Toon posts:

[alpha] alle srmconsole items?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is er iemand die op de de compaq (hp) site een lijst van alle srmconsole items heeft kunnen vinden?
alle documenten van deze heb ik al:

http://h18003.www1.hp.com/alphaserver/archive/400/
http://h18003.www1.hp.com...archive/400/400_tech.html

ook heb ik al verder gezocht op de compaq site en google enz, maar ik heb niks kunnen vinden.

het gaat om de commando's die je te zien krijg als je "show" intikt. er glijden er dan een heleboel langs, maar welke :?
dit omdat ik problemen heb met mijn videokaart (intergraph 4D40T) en zelfs de VGA16 server van xfree een raar beeld vol kleuren laat zien :(

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hoe bedoel je "welke" als ik vragen mag?
DWZ, krijg je zelfs in de SRM geen juist beeld, als je wel beeld krijgt, maar gewoon teveel info moet je er eens | more achter zetten, het werkt in dat opzicht net als een linux console (more zit dus ingebouwd)

Daarnaast haal je 2 dingen door elkaar... Enerzijds de setting, welke je idd met show opvraagt, en met show | more dus allemaal kunt zien, en anderzijds het help commando waarmee je de verschillende srm commando's ziet (Dit is bij mij iig niet meer dan een half scherm vol, dus dat moet toch wel lukken...)

[ Voor 88% gewijzigd door Kippenijzer op 20-12-2002 20:28 ]

Verwijderd

Als je een ander os dan Tru64 of NT for Alpha wilt installeren, zijn er geen drivers voor deze videokaart. Als je dezelfde hebt als die van mij, dan zit aan de ene kant zo'n klein pci kaartje met een cirrus-logic chipje. Deze kaart is bedoelt voor text-mode, en heeft iets van 256k aan geheugen. Dit is ook de enige kaart die werkt met bv linux. Die andere kaart, daar moet je proprietary drivers van intergraph voor hebben, en die maken ze simpelweg niet...

edit:

als ik me niet vergis werkt dit ook:
>>> show | more

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 22:30 ]