Toon posts:

SPDIF connector op Asus Moedernbord

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn neefje heeft laatst een nieuwe moederbord van Asus gekocht met daarop een aansluiting voor een SPDIF uitgang.
Het probleem is om hier gebruik van de kunnen maken heb je een SPDIF connector nodig die je erop aan moet sluiten.
Deze was niet meegeleverd bij het moederbord en moet je dus apart kopen.

De vraag is alleen WAAR :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een aantal electronicazaken uit de gouden gids bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja geprobeerd maar geen succes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de Asus site staat ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf fabriceren als het om een coaxiale SPDIF gaat.... is makkelijk te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja hallo op die connector zitten zowel coax in/out als optisch in/out dat gaat mij niet lukken om dat zelf te ' fabriceren '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als jou het wel lukt hou ik me aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Ik heb er vandaag nog 1 in een pc gebouwd, daar zat ie gewoon bij

Ik weet alleen niet meer welk bord het nou precies was ... denk een A7V8X

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou lekker is dat zeg !!!
Als ze er toch bijhoren waar kan ik dan in hemelsnaam 1 los kopen ?
Want bij dat moederbord van mijn neefje zat ie echt nie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Bel ff de winkel op waar je hem hebt gekocht, met een beetje geluk kan je er zo eentje ophalen.

Als ik een pc in elkaar zet met een PCI geluidskaart erbij, zet ik de onboard geluidskaart disabled en doe ik die SPDIF bracket er ook niet op.
Deze slingert dan een tijdje rond door de werkplaats tot iemand em wegpleurt.

Dus misschien hebben ze er zelfs ook nog wel eentje over?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Overigens heeft die spdif bracket die bij de asus moederborden zit alleen een coaxiale in/out of alleen out/out (ja heel vaag)
Dus niet erg bijzonder.

Ik dacht bij de p4pe (out/out) en a7vxxx (in/out)?

[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 20-12-2002 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

die bracket zit er natuurlijk niet altijd bij.
bij mij zit die aansluiting er ook op.

maar een bracket zit er niet bij.
dan had je de andere versie van de mobo moeten kopen met bracket.
deze is vanzelfsprekend ook wat duurder.

staat ook op de asus site, en in de handleiding waarschijnlijk
iets van i/o bracket optional

kijk hier maar eens, mijn mobo: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=p4s333
die geluidskaart zit er altijd op, maar die bracket is optional.
echter niet te bestellen via een winkel.
je zou dus de importeur van asus even moeten bellen.
misschien dat je het via hem kan bestellen.

[ Voor 49% gewijzigd door job op 20-12-2002 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:25

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier http://www.homeshop-productions.nl/prijslijst.php?action=1 is ie te krijgen voor €15,- :) (artnr MB216).
Over die zaak zeg ik verder maar nix ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Laatst online: 16-07 11:12
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 19:43:
ja hallo op die connector zitten zowel coax in/out als optisch in/out dat gaat mij niet lukken om dat zelf te ' fabriceren '
Zo moeilijk is dat niet... SPDIF wil alleen zeggen in welke volgorde de 1's en 0's gegeven worden... Maar niets over de fysieke samenstelling van het signaal...

In grote lijnen heb je maar 3 soorten, TTL, COAX en Optisch. Optisch is makkelijk te onderscheiden, want deze werkt met licht, waar de andere 2 met elektriciteit werken...

TTL is het signaal waar de meeste chips op je moederbord mee werken... Van 0 tot 5V (je moederbord zelf zal wel met CMOS werken, van 0 tot 3V)... Coax had iets van -0,1 tot +0,1V. Het omzetten is vrij makkelijk... Vooral van TTL naar optisch en terug... Daar heeft toshiba hele makkelijke onderdelen voor gemaakt... Ik kan me alleen het nr 173 en 174 herinneren... Zoek daar maar eens op... Deze maken van een TTL signaal direct optisch, en andersom...

Van coax naar TTL is ook heeeel erg simpel... Daar heb ik zelf nog wel een schema van liggen... TTL naar coax is ietsje lastiger, maar zeker niet lastig om zelf te maken...

Ik zag dat ergens werd gegeven dat zo'n bracket 15 euro zou kosten... Nu weet je niet vantevoren hoeveel verzendkosten daar nog bij zouden komen... De onderdelen die je zelf nodig zou hebben komen in ieder geval zeker niet boven de 15 euro uit...

Veel suc6 alvast...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:20
Als je geen optische maar alleen electrieke spdif in en uit wilt, is het reuze simpel. Twee tulp chassis deeltjes op een slotplaatje schroeven en netjes verbinden met de spdif connector op het mobo. De aansluitingen staan beschreven in het boekje van Asus. Ik heb dat een tijdje terug gedaan voor mijn A7V333, zat ook geen bracket bij. Ik heb juist vanavond mijn tulp-slotplaatje vervangen door eentje met ook de optische aansluitingen, omdat ik die ook nodig had.

De Toshiba onderdeeltjes zijn TOTX173 en TORX173. Dat zijn respectievelijk optisch zendertje (Transmitter) en ontvangertje (Receiver). Zetten een electriek signaal om in licht en omgekeerd. Als je ff googled op Toshiba en die nummers, dan vind je van beiden een PDF-je met aansluitingen. Is verder heel simpel als je een beetje met een soldeerbout overweg kunt, is geen hocuspocus electronica.

Ik heb de Toshiba dingetjes op een klein stukje universeel print gesoldeerd. Ik had nog een oude netwerk kaart waar ik de slotplaat afgeschroefd heb. Zo'n slotplaatje heeft namelijk van die handige omgebogen lipjes waar het printplaatje opgeschroefd kon worden. Ding zit er nu al in, maar als er mensen geinteresseerd zijn, wil ik m nog wel eens openschroeven om er een plaatje van te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
voor zo 1 euro kan je al zelf wat bakken, ff 2 draadjes volgens de pinlayout op je mobo solderen en dan een tulpplugje eraan maken, met ground op de buitenste ring en spdifout op pin van t plugje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Optisch is ook zo te maken, alleen het kost wat meer.
Bij DIL(www.dil.nl) hebben ze wel de optische zenderblokjes.
Snuffel ook eens de Elektuurs in de lokale bieb door. Al een enkel malen is dit onderwerp voorbij gekomen icm een SBLive.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Antonius ik lees dat jij een met een COAX tulp uit ui je pc heb geschroefd om te vervangen met een optical, nou moet ik juist een COAX hebben omdat mijn optical al vanuit mijn Xbox naar mijn boxen gaan. Heb je die nog over en zit daar een fatsoenlijk connectortje op? anders wil ik em wel van je overnemen gok ik.

Mail me maar ff als je het weet of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 19:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 19:31:
Mijn neefje heeft laatst een nieuwe moederbord van Asus gekocht met daarop een aansluiting voor een SPDIF uitgang.
Het probleem is om hier gebruik van de kunnen maken heb je een SPDIF connector nodig die je erop aan moet sluiten.

Hij moet echt bij je moederbord zitten, hij zit altijd bij je moederbord doos in!.
Ik ben het nog nooit tegengekomen dat dat ding er niet inzat :P

Dus je hebt er gewoon voor betaald,!.

Waar heb je dat bord gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:20
Alfa_33: bij mijn A7V333 zat ie niet bij hoor, staat geloof ik ook in de docs als optional.

XTinction: ik heb die oude alweer gesloopt - had de snoertjes enzo nodig voor het nieuwe exemplaar. Het is heel gemakkelijk zelf te maken. Ik heb twee gaatjes geboord in een dicht slotplaatje en daar twee tulp chassisdeeltjes in geschroefd. Ik heb exemplaren gebruikt met isolatieringetjes (geen galvanisch contact met de slotplaat zelf). Draadjes eraan gesoldeerd. Ik gebruik gewoon afgeschermd audiosnoer - coax zou theoretisch beter zijn maar is onhandig stug. Een mooi passend blokplugje had ik niet en kon ik ook zo snel niet vinden in de electronica winkeltjes. Dus ik werk met losse aansluitingen zoals voor soldeerpinnetjes gebruikt wordt. Die passen ook precies op de pinnetjes op het moederbord. Om de connectortjes doe ik een stukje dunne krimpkous om kortsluitingen te voorkomen. Tenslotte deze op het moederbord aangesloten. De aansluitingen staan in het boekje, even goed kijken en dan kan het niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

http://usa.asus.com/mb/mb_accessories.htm#spdif
Deze moet je hebben. Ik heb er zelf 1 op de hcc gekocht voor 10 euro, maar je kan ze ook bij mycom krijgen, zover ik mij kan herinneren.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 19:43:
Is heel erg simpel, coax digi out tap je daar gewoon vanaf. Als je optical wilt moet je een optocoupler erbij kopen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 23:25
IK heb de P4T533-C en daar kreeg ik die ook gewoon bij :D

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 19:31:

Bij mijn asus p4B533-E zat hij er gewoon bij. Aangezien ik de mijne niet gebruik want de onboard sound is vrij brak ( ik ga een terratec dmx kopen) mag je hem wel hebben wat mij betreft. Neem maar even contact op (mail-adres staat in mijn profile).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:42

ThaHandy

Discovery Channel

Q:
is het wel een versie waar audio onboard zit? zo nee dan zittie er niet tussen
* ThaHandy heeft een p4pe full versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb een Asus A7V266-E waar dus ook een SPDIF aansluiting opzit.
Nou heb ik ooit (tijdens stage bij Norrod) een SPDIF geval van asus gekregen maar daarop zat de nieuwe aansluiting.
Ik heb nu weer 1 gekregen van iemand die is alleen niet van asus ... en er zit geen printplaatje aanvast het zijn dus gewoon een wit en rood draadje dat naar de poort loopt.
kan ik deze gewoon op de asus aansluiten ?

Ik ga er dus van uit dat wit gewoon Ground is en rood SPDIF-out is

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Heeft iemand iets van een manual voor de asus all module??? specs hier:
http://www.asus.com/products/mb/mb_accessories.htm

Ik krijg nl alleen de coax aan de praat, niet de optische:(

Er zit wel een jumper op de bracket maar ik weet niet waar die voor is..

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Tsja daar had ik al gezocht maar daar staat werkelijk helemaal niets over dit probleem....

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

kijk eens als je je pc aanhebt of je van de optische uitgang het lampje wel ziet branden.
en probeer eens wat verschillende posities van de jumpers. je kan als je de printbanen volgt misschien wel zien waarvoor die jumper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Nee er brandt niets, ik had eerder een terratec dmxfire met optische uit en deze werd altijd direct rood zodra ik ergens een play button indrukte.. de coax werkt ook wel en aangezien de bracket maar 5 pinnetjes heeft:
gnd- -spdif_in
+5v-
gnd- -spdif_out

denk ik haast dat het probleem op de module zit...zou misschien de lichtmodule een defect kunnen hebben??? het pinnetje spdif_out geeft de coax tulp nl ook wel een goed signaal..

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Zou het kunnen zijn dat de pinnetjes: gnd en spdif_out het wel doen en het +5v pinnetje geen signaal geeft? dat daarom de coax wel werkt maar dat er geen licht kan worden afgegeven via optical out???

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

mm het 5v signaal is OK, net ff getest met een multimeter... dan ben ik bang dat de optische transmitter kapot is :( of heeft iemand nog tips/trucs??

Goodgoan!

Pagina: 1