Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Kan ik nog iets met dit display

Pagina: 1
Acties:

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23
Dit display komt uit een oude AT kast en zat voorop de kast, waarschijnlijk om de snelheid aan te geven.
Nu vraag ik me af of ik hier nog iets mee kan, en hoe ik hem dan moet aansluiten want ik heb hier niet echt verstand van.
Het is een display met drie achten met een punt erachter ( 888. ).
Kunnen jullie mij zeggen of dit nog ergens voor te gebruiken is, bijvoorbeeld voor het weergeven van de temperatuur of iets dergelijks.

De foto's:

De voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/display/disp1.jpg

De achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/display/disp2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 20-12-2002 20:04 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Je kunt ieder pinnetje individueel aansturen, dat printje kan ik geen wijs uit :?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 12:44

Super_ik

haklust!

nope, waarschijnlijk niet, er zit wat logica onder die druppel waarschijnlijk
en die kijkt naar de stand van je turbo knoppie en zet zo een getalletje op t display
je kunt wel t hele display uitelkaar halen, en er zelf wat logica achter hangen

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• _Mithrandir
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11-2024

_Mithrandir

tOOt TooT

Ik weet niet of je een spicifiek product nmr heb of product naam. Want anders zou je ergens een datasheet of een gebruiksaanwijzing of wat kunnen vinden. Ik heb ff geprobeert te zoeken op GN-005 maar dat levert niet direct iets op.

At dawn on the fifth day look to the east

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Damn die dingen heb ik eerst ook nog bewaart. Het enigste wat je er mee kan is doormiddel van een druk knopje het getal vervanderen. Laatst dus maar weg gegooid.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

je moet gewoon de 3 vierkante blokken eraf solderen en dan een BCD chipje kopen.. en dan kan je cijfers op het display laten zien..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
en dan heb je 21bits aansturing nodig (of 12 bits met een decoder) om iets fatsoenlijks derop te krijgen

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

SlinkingAnt schreef op 20 December 2002 @ 21:03:
en dan heb je 21bits aansturing nodig (of 12 bits met een decoder) om iets fatsoenlijks derop te krijgen
of je maakt ff 2 Chip select ljintjes :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
of koop gewoon een niew led displaytje voor 1€50 want deze krijg je er nooit af

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Je kunt elk display aansturen, welke je ook maar tegen komt. Ook van een laptop/gameboy ;) ...............

Maar je moet wel ff een controller in elkaar solderen, en er een progje voor schrijven :)

Dus doe je best :D

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik zei dat ik er geen verstand van had. Uit de reacties maak ik op dat ik er niet zo veel mee kan.
Ik denk dat ik gewoon een schermpje bij een elec. winkel haal.
want deze krijg je er nooit af
Ik heb hem er al af, gewoon ff de soldeerbout erop en als het tin zacht is ff de compressor erop en woei, weg is het. >:)

[ Voor 35% gewijzigd door Exigence op 22-12-2002 16:44 ]

Verwijderd

Met die dingen heb ik ook nog eens ooit gerommeld, alleen die hadden een hele hoop jumpers, waarmee je elk "streepje" van de 8 apart aan en uit kon zetten, en dan gewoon 12 volt erop :)
Pagina: 1