Ik heb vandaag een Dell Optiplex systeempje gekregen
ik heb 'm nog niet opgehad maar het ziet er op eerste gezicht netjes uit...en hij werkt 100 procent.
specs;
-desktop case, leuk design
-p2 350mhz
-128mb ram
-4,3 gb
floppy -geen cdrom-
-3 pci sloten vrij
-onboard; nic10-100/VGA/sound/usb etc.
-hij is superstil, waarschijnlijk passief gekoeld d.m.v. klein systeemkoelertje
Nou weet ik niet zo goed wat ik ermee moet -nee ik geef 'm niet weg
-
Ik heb genoeg hardware, ik zat te denken om er een routertje annex webservertje van te maken. Omdat hij vrij compact en stil is, is 't wel een bakkie om 24/7 aan te hebben staan.
Maar wat denken jullie, ik heb nu een eenvoudig netwerkje, netwerken en webservers enzo zijn niet m'n sterkste punt
maar ik vind 't wel leuk om er een beetje in te duiken natuurlijk.
Dus is dit een beetje te doen voor een netwerk n00b of ben ik daar maanden mee zoet ? Heeft het zin om standaard 'plug and play' programma's te grebruiken of kan ik het dan beter gelijk goed doen ? En in principe moeten de specs wel voldoende zijn neem ik aan voor deze doeleinden ?
specs;
-desktop case, leuk design
-p2 350mhz
-128mb ram
-4,3 gb
floppy -geen cdrom-
-3 pci sloten vrij
-onboard; nic10-100/VGA/sound/usb etc.
-hij is superstil, waarschijnlijk passief gekoeld d.m.v. klein systeemkoelertje
Nou weet ik niet zo goed wat ik ermee moet -nee ik geef 'm niet weg
Ik heb genoeg hardware, ik zat te denken om er een routertje annex webservertje van te maken. Omdat hij vrij compact en stil is, is 't wel een bakkie om 24/7 aan te hebben staan.
Maar wat denken jullie, ik heb nu een eenvoudig netwerkje, netwerken en webservers enzo zijn niet m'n sterkste punt
Dus is dit een beetje te doen voor een netwerk n00b of ben ik daar maanden mee zoet ? Heeft het zin om standaard 'plug and play' programma's te grebruiken of kan ik het dan beter gelijk goed doen ? En in principe moeten de specs wel voldoende zijn neem ik aan voor deze doeleinden ?