Ik heb hier nog liggen een p4 processor 2.4 ghz, jammer is alleen dat er 2 pinnetjes afgeknapt zijn... Weet iemand waarmee ik die pinnetjes zou kunnen vervangen en er desnoods weer heeeeeeeeeel fijn op solderen? of hoe dan ook
Je kunt hopen dat het aardpinnen zijn, dan zijn ze niet echt nodig, ding kan er hooguit wat midner stabiel op worden vanwege de hoge snelheid -> downclocken moet je dan, heb je altijd nog een P4 die het doet.
Verder kan je je hoop vestigen op een speld uit je moeders naaikussentje die je in de socket op de plaats zet waar de pin mist. Solderen zal echt niet lukken, of je moet wel heel precies kunnen solderen (P4 is toch 478 pinnen op een stukkie van 5x5cm? success
)
Verder kan je je hoop vestigen op een speld uit je moeders naaikussentje die je in de socket op de plaats zet waar de pin mist. Solderen zal echt niet lukken, of je moet wel heel precies kunnen solderen (P4 is toch 478 pinnen op een stukkie van 5x5cm? success
Zegmaar 3.5 bij 3.5 cm_JGC_ schreef op 20 december 2002 @ 18:54:
Je kunt hopen dat het aardpinnen zijn, dan zijn ze niet echt nodig, ding kan er hooguit wat midner stabiel op worden vanwege de hoge snelheid -> downclocken moet je dan, heb je altijd nog een P4 die het doet.
Verder kan je je hoop vestigen op een speld uit je moeders naaikussentje die je in de socket op de plaats zet waar de pin mist. Solderen zal echt niet lukken, of je moet wel heel precies kunnen solderen (P4 is toch 478 pinnen op een stukkie van 5x5cm? success)
als je de pinnetjes nog hebt, gewoon in de socket doen en dan de cpu erop doen, en dan geluk hebben dat ze contact maken. Als je ze niet meer hebt zou ik het niet weten
Hm.. als het pinnen aan de buitenkant zijn, of binnenste rand, kun je proberen met een HEEL KLEIN drupje geleidende superlijm... of de pinnen in de socket drukken op de goede plaats, koeler erop + pasta, kijken of ie werkt en nooit meer losmaken
Eeuh, vast stomme vraag, ik weet niet hoe die 2 pinnetjes eraf gekomen zijn, maar op een 2,4Ghz zit toch nog wel garantie lijkt me 
Je kunt ze proberen te "lijmen" met arctic silver oid. D'r was geloof ik wel zoiets..
Welke pinnetjes zijn het eigenlijk?
Je kunt ze proberen te "lijmen" met arctic silver oid. D'r was geloof ik wel zoiets..
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Garantie op gebroken pinnetjes? No way babyW3ird_N3rd schreef op 20 december 2002 @ 19:27:
Eeuh, vast stomme vraag, ik weet niet hoe die 2 pinnetjes eraf gekomen zijn, maar op een 2,4Ghz zit toch nog wel garantie lijkt me
Solderen is te link. CPU kan beschadigd raken door o.a. de hitte van de soldeerbout. Pinnetje in de socket was een beter idee. Wel koper gebruiken. Andere metalen geleiden niet zuiver genoeg voor een CPU als dit.
Ik heb een keer per postorder mobo+cpu besteld... Als ik me goed herinner zat de cpu in een zakje zo los in de doos van het mobo
1 pinnetje verbogen. Voorzichtig teruggebogen en geen problemen meer gehad, maar voor hetzelfde geld was dat pinnetje er in de doos al afgebroken. Dan had ik zeker aanspraak op de garantie gemaakt!
Nee, van Intel zelf zal niemand dan meer garantie krijgen. Maar van de winkel wel, als het zoals bij mij door slordig verpakken komt (ok, of je dat ook daadwerkelijk kunt afdwingen hangt van de winkel etc af, maar je hebt dan wel recht op garantie... En als dit het geval zou zijn kan de topicstarter daar eerst aanspraak op proberen te maken).
[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 20-12-2002 20:02 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1