iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik heb een microsoft internet keyboard
die werkt nu goed samen met winamp met play pause en stop en next
het volume wat geregeld wordt is van de main out en niet die van winamp
zou het kunnen dat ik het programmeer dat alleen het volume van winamp veranderd als ik op + of - druk op mijn keyboard
zo beters?
neej.. daar weet ik niets voor
omgpEeDy16 schreef op 20 December 2002 @ 22:40:
aha.... je KEYBOARD.. zei dat dan meteen!
 iemand anders nog?
  iemand anders nog?
Verwijderd
Wat? pfffff. ga ff schaatsen ofzo.pEeDy16 schreef op 20 december 2002 @ 22:40:
aha.... je KEYBOARD.. zei dat dan meteen!
Ik begrijp je punt, maar als je alleen winamp wilt instellen moet je volgens mij de output op directsound zetten en niet op de wavemapper. Dan is het nog de vraag hoe je op je toetsenbord kan aangeven dat ie de volume van winamp moet verlagen.
Ff een plugin zoeken ben ik bang.
en plugin ik kan hem niet vinden en via die site van winamp om te programmeren kom ik ook niet ver, daar ben ik nog niet zo'n held in die taal, ik leer C++ das ietsjes dichterbij de hardware
duzz als iemand een tip heeft hoe te beginnen dan denk ik wel dat ik er zelf uitkom maar ik weet niet wat het commando binnen winamp is om 1 tikje geluid harder of zachter te zetten
*empty*
Jazeker werken die! En - al is het niet op het keyboard - het scrollwieltje doet hetzelfde!MR_VIPER schreef op 21 december 2002 @ 09:20:
werken pijltje omhoog en omlaag niet standaard in winamp voor het volume
 Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations. 
ja maar dan moet je winamp dus eerst selecteren.Rataplan schreef op 21 December 2002 @ 10:08:
[...]
Jazeker werken die! En - al is het niet op het keyboard - het scrollwieltje doet hetzelfde!
het is natuurlijk makkelijker als dit niet hoeft.
ps: ik kijk nog even of ik een linkje kan vinden
[update]
Linkje gevonden:
Kijk hier eens naar, http://www.winamp.com/nsd...d$0ULHK42O02E0DTN24UYBC0I
De WM_COMMANDS die je wilt gebruiken zijn de volgende:
Raise volume by 1% 40058
Lower volume by 1% 40059
[/update]
[ Voor 39% gewijzigd door Donderwolk op 21-12-2002 10:30 ]
Pwnd
in vb of pascal... ik ken die talen niet
of moet het in een link verwerkt worden als dit:
"c:\winamp\winamp.exe -WM_COMMAND 40058"
Dit werkt niet
of hoe moet ik dit zien. ik ben nog een n00b op programmeer gebied maar wil het wel gaan leren dus als je tips hebt graag
moet ik een van deze scripten gebruiken?
| 1
 | HWND hwndWinamp = FindWindow("Winamp v1.x",NULL); | 
| 1
2
3
 | Public Declare Function FindWindow Lib "user32" Alias "FindWindowA" (ByVal lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String) As Long Dim hwndWinamp as long hwndWinamp = FindWindow("Winamp v1.x",vbNullString) | 
| 1
2
 | var hwndWinamp : THandle; hwndWinamp := FindWindow('Winamp v1.x', nil); | 
[ Voor 54% gewijzigd door DirkT op 21-12-2002 15:01 ]
nouja, "weinig", het werkt wel met de andere 102 toesten op je keyboard, en daarnaast nog alle combinaties met de Windows, Alt, Shift en Ctrl toetsen...SantjeS schreef op 21 december 2002 @ 15:38:
leuk geprobeerd maar daar kan ik weinig mee want dat progje kent geen internet toetsen
Ik heb sowieso het nut van multimedia toesten nooit zo gesnapt. Er zitten al meer dan genoeg toetsen op een keyboard waaraan je een functie kan toewijzen... Maar ja, da's weer een hele andere discussie.
De enige mogelijkheid lijkt me dan om uit te vissen welke instructie je keyboard stuurt op het moment dat je één van de speciale toesten indrukt, en daar dan een actie aan te programmeren...
Succes
:strip_icc():strip_exif()/u/60639/60x60.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/48073/crop5829bfe4ef6a8_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/31541/crop66ab69c496dd9_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/38491/klus.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/49483/mandarin_sm.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/45265/hekje3d.jpg?f=community)