[hifi] DVD speler op phono ingang mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Hallo audiofielen onder ons,

Ik heb onlangs een dvd speler aangeschaft en wil deze graag aansluiten op mijn technics stereo torentje. Hierop heb ik echter alleen nog maar 2 ingangen over, namelijk een PHONO en een DCC ingang. (DCC als in digitale cassette wat nieuw was in de tijd dat ik het setje kocht). Kan ik een van deze ingangen gebruiken om de dvd op aan te sluiten of zijn ze ongeschikt? De handleiding van de dvd speler zegt er niets over en de handleiding van het technics setje is al een tijdje kwijt. Wie helpt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan alleen de DCC ingang gebruiken, dit is een normale line-in ingang. De phono ingang kan je niet gebruiken omdat daar een speciale phono voorversterkertrap achter hangt die het phono signaal aanpast (de frequentiecurve wordt aangepast, meer bas, minder hoog). Als je dat zou doen zou het geluid niet kloppen.
Dus: DCC ingang gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 20-12-2002 21:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bor

Bor

Topicstarter
De DCC ingang is wel een normale audio ingang? Als ik die gebruik krijg ik last van ruis en bijgeluiden namelijk.

• Microkid

Microkid

Smile

Bor_de_Wollef schreef op 20 December 2002 @ 21:56:
De DCC ingang is wel een normale audio ingang? Als ik die gebruik krijg ik last van ruis en bijgeluiden namelijk.
Hmm, vreemd. DCC heeft namelijk op zich niks met het signaal te maken. DCC is Digital Compact Cassette, gewoon een digitaal casettebandje, en daar komt een normaal signaal uit. Dus als er een DCC ingang op je versterker zit zou je daar gewoon alle normale apparaten op kunnen aansluiten.

Wat voor bijgeluiden bedoel je?

Heb je toevallig deze versterker? http://www.techtronics.co...-su-v500m2-amplifier.html

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 20-12-2002 22:03 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
de phono kan wel, het gaat alleen totaal ruk klinken omdat er een voorversterker achter deze ingang zit omdat een platenspeler maar een hjeel klein signaaltje afgeeft

ik zou een lineingang of aux adviseren, waar DCC voor staat zou ik niet weten tenzij dit de Digitale Compact Casette van philips is, maar dat is hoogstwaarschijnlijk ook gewoon een line ingang

• Microkid

Microkid

Smile

MR_WAZOO schreef op 20 december 2002 @ 22:03:
de phono kan wel, het gaat alleen totaal ruk klinken omdat er een voorversterker achter deze ingang zit omdat een platenspeler maar een hjeel klein signaaltje afgeeft

ik zou een lineingang of aux adviseren, waar DCC voor staat zou ik niet weten tenzij dit de Digitale Compact Casette van philips is, maar dat is hoogstwaarschijnlijk ook gewoon een line ingang
Het zou handig zijn als je eerdere replies ook even leest voordat je antwoord geeft :X

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

[ Voor 211% gewijzigd door jadjong op 20-12-2002 22:14 ]

• NightOwlNL
Microkid schreef op 20 december 2002 @ 22:04:
[...]

Het zou handig zijn als je eerdere replies ook even leest voordat je antwoord geeft :X
zou handig zijn, maar een mens is soms weleens moe van t werk he, en leest dan te oppervlakkig, maar dan nog

probeer eerst eens die dvdspeler op een andere ingan, als dit wel goed klinkt, weet je dat je je dccingang kan overslaan en je naar een schakelkastje oid moet gaan zoeken

• Bor

Bor

Topicstarter
Microkid schreef op 20 december 2002 @ 22:02:
[...]

Wat voor bijgeluiden bedoel je?

Heb je toevallig deze versterker? http://www.techtronics.co...-su-v500m2-amplifier.html
Nee, dat is em niet. De bijgeluiden bestaan uit ruis en gebrom maar ik krijg sterk de indruk dat de dvd speler de boosdoender is. Die ga ik nu dus eerst op een andere set aansluiten als test. De DCC staan inderdaad voor de digitale compact cassette van philips, je kon indertijd er een speler bijkopen die op de set kon worden aangesloten.

• NightOwlNL
Bor_de_Wollef schreef op 20 december 2002 @ 22:23:
[...]

Nee, dat is em niet. De bijgeluiden bestaan uit ruis en gebrom maar ik krijg sterk de indruk dat de dvd speler de boosdoender is. Die ga ik nu dus eerst op een andere set aansluiten als test. De DCC staan inderdaad voor de digitale compact cassette van philips, je kon indertijd er een speler bijkopen die op de set kon worden aangesloten.
owjah, dcc is de tegenhanger van DAT, en DCC is de geflopte variant, zoals er vaker dingen van philips floppen

CDI, DCC, Betamax :D
gelukkig is de cdrom niet geflopt :D

Verwijderd

Is dat gebrom niet iets van verkeerde aarde ofzo.

Iemand?

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ben inmiddels een stap verder, net de DVD speler aangesloten op de stereo van mijn vader, geen geruis en geen gebrom. Toen (weer terug thuis) de Playstation2 op dezelfde DCC ingang: resultaat gebrom (maar wel zachter als bij de DVD speler) en geruis. Dit geruis verdwijnt dus ook niet als ik de versterker helemaal dicht draai! Ik ben dus bang dat mijn versterker niet helemaal goed is maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik hoop dat iemand mij er meer over kan vertellen. Het technics setje is SE-CH404 / SE-CH505. Helaas kan ik hier niets over vinden op het net. Help!

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 20-12-2002 23:48 ]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 18:59
MR_WAZOO schreef op 20 December 2002 @ 22:31:
[...]

owjah, dcc is de tegenhanger van DAT, en DCC is de geflopte variant, zoals er vaker dingen van philips floppen

Ik moet wel zeggen, mijn broer heeft toen destijds zon dcc speler gekocht bij zijn niuewe apperatuur(kenwood versterker+infinity referecnce) en dat klonk dus absoluut zeer lekker!!! :9 :P

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 20 december 2002 @ 22:31:
[...]

Betamax was van Sony zo ver ik weet. Tot voor kort kon je hier nog recorders en nieuwe bandjes voor krijgen.

V2000 was van Philips en die was geflopt....

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 16:18
Of je sluit dit adaptertje (van Conrad) aan op je Phono-ingang om deze om te bouwen tot een normale line-in... heb 'm een half jaar geleden gekocht om nog een 3e PC op mijn versterker te zetten, en het werkt prima. (toen nog 10 euro :))

edit: Zie net dat de url na een tijdje niet meer werkt. Je moet op Conrad.nl even zoeken naar 'Vivanco CD/PHONO Adapter'

[ Voor 13% gewijzigd door Timer op 22-12-2002 12:48 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Thanks allemaal! Ik ben er achter gekomen dat het niet de DVD speler is die de problemen veroorzaakt maar een defect aan mijn versterker. Ik heb hem dan ook voor reparatie heengebracht. Bedankt voor de hulp!

Pagina: 1