Toon posts:

WesternDigital niet herkend???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wordt een HD van WD (expert WD205BA ) niet herkent door de ata100 chip... kan fdisk niet draaien omdat hij geen vaste schijf gevonden heeft... HD zit op Primary ata100 controller,... cd-rom zit op Second ata100 controller... en die doet het zonder problemen... k'heb een Asus A7V rev. 1.02 met bios 1.004c (zonder sound)

Verwijderd

Bij HD's heb je drie opties: Master, Slave en Cableselect. Probeer het laatste eens.

Verwijderd

Topicstarter
Staat harstikke op master... is wel/ook de enige schijf die aan die kabel hangt

Verwijderd

ik geloof dat je bij western digital bij 1 schijf op kabel hem op kabel select moet hebben.
Probeer het eens.
moet werken!

Verwijderd

uhh op de schijf staan twee mogelijkheden beschreven voor jumper settings Master(single). Probeer de andere eens.

Verwijderd

bij Western Digital moet je in een single drive set up op de eerste ide controller als master de jumper helemaal weghalen , alle WD's die ik heb gehad werkten zo , anders werden ze gewoon niet gezien

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

OP de Harddisk GEEN jumper doen, als ie alleen aan de IDE kabel hangt. Hangt er bijvoorbeeld een CDROM aan gewoon op MASTER zetten.
Het BIOS van een A7V moet ook goed ingesteld worden. (Boot-Order, Promise Controller aan, BIOS Promise aan).

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

Verwijderd

Ho nou effe, rustig aan. Dit gaat over een WD-Expert. Beetje andere schijf.
( jaja lijkt verdacht veel op een IBM schijf >:) )

Deze schijf heeft andere jumper instellingen dan een Caviar. Lijkt ook helemaal niet op een Caviar. Zwart gelakte metalen kast met glimmend blikken kap, niet ?

Er staan drie instellingen onder elkaar bij de beschrijving bovenop de drive.
Dan staat er rechts daarvan nog een vierde. Staat wat gezemel over soms heeft'ie speciale instellingen nodig. Probeer die dus eens.
(Zonder jumpers??? t'is geen bak met visse eitjes :) )
Pagina: 1