XP printen via Linux (RedHat 8.0)

Pagina: 1
Acties:

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Er is al veel over geschreven, maar ik heb het antwoord niet gevonden. Ik heb RedHat 8.0 en probeer via XP te printen d.m.v. LPR. De printer zie ik in mijn windowsbrowser. Ik kan hem installeren, maar onder het icoontje van de printer blijft access denied staan. Als ik probeer te printen gebeurt er niks, behalve dat het printbestand wel gemaakt wordt en in de spooldir. komt. Ik heb alle rechten in deze spooldir., maar hij print niks. Ik moet mezelf vast nog ergens anders rechten geven maar heb geen idee meer. Iemand? 8)7

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Staat er iets in je logfiles in /var/log ?
Het zou kunnen dat je permissies moet aangeven in /etc/hosts.allow. Maar als dat zo is zou je dat in de logs moeten kunnen lezen.

https://timelord.nl

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09
Gewoon overgaan op CUPS. CUPS installeren, printer kiezen (zal vast wel een mooie driver bijzitten) via de webadmin, in smb.conf printcap name en printing op cups instellen, ff de howto lezen over hoe het verder moet en je NT4/Win2K/WinXP bakken kunnen gewoon de CUPS win32 drivers downloaden van de Samba server. heb het gisteren nog gedaan, werkt gewoon flex.

* _JGC_ heeft een JetDirect en vond het onzin dat Windows 2000 er een kwartier over deed om een document in postscript naar dat ding te sturen terwijl cups dat in 10s kan :P

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik zal er eens naar kijken. thx

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
cups and webmin are your friends. Met KDE kun je cups ook configureren. Ik weet nie hoe dat met redhat zit, maar ik moet in Gentoo gimp-print-cups ook nog installeren. Dan heb ik een uitgebreide lijst met printers :)

edit:

hoe je remote kunt printen met cups kun je vinden in de search. Ik heb er destijds een topic over geopend wat nog niet eens zo lang geleden is. Zoeken op mijn naam moet voldoende zijn denk ik ;)

[ Voor 34% gewijzigd door LollieStick op 20-12-2002 23:02 ]