel zich hier aan zal houden bij aankoop. Ok ze moeten volgens de wet, maar krijg ze maar zover achteraf. Maak gewoon een duidelijke afspraak hier over vooraf. Als het scherm een dode pixel heeft, zeg je dit niet, maar maak je gewoon gebruik van dit herroepingsrecht. Zo zou ik het doen als de winkel niet van te voren het scherm wil controleren op dode pixels.

• MindfluX
Bedankt voor de reakties! It's much appreciated! _/-\o_ Scherm heb ik besteld, komt begin van januari binnen. Hopelijk heeft mn schermpje geen last van dode pixels bij aankoop.

Beeldschone meid trouwens die Natalie Portman, Waslijn! Jammer dat ze een dode pixel heeft :*) Misschien is dat herroepingsrecht iets voor haar :*)

[ Voor 10% gewijzigd door MindfluX op 23-12-2002 21:01 ]

• MindfluX
TFT is BINNEN

Wat een vet scherm zeg!! Super dunne omlijsting... veel instellingen... prachtig haarscherp beeld... kleine diepte.

Twee kapotte pixeltjes: 1 rood subpixel en 1 wit pixel op zwart helemaal rechts onderin in de buitenste transistor rij: Geen probleem, zijn niet zichtbaar. Zeker de eerste, want deze is alleen zichtbaar bij 100% rood, zodra er een andere kleur bij komt is ie meteen weg. Momenteel aangesloten op video-dsub naar tft dvi-i. Videokaartje met DVI-D koop ik nog wel n keer. Als emand interesse heeft in dit scherm, dan wil kan ie hier een bericht posten of mailen naar mindflux@gmx.it

Verwijderd

Heb afgelopen week zo'n scherm gewonnen. Had ook direct twee kapotte pixels. Ik Nec gebeld. Komen ze pas langs bij drie defecte pixels.. :-( Het jammere is dat er 1 witte stuk is.. bijna in het midden :-(

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-08 20:46

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 16:11:
Heb afgelopen week zo'n scherm gewonnen. Had ook direct twee kapotte pixels. Ik Nec gebeld. Komen ze pas langs bij drie defecte pixels.. :-( Het jammere is dat er 1 witte stuk is.. bijna in het midden :-(
Hmmz.. bel je over een maand weer en zeg je dat er nu 3 stuk zijn.
Er komt 99% toch alleen koerier de boel swappen.. Denk niet dat die gaat checken en zeuren ofzo..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

strak plan ;-)

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dus, zoals zo vaker, eerlijkheid duurt niet altijd het langst.
Bij de weg, je hebt toch wettelijk 7 dagen niet goed geld terug garantie?
Ik zou niet eens een aankoop overwegen bij een winkel die dat niet hanteert, ze zijn het wettelijk verplicht maar ja, recht hebben is niet altijd hetzelfde al recht krijgen......

Verwijderd

Heb em gewonnen.. niet gekocht.. ;-)
Pagina: 1