Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pentium 90 koeler op videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kun je zo'n koeler gewoon op je videokaart plakken, of is dat een beetje overdone, ze zijn namelijk wel groot? Als het niet past kan je die koeler dan aan stukken zagen en dit erop plakken? Of heeft dit geen effect

MVG Niels

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 11:39

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Er bestaat een soort lijm waarmee je die heatsinks erop kan plakken. En het zagen heeft zeker wel zin, omdat er warmte wordt doorgeven aan de heatsink die een groter opervlak heeft.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Hoe groot zijn ze dan? Ik heb m'n pentium 120 met een heatsink gekoeld, zonder andere koelers. Heb geen idee hoe warm ie wordt :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
ja ik heb ook een Pentium 1 koeler erop geplakt mbv AS3 en superlijm, Je hebt ook Thermal adhesive dat is beter.

dikzak

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb mijn zusjes videokaart gemod met een oude P1 (active) cooler, en wat grote heatsinks op het RAM.
het is wel te doen, maar je moet uitkijken dat er nix in de weg zit voor het koelrib.
voor meer info: FireWurX' Website

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• justifire
  • Laatst online: 22:24

justifire

Shut up and squat !!

Voor ik mijn videokaart Prometeia ging koelen, had ik er een oude T-bird koeler opgemaakt.
Ik heb de koeler op de core geplaatst en op de plek van de originele bevestiging een watervaste stift door de gaatjes gestoken.
Nu had ik dus 2 mooie stipjes staan op de heatsink van de koeler, waar ik met een boortje netjes 2 gaatjes heb geboord.
2 schroefjes erin en je kan hem flink strak en recht aandraaien.
Wel ff opletten dat je een klein boortje neemt en dan een slag grotere schroeven dan het gaatje.
En natuurlijk opletten dat je schroef nog wel door je videokaart kan.
Is veel beter dan die artic adhessiv, eenmaal vast blijft vast !!
Oke oke voor iemand het zegt....5 minuten in de vriezer en je kan hem er zo weer 'afbreken'
Maar....je krijgt die lijm nooit meer goed weg of je moet gaan schuren op je core :(
Grootste voordeel is dat je hem mooi vlak kan krijgen door hem aan beide kanten geleidelijk aan te draaien. Hoe strakker de koeling erop zit des te beter koelt hij.En makkelijk weer weg te demonteren.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een berg koelers, ik ga binnenkort aan de slag, jullie horen nog van mijn 3dmark score verhoging.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Succes alvast :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb me oude P200 heatsink met AS3 Thermal Adhesive op me videokaart geplakt :)
werkt als een tiet.. niet voor overclocken (niet getest) maar is heerlijk stil :D

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Denk aan een isolerend (rubber) ringetje aan de onderkant, schroefjes zijn van metaal, en er zitten bij mij ook componenten dicht bij de gaatjes.

Van boven naar beneden bij mij: (alles zit op een lange M3 schroef)
moertje
ringetje
50mm ventilator
ringetje
moertje (om de ventilator een beetje van de koeler af te houden)
moertje
ringetje
koellichaam (2 koelribben er af gedremeld om ruimte te maken voor het schroefgaten)
rubber ringetje (weet het nut niet echt, heb het gedaan om te voorkomen dat bij te strak vastdraaien het koellichaam de kaart raakt)
beeldkaart
rubber ringetje (om de kaart te beschermen)
ringetje
schroefkop

En het koellichaam/ventilator zit met 2 van die schroeven vast.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

welkom op GoT :P

Maar dat wil wel met je koeler maar je moet goed uitkijken dat ie echt goed erop zit.
en een mooi groot koelblok is mooi op je grafische kaart.

Kan je ons misschien laten zien wat voor koeblok het is??

Verwijderd

Topicstarter
Die koelers moeten op m'n geheugen, op de core zit al een goede koeler, ik heb alleen even gepast en een hele pentium koeler past op 3 van de 4 rams, dus daar moet ik nog even wat op vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 12:57:
Die koelers moeten op m'n geheugen, op de core zit al een goede koeler, ik heb alleen even gepast en een hele pentium koeler past op 3 van de 4 rams, dus daar moet ik nog even wat op vinden.
maak en heatspreader over al je 4 mem modules en dan zet je daarop die P1 cooler... gewoon een koperen plaat ofzow van 2MM dikte en ff mooi in vorm maken

Verwijderd

Topicstarter
En waar haal je zo'n koperen plaat?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

bij de gamma?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

weet niet waar je woont, ik heb zelf aardig moeten zoeken naar een winkel die lekker dik koper verkoopt.
Ik kwam uiteindelijk uit bij De Metaalwinkel.
Zit achter de kuip in rotterdam.

Pagina: 1