DVD-brander kopen....9,4 GB dvd's ??

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik zit eraan te denken om een dvd-brander te kopen.
Maar zit nog met een aantal vragen hierover. :?

Als ik nu een DVD-brander koop, en over een jaar ofwat zijn er ook 9,4 GB schijven
te koop, kan ik die dan ook branden met de DVD-brander die ik vandaag of
morgen misschien koop ??
Nu is er alleen nog 4,7 GB in de omloop. Wanneer komt 9,4 GB ??

Verwijderd

Ja dat is geen probleem, er komen gewoon meer lagen op de dvd waar data op kan staan. Die kan de writer ook gewoon beschrijven :)

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Als je die ene van Sony koopt (die ene met dat designtje ;) ) kan je die waarschijnlijk wel branden. Ik dacht dat ze eind 2003 of begin 2004 komen...dacht ik...

• Quaker
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
vraagje: is het verstandig om nu een DVDbrander te kopen of kun je beter nog een jaartje wachten?

Verwijderd

in de pricewatch staan al 9,4 gb's

alleen een beetje duur

offtopic: je moet of de Sony DRU kopen of een jaartje wachten op een standaard+ dat ze goedkopen zijn.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 12:39

MeNTaL_TO

The future is not set

de 9.4 GB zijn dubbelzijdige, 2laags worden niet gebrand, die worden gedrukt en op elkaar gelijmd, ik denk dat het zeer lang gaat duren voordat er dubbellaags branders komen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
idd, duallayer branders zijn er nog niet... Alle huidige writers fikken DVD-5, dat is dus 4.7Gb

die 9.4Gb DVD's in de PW zijn oa bij Opussupplies te krijgen, is gewoon een blanco DVD die aan beide kanten te fikken is.. maw: 2x4.7Gb capaciteit dus

Echt duallayer is nog toekomstmuziek.... En al zeker niet met de huidige apparatuur.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

MuTTLeYs schreef op 20 December 2002 @ 22:20:
Ik zit eraan te denken om een dvd-brander te kopen.
Maar zit nog met een aantal vragen hierover. :?

Als ik nu een DVD-brander koop, en over een jaar ofwat zijn er ook 9,4 GB schijven
te koop, kan ik die dan ook branden met de DVD-brander die ik vandaag of
morgen misschien koop ??
Nu is er alleen nog 4,7 GB in de omloop. Wanneer komt 9,4 GB ??
Toshiba heeft een DVD-RAM brander die dual sided 9,4GB aan kan. Dus twee keer 4,7GB maar die is duur $465,- Het word tijd voor dual sided 18,8GB dat was ooit af Gesproken een paar jaar treug.

www.toshiba.com/taissdd/products/features/SDW2002-Over.shtml

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Quaker schreef op 20 december 2002 @ 22:28:
vraagje: is het verstandig om nu een DVDbrander te kopen of kun je beter nog een jaartje wachten?
Dan kan je net zo goed wachten tot een dag nadat de zon voor het laatst onder is gegaan.

Het is nooit een goed moment om computerspullen te kopen.
IMHO is het NU al betaalbaar en is het NU goed te doen om OOK dvd-9 te fikken. Al dan niet met compressie.
Wat ik om me heen zie is dat mensen schrikken van het woord compressie.
Jongens. Het kost een beetje tijd, maar het loont de moeite. Je ziet het verschil niet. En al is er verschil. Het is altijd beter dan VHS.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

Wel even op letten wat je koopt, want er is een verschil met cd branders en dvd branders.
Met dvd branders heb je -r -rw en +r +rw, is het type waarmee de dvd beschreven word.
Volgens mij werd +r +rw het standaard dus ff opletten.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:38

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 00:45:
Wel even op letten wat je koopt, want er is een verschil met cd branders en dvd branders.
Met dvd branders heb je -r -rw en +r +rw, is het type waarmee de dvd beschreven word.
Volgens mij werd +r +rw het standaard dus ff opletten.
En daarom is de sony DRU 500 zo'n leuk apparaat.
Deze ondersteund ze allemaal, zoals al eerder vermeld was.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

UNICRONBOT schreef op 20 december 2002 @ 23:02:
[...]
Toshiba heeft een DVD-RAM brander die dual sided 9,4GB aan kan. Dus twee keer 4,7GB maar die is duur $465,- Het word tijd voor dual sided 18,8GB dat was ooit af Gesproken een paar jaar treug.
Elke brander kan dualsided aan, gewoon even de disk omdraaien....
En dual-sided 18,8GB is 9,4 dual layer op biede kanten. 4,7GB is de max van 1 laag, door met meerdere lagen te werken en door de beide zijden van de disc te gebruiken is 18,8GB haalbaar. 18,8GB discen zijn er al, maar daar de huidige consumenten branders geen dual-layer kunnen branden heb je er weinig aan.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Nogal erg verschillende info hier, wat is nou de waarheid :?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Huidige branders kunnen niet dual layer branden, wel dual sided (disc omdraaien en verder branden) de max opslag capaciteit is dus 2x 4,7GB

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Zer0 schreef op 21 december 2002 @ 16:00:
[...]

Elke brander kan dualsided aan, gewoon even de disk omdraaien....
En dual-sided 18,8GB is 9,4 dual layer op biede kanten. 4,7GB is de max van 1 laag, door met meerdere lagen te werken en door de beide zijden van de disc te gebruiken is 18,8GB haalbaar. 18,8GB discen zijn er al, maar daar de huidige
consumenten branders geen dual-layer kunnen branden heb je er weinig aan.
;)

[ Voor 7% gewijzigd door -=unicron=- op 21-12-2002 19:46 . Reden: Laat maar ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Als je een dvd speler koopt die dvd+r ondersteunt.. dan heb je toch als het ware genoeg aan een + brander?

correct me if i'm wrong

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangt van jouw eigen eisen af :)

Voor de rest is dit een totaal nutteloze kick :|
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.