Valt mn monitor te reanimeren?

Pagina: 1
Acties:

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Haai.

Ik heb een oude monitor, die op zich prima was. Die was stuk gegaan, het beeldscherm zag er aan de zijkanten zo uit zeg maar: )_(

En nee, dat schroefje aan de achterkant kon het niet zo veel bijstellen ;)
Maar er kwam ook rook uit toen dit gebeurde.

Ik heb toen een nieuwe monitor gekocht, en die ouwe in de kelder gezet. Nu, 2 jaar later heb ik een nieuwe computer, en de oude is wel fijn voor mn vriendin. Nu vroeg ik me af of die oude monitor nog te fixen valt, waardoor ik die kan gebruiken, op het moment heb ik nl een heel bagger 640*480 monitortje op mn cellie-366 aangesloten.

Ik dacht dat het misschien een doorgebrande zekering ofzo was (omdat er rook uitkwam), maar als het 'ernstiger' is is er waarschijnlijk nix aan te doen. Enig advies zou ik ernstig op prijs stellen.

-GreyFox

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Nooit zomaar aan een monitor kloten, die dingen werken met hoogspanning :)

Denk dat je er weinig aan kunt doen :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het zou kunnen, maar je moet rekenen dat de gasten die dat kunnen, tenzij je een hobbyist weet, nogal wat vragen voor een dergelijke reparatie. Dan kun je mijns inziens toch beter voor een goedkope 15 of 17 inch beeldbuis gaan, een nieuwe dan wel te verstaan. Kost je een keer een 125/150 euro, maar dan heb je wel een nieuwe met garantie en noem maar op.

Verwijderd

Als er rook uit je monitor komt, is er echt iets stuk gegaan, want zekeringen horen niet te roken als ze doorbranden.

Verder: Laten reparen is het beste. Ga je zelf eraan kloten, heb je grote kans op een schok, ook als is de stekker eruit. Spanning in monitor kan erg hoog oplopen.

Verwijderd

Zekeringen roken niet als ze doorbranden

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Helaas, monitoren repareren e.d. heb ik ook wel een beetje ervaring mee.. Uiteindelijk gewoon niet gedaan. Veel te duur. En zelf doen... Eeuhm, slecht idee :P. Hoogspanning enzo :(

Monitoren zijn stofzuigers. Kapoet=nieuwe kopen (of 2dehands :))

Als het heeft gerookt kun je er trouwens al niks meer aan doen... Dan moet er dus echt iets vervangen worden, en dat kan dus nooit meer (tenzij het een weerstand was, maar dat is toch nooit het geval :()

Just forget it...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Bedrijf met de naam la box ofzo repareert monitoren.. 75 euro.. no matter what.. vaste prijs...

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 15:01

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

kijk eens of ie hier bijstaat. voor mijn ktv heb ik hier ook de oplossing gevonden. was een ic en een weerstandje oid vervangen en hij doet het weer

Verwijderd

je kan er wel wat aan laten doen.

bij een normale televisie is dat ook heel makkelijk te fixen door 2 of 3 draadjes te solderen. ik weet niet of dit een duur grapje gaat worden. maar bij mijn televisie toen, moest ik 5 moorkoppen geven voor de reparatie.

ik bracht de tv, en toen kon ik moorkoppen gaan halen, toen ik terug kwam was het al gefixt

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
het laten repareren van zo'n scherm zal volgens mij de moeite niet echt waar zijn.
voor een eurotje of 15-20 koop je al een leuk 2de hands 15"

http://www.tweakers.net/aanbod/cat/51 ;)

[ Voor 16% gewijzigd door KaMiKaZe op 20-12-2002 20:57 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1