Ik weet niet wat voor baterijen het zijn (NiCD of NiMh). Er staat dus niets op, enkel dat er 0% cadnium(Cd) in zit. Kan in nu aan nemen dat het NiMh batterijen zijn?
Ik ken alleen maar de 2 die jij al noemde, dus het zullen idd wel Nikkel metaal hydride batterijen zijn.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Het kunnen ook nog Li-ion (lithium ion) batterijen zijn. Misschien kun je dit beter in CME vragen daar weten ze vast wel hoe je erachter kunt komen.Hu9o schreef op 20 December 2002 @ 22:10:
Ik ken alleen maar de 2 die jij al noemde, dus het zullen idd wel Nikkel metaal hydride batterijen zijn.
Maak anders ff een foto en post die misschien is er iemand die die batterij herkent?
#StopBurningStuff
Dan zullen het wel alkaline batterijen zijn als er 0% cadnium op staat.Anoniem: 32271 schreef op 20 december 2002 @ 22:14:
het zijn gewonen aaa batterijen en dus zeker geen li-ion
#StopBurningStuff
Anoniem: 36457
Zijn ze oplaadbaar???
Alkaline batterijen zijn niet oplaadbaar.
Zijn ze wel oplaadbaar dan zijn het waarschijnlijk NiMh batterijen.
Alkaline batterijen zijn niet oplaadbaar.
Zijn ze wel oplaadbaar dan zijn het waarschijnlijk NiMh batterijen.
Zijn ze oplaadbaar?
Zo ja: Wat voor capaciteit??
Normale NiCd batterijen zijn max zo'n 800 mAh, NiMh batterijen zijn veelal met een hogere capaciteit.
Normale NiCd batterijen zijn max zo'n 800 mAh, NiMh batterijen zijn veelal met een hogere capaciteit.
Dat is bij AA, niet bij AAA, die gaan maar tot 750 mAh.DJSmiley schreef op 20 December 2002 @ 22:29:
Zijn ze oplaadbaar?
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
oeps, sorry, 3e A niet gezienJohnny64 schreef op 20 December 2002 @ 22:37:
[...]
Dat is bij AA, niet bij AAA, die gaan maar tot 750 mAh.

Laat dan maar weer zitten
nikkel-cadmiumbatterijen waar 0% cadmium in zit, lijkt me vrij apart...als ze oplaadbaar zijn kan je voor de NiMH gaan dusAnoniem: 32271 schreef op 20 december 2002 @ 22:08:
Ik weet niet wat voor baterijen het zijn (NiCD of NiMh). Er staat dus niets op, enkel dat er 0% cadnium(Cd) in zit. Kan in nu aan nemen dat het NiMh batterijen zijn?
Op een oplaadbare batterij staat toch bij mijn weten altijd de capaciteit en het type batterij, ga er dus maar vanuit dat die dingen niet oplaadbaar zijn.
Hoe kom je eigenlijk aan die dingen als je niet weet of het NiCd of NiMH is?
Hoe kom je eigenlijk aan die dingen als je niet weet of het NiCd of NiMH is?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Heb je ook een foto van die dingen?
Bij NiMH staat het type er toch meestal bij.
Bij mijn oplader moet ik een switch omzetten voor NiMH batterijen.
Anders gaat het neem ik aan niet goed.
Bij NiMH staat het type er toch meestal bij.
Bij mijn oplader moet ik een switch omzetten voor NiMH batterijen.
Anders gaat het neem ik aan niet goed.
Anoniem: 11457
Zeker duur, vanmiddag nog een pakje NiMH Duracel oplaadbatterijen (4 stuks) gekocht (1800 mAh): €17,99 bij de Kijkshop.Anoniem: 66597 schreef op 02 januari 2003 @ 14:46:
moet erop staan en zeker op NiMH batterijen want die zijn een stuk duurder....
Dat is omgerekend toch ongeveer 10 gulden per stuk, maar ze gaan wel lang mee! Ben benieuwd hoelang het opladen in mijn Sony Discman duurt want ze zitten er al bijna 5 uur in en ze zijn nog niet vol!
Ik heb een tijdje geleden ook 4 1,2V@1800mAh gekocht voor me cd-speler.Anoniem: 11457 schreef op 02 January 2003 @ 19:55:
[...]
Zeker duur, vanmiddag nog een pakje NiMH Duracel oplaadbatterijen (4 stuks) gekocht (1800 mAh): €17,99 bij de Kijkshop.
Dat is omgerekend toch ongeveer 10 gulden per stuk, maar ze gaan wel lang mee! Ben benieuwd hoelang het opladen in mijn Sony Discman duurt want ze zitten er al bijna 5 uur in en ze zijn nog niet vol!
Man, had ik dat maar eerder gedaan, volledig opgeladen kan ik er echt vele langer mee doen dan die NiCd.
Neem altijd me discman mee in de trein, en reis per dag 2,5 uur.
Er gaan er 2 in, en kan er dan iig 1 week mee doen.
Je hebt natuurlijk wel een lader die NiMH accu's kan laden
Het laden zal langer dan 5 uur zijn hoor, denk eerder een urutje of 8
And The Only One
Heb toevallig de lader naast me liggen met batterijen (kerstcadeautje
)
NiMH AA: 8 uur
NiMH AAA: 8 uur
NiCd AA: 3,5 uur
NiCd AAA: 3 uur
Voordeel van de NiMH is dat ie automatisch overgaat op druppelladen als de batterijen vol zijn. Bij mijn NiCd batterijen doet ie dat niet (en gaan de batterijen dus sneller kapot als je het vergeet
)
Ik had voorheen ook een druppellader van de Hema voor NiCd, maar die begaf het al na 2 maanden
NiMH AA: 8 uur
NiMH AAA: 8 uur
NiCd AA: 3,5 uur
NiCd AAA: 3 uur
Voordeel van de NiMH is dat ie automatisch overgaat op druppelladen als de batterijen vol zijn. Bij mijn NiCd batterijen doet ie dat niet (en gaan de batterijen dus sneller kapot als je het vergeet
Ik had voorheen ook een druppellader van de Hema voor NiCd, maar die begaf het al na 2 maanden
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Anoniem: 11457
Mijn Sony Discman houdt automatisch op met laden wanneer de batterij vol is. Sim-pel
Hij doet het nu erg lang met die batterijen!! Whoohooo 
Sony DCJ-01 - MP3 Discman
Sony DCJ-01 - MP3 Discman

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 11457 op 16-01-2003 01:00 ]
Dus ook geen oplaaibaren?? Who cares dan nog. Anders ff gebruiksaanwijzing van product waar je ze bij kreeg lezen. Staat vaak wel bij: geleverd met 2 blablabla AAA batterijen voor uren luisterplezier.Anoniem: 32271 schreef op 20 December 2002 @ 22:14:
het zijn gewonen aaa batterijen en dus zeker geen li-ion
pics graag.
Eentje van Panasonic. Wat voor 1? Geen idee welk type. Maar het was een speciale actie van een lader + 4 NiMH batterijen voor +/-40 euro...Zak schreef op 05 January 2003 @ 11:28:
Cis wat voor lader heb je?
Heb ff gegoogled, maar kon nergens een Panieksonic oplader vinden, laat staan een die overgaat op druppelladen.Cis schreef op 24 januari 2003 @ 14:16:
[...]
Eentje van Panasonic. Wat voor 1? Geen idee welk type. Maar het was een speciale actie van een lader + 4 NiMH batterijen voor +/-40 euro...
Enig idee waar die voor je gekocht is?
* TheKeeper heeft wel belang bij zo'n ding
Ja 
Bij de Mediamarkt in Rijswijk
Ik werk er namelijk zelf
Heb even de verpakking bij gepakt:
Panasonic Power Charger
Model BQ-345E
edit: er is inderdaad weinig over te vinden op Internet...
Bij de Mediamarkt in Rijswijk
Ik werk er namelijk zelf
Heb even de verpakking bij gepakt:
Panasonic Power Charger
Model BQ-345E
edit: er is inderdaad weinig over te vinden op Internet...
[ Voor 19% gewijzigd door Cis op 25-01-2003 14:43 ]
Pagina: 1