Toon posts:

Intern geheugen Compaq Pressarrio 164

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zocht wat intern geheugen voor een compaq. Nou zegt een verkoper dat er in een compaq alleen speciaal compaq geheugen kan. Ik dacht zelf dat dit sinds een jaartje of 5 geleden niet meer hoefde (nu kunnen vrijwel alle merken erin geprikt worden dacht ik).

Is dit waar of kan ik wel gewoon bij bv. mycom 128 mb 133mhz. geheugen halen en erin zetten?
Wanneer het niet kan heeft iemand dan een idee waar dit te halen is?

Systeem:
Compaq Pressarrio 164
Processor: 500 mhz mmx, AMD K611
Intern geheugen: 64 mb sd-ram 100mhz, maximaal 256 mb

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Nee hoeft geen compaq merk te zijn

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zolang het 168 pinnen zijn moet het lukken.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op Compaq geheugen zitten ook gewoon andere chipjes, ik ken bijvoorbeeld iemand die heeft een reepje Compaq geheugen met hierop gewoon chips van Micron. Er kan dus gewoon ander geheugen in, maar houd er wel rekening mee dat je soms single of double sided geheugen nodig hebt, zie hierover de Technische PMG FAQ.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:04

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Mijn ervaring is dat het meestal wel werkt. Er zijn echter uitzonderingen waar je echt compaq geheugen nodig hebt. Als ik jou was zou ik indien mogelijk gewoon mijn pc-tje ff meenemen naar mycom en daar testen of vragen of je het terug kunt brengen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Merkgeheugen, mits juiste type (check chipset van je Compaq), gaat wel passen. Noname geheugen wil niet altijd lekker werken.

Verwijderd

In mijn servertje zit zowel Compaq als merkX en Kingston geheugen. Tot nu toe lijkt het allemaal te werken. G

Gewoon uitproberen joh.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hopelijk lukt het ben je voor een paar euro een stuk beter onderweg met die Compaq.
Pagina: 1