|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
nimh of nicd of whatever.
mijn NiMH 1800 AA mHa zitten gewoon altijd in de lader en als je ze terug stopt maakt het denk ik niet zoveel uit
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 22:22 ]
NiMH van 2000mAh.
Verwijderd
Verwijderd
1 dag 1 maand of langer maakt niks uit
met gewone opladers weet ik dit niet
geen ervaring mee

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.
SmartDoDo schreef op 20 December 2002 @ 22:27:
Tegenwoordig maakt het niet meer uit. Vroeger wel, hadden batterijen een geheugenfunctie. Dus eerst helemaal leeg voordat je ze oplaad. Batterijen van nu kan je gewoon terugplaatsen. En een goeie oplader laad ook gewoon niet op als ze vol zijn.
Euhm, ook die GP's die hij heeft hebben last van het geheugeneffect, ondanks dat GP beweert van niet. Dat ze niet ontladen hoeven te worden alvorens ze op te laden is gewoon een marketing praatje
'k Zou ze dus niet terugstoppen, gewoon de volgende keer gebruiken en desnoods een 3e setje kopen, zodat je altijd 2 setjes opgeladen hebt en een die je OF op kunt gebruiken OF leeg zijn en opgeladen kunnen worden
Trouwens: als je ze echt niet hebt gebruikt kun je ze wel terugstoppen, ligt een beetje aan het type Powerbank. Mijn Powerbank smart meet bijvoorbeeld het voltage wat de batterijen nog afgeven, is dat het maximale, dus zitten ze vol, slaat hij meteen af en gaat hij druppelladen. Maar de GP Powerbanks 1-3 doen het geloof ik met een tijdsduur van laden, die gaan dus "dom" die volle batterijen zolang opladen als je een lege GP zou moeten laden
[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 20-12-2002 23:35 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Het enige wat ik denk dat een nadeel kan zijn (dit weet ik niet zeker dus als iemand anders het weet, zeg het even)is dat dat beetje bijladen gezien wordt als een complete laadcyclus. En zo gaan ze op de lange duur minder lang mee.
Dat geheugen effect zou ik me alleen zorgen om maken als je dit echt vaak doet.
Ik zou het niet doen. En ik zal ze alleen als ik ze echt lang niet hebt gebruikt even bijladen als ik twijfel of ze niet niet vol genoeg meer zijn.

Ik ben toch malle pietje niet!
The Legend schreef op 22 december 2002 @ 00:28:
Weet iemand wat zo'n GP lader kost? Kheb dus 2 1850 mAh NiMH batterijen zonder laderEn kunnen er ook gewone oplaadbare batterijen in?
Anders check je ff in de Pricewatch

http://www.tweakers.net/pricewatch/29451
http://www.tweakers.net/pricewatch/29450
Zit je wel vast aan dat extra setje van 4x 1800 dat er standaard bij zit maar kan me niet voorstellen dat je dat erg zou vinden
Zo laat nog allemaal extra handelingen uitvoerenPhreak schreef op 22 december 2002 @ 00:39:
[...]
Anders check je ff in de Pricewatch
http://www.tweakers.net/pricewatch/29451
http://www.tweakers.net/pricewatch/29450
Zit je wel vast aan dat extra setje van 4x 1800 dat er standaard bij zit maar kan me niet voorstellen dat je dat erg zou vinden

Thx
Ik ben toch malle pietje niet!
Deze zag ik van de week bij de satelliet dealer, zijn trouwens niet zo gek duur.sonny schreef op 20 December 2002 @ 23:33:
Deze zijn helaas nog niet te krijgen hier d8 ik zo of wel?
[afbeelding]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Verwijderd
Vol terug in de lader is eigenlijk nooit het beste, maar met NiMh zal je er weinig van merken i.t.t. Nicd accu's.
Mijn GP Powerbank Smart stopt er vrijwel onmiddelijk mee als ik er batterijen in doe die nog vol zijn (als in: na 5 minuten ofzo, soms korter)
[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 22-12-2002 02:01 ]
Als je NiMH geladen hebt moet je ze in de coolkast stoppen, dan blijven ze 10x zo lang goed! (een week over die 5% ofzo)
'k Heb trouwens ook nog een HEMA snellader en die start met druppelladen zodra je er batterijen in doet, misschien is dat een optie om te gebruiken? Dus dat je zo'n lader erbij koopt voor het druppelladen, zo duur zijn ze niet
Verwijderd
Voor gebruik moet je ze ook weer even op kamer temperatuur laten komen en op die manier kan je condens op/in de batterij voorkomen.
Ze terug in een 'domme' lader stoppen zou ik zeker niet doen, dan laad je volledig volle batterijen 2 keer zo lang als dat nodig is, omdat die er vanuit gaat dat ze leeg zijn.
In de koelkast stoppen ipv. van terug in de lader lijkt mij de beste oplossing