[php & shell_exec] mysqldump werkt niet / rechtenprobleem...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 14:45
Na een vage titel, hier een vage omschrijving.

Ik beheer een internetsite op een linux systeem met apache. Alle content komt uit een database (MySQL) en wordt geladen via PHP. Tot zover heel goed toch. Nu het probleem. Tot nu hadden we SSH toegang en aangezien PhpMyAdmin altijd zat te bokken met de database die al lekker in omvang toeneemt -> downloaden van database via phpmyadmin is geen optie.

Via SSH loste ik dit tot nu toe goed op:
mysqldump maken
bzip2 uitvoeren
downloaden en tijdelijk bestand verwijderen en klaar was jan-marten.

Echter door security redenen willen ze binnenkort de SSH toegang uitschakelen.

Nu ben ik bezig om in PHP een script te maken die dezelfde functionaliteit heeft. Dit is dus GEEN phpmyadmin kloon maar een script wat het linux commando mysqldump uit moet gaan voeren (en daarna ook nog moet bzippen). Echter dit werkt voor geen ene meter.
Hier en daar wat rond gevraagd en wat schijnt, apache moet goede rechten hebben :/ en dat krijg ik toch niet zover.

Op welke manier zou ik toch nog die database kunnen downloaden.

nb, de scripts die ik tot nu heb geprobeerd lijken hier wel wat op (heb het zo niet bij de hand)
PHP:
1
2
3
shell_exec("mysqldump --host=127.0.0.1 --password=pass etc > download.sql");
shell_exec("bzip2 het bestand");
print "database opgeslagen, je kunt nu <a href=download.sql.bz2>downloaden</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Heb je al geprobeerd om een bzip en mysqldump binairy gewoon in je webspace te zetten, te chmodden voor de juiste user en te benaderen?
Of vraag de hoster of hij een aparte directory met zulke tools wil maken, welke goed gechmod zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

je moet wel het hele pad naar de binaries opgeven!

hmm.. is toch niet helemaal waar..

[ Voor 33% gewijzigd door thomaske op 20-12-2002 22:25 ]

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."