Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sweex Toetsenbord?? Is dat wat??

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan een nieuw toetsenbord toe!!
Nu zag ik bij Alternate een goedkope.
Merk Sweex.
Nu heb ik mj laten vertellen dat dit de opvolger van Safeway is.
Heeft iemand ervaringen met dit Toetsenbord??
Tell me!!
Prijs: 15 euro
Afbeeldingslocatie: http://www4.alternate.nl/prodpic/450x450/n/ntzs85.jpg
Hiero een Pic !!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Geen ervaringen, ziet er echter wel redelijk uit...
Maar het beste is nog altijd ff naar de lokale pcboer stappen en uitproberen.
Edit:
1. Waarom staat dit in C&M?
2. Opvolger van Safeway? Wij hebben op school Safeway dingen en die typen zo gigantisch :r :r

[ Voor 35% gewijzigd door Thanatos op 20-12-2002 17:31 ]

Verwijderd

ik had sinds 5 min een safeway(eigen schuld ) maar ok

maar mij ervaring met safeway
de software voor die multimediaknopjes daarboven die deed het niet
dus ik had niets aan die knopjes
verder vond ik het niet een erg super toetsenbord
ik heb nu een IBM :P

Verwijderd

Ja, cool man. Gaa je die modden?

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik was van plan om er allemaal gaatjes in te boren, en elke keer als ik op een toets druk dat er dan een rij ledjes oplicht !!

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 13:15

Janao

Dog Clubbing Cat

dit is nagenoeg het zelfde toetsenbord wat ik op school heb... en hellaas moet ik je teleur stellen, het is een safeway

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 17:35:
Jah ik was van plan om er allemaal gaatjes in te boren, en elke keer als ik op een toets druk dat er dan een rij ledjes oplicht !!
Grapje hoop ik? :D

Verwijderd

Janao schreef op 20 December 2002 @ 17:38:
dit is nagenoeg het zelfde toetsenbord wat ik op school heb... en hellaas moet ik je teleur stellen, het is een safeway
Safeway of opvolger ervan
allebei brak

• Janao
  • Laatst online: 14-04 13:15

Janao

Dog Clubbing Cat

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 17:43:
[...]

allebei brak
Fully agree... :'(

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 17:32:
de software voor die multimediaknopjes daarboven die deed het niet
dus ik had niets aan die knopjes
Da's bij ons op sgool ook.
Knuddeding :(

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

koop een fatsoenlijk logitech toetsenbord....
Voor mij geen safeway of cheap ass zooi meer.

kost niet veel meer geld en je hebt een zeer goed tot redelijk goed toetsenbord.

veel success met je keuze ;)

Verwijderd

ik heb er ook een keer mee getyped zo ze zien, ik vond hem niet echt slecht, maar niks apparts

Verwijderd

ik heb er hier zelf een :)
Best goed dingetje hoor :) Zeker die hotkeys zijn handig. En hij typt echt wel goed hoor!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 18:19:
ik heb er hier zelf een :)
Best goed dingetje hoor :) Zeker die hotkeys zijn handig. En hij typt echt wel goed hoor!
:) same here nergens last van leuk toetsenbordje de hotkeys ook wel voor de rest weinig tyfouten of is dat een kwestie van tikke 8)7 :P

Verwijderd

ik heb dit toetsenbord zelf ook thuis, werkt goed. en kan je goed modden :9 :)

• Robin
  • Niet online
Op school worden Cherry ramplanken gebruikt, en ik ben er niet zo fervent van :{. Na een tijdje bleven enkele essentiële toetsen plakken (backspace, enter, spatiebalk en nog wat keys). Ik gebruik dan liever die oude toetsenborden wat je had bij 486'er, die tikken nog beter dan die rot Cherry borden :{.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien een leuke tip: als je in het bios error checking op ENABLED zet heb je nooit meer typfouten :? :D :P

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Sommige keyboards van de vage merken zijn best redelijk (en goedkoop), vaak zijn het gewoon tb-'en van een ander merk met hun stikkertje erop. Ik heb nu een lite-on terwijl trust exact de zelfde had. En mijn pc-boer zei dat ik de drivers gewoon bij m-tek ofzo vandaan kon halen want die waren hetzelfde.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Heb hier een safeway ramplank liggen, en het dingetje werkt _perfect_!!!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Een heel groot voordeel van die Sweex keyboarden is dat ze geen drol kosten.
Oeps, een glas cola er overheen...
Bij een Logitech of MS ofzo, ben ik dan nog wel zo achterlijk om het ding los te schroeven, en alle onderdelen te gaan drogen. Heb toch al een 40 euro voor zo'n merk uitgegeven.
Als zoiets je op een Sweex gebeurt, ach ja, pleur maar weg, ik koop wel een nieuwe...
En ze werken best wel relaxed hoor. En ja, ze zijn inderdaad Safeway. Maar goed, ook die die leverden prijstechnisch gezien al heel erg scherp geprijsde producten.

Verwijderd

Voor 15 euro heb je ook een simpel Logitech toetsenbord. Die vinnik een stuk lekkerder tikken dan een Safeway....

• Rev!
  • Niet online
khad de witte versie hiervan (safeway) en het was echt een baggerding :r, typte voor geen meter, toetsen bleven haken enzo :/

• Rappie
  • Laatst online: 27-11 13:10
niks mis met mijn safeway ... heb hem nu al een jaar of 4, alleen die multimedia dingen die ik niet gebruik hadden er niet op gehoeven maargoed :)

dus ik denk dat dit vast wel een goeie opvolger zal zijn

Verwijderd

Hij typt heel hard.
Zoals ik typ, druk ik niet alle letters in, en dan krijg ik een hoop letters te kort :(

Verwijderd

mijn safeway tikte verder wel ok
ik tik nu op een IBM (gratis van de hcc :P) die tikt wel redelijk
maar ik zal toch wat euro''s erbij leggen
en een microsoft of logitech ervoor halen

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Logitech Cordless Desktop is toch wel :9~ dan hoor...
En die ledjes.. Zeker een grapje ofzo

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 20 december 2002 @ 18:34:
Op school worden Cherry ramplanken gebruikt, en ik ben er niet zo fervent van :{.
Is een beetje een smaakkwestie denk ik, ikzelf gebruik al heel lang een cherry, en bevalt me goed. Eens in de zoveel tijd gaat ie in de afwasmachine (serieus) en dan doet ie het weer prima.

//off-topic..
je bedoelde waarsch. dat je er geen fan van bent, of geen fervent gebruiker.. (fervent=fanatiek)

• Mary Wana
  • Laatst online: 15-11 14:15

Mary Wana

keyboard nut

OMFG!

tis een Tb van 15 euro , moeten wij het voor je gaan reviewen ofsow :? koop het gewoon en als het crap so , so what ? lifes a bitch koop je een andere.

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

ik denk echter, aangezien sweex ook netwerktroep levert Safeway misschien wel is opgedoekt en sweex ermee doorgaat ofzo, koop toch lekker een standaard internet keyboard van NoRRoD da's een goeie logitech en kost maar €12.50!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

Exigence

dnkroz

Ziet er redelijk uit maar ik denk dat je voor 15 euro niet zo heel veel mag verwachten.
Gebruik gewoon een IBM van 30 ton :+ .

• wij
  • Laatst online: 27-11 15:54

wij

ik heb hem ook, typt wel lekker hoor, toetsen komen goed terug enzo. (en je kan er goed op slaan want het boeid toch niet of ie kapot gaat)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 17:43:
[...]

allebei brak
je verandert steeds van gedchten?

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
ik heb gewoon een heel oud keyboardje die 2 kilo weegt. Een maand geleden is er een fles bier overheen gegaan en ik kon het niet over mijn hart halen om een nieuwe te kopen. Ik heb hem helemaal schoongemaakt wat een operatie van 3 uur was. Noem me geen schriep want het is een silicon graphics keyboard en ik heb nog geen betere gezien. En nog een plusje eraan is is dat ik geen WINDOWS toetsen heb!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:20

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

doe het jezelf niet aan!

Ik heb ook zo'n ding, en echt fijn typen doet ie niet.
De toetsen zijn namelijk vrij hoog, en ze blijven soms haken(vooral de E bij mij)
Ook moet je vrij hard op de knoppen drukken, anders pakt ie de letter niet goed.

Ik zou gewoon iets meer uitgeven voor een logitech, die typen echt zalig.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Heeey, deze heb ik ook :) voor €14,95 op een pc beursje gekocht ;)

heel fijn ding vind ik, mooie kleuren enzow, alleen zijn die MMtoetsen niet echt heel super, je kunt er nl niks zelf aan instellen volgens mij...

Maar dat ding typt wel lekker hoor :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

stomme dingen die safeway toetsenbordjes :O
had er eentje met cordeless, mmtoetsen werkte niet en na 3 dagen brak er al een pootje omdat ik ff iets te hard op het toetsenbord drukte :9

maar ach ja dat is alleen maar mijn ervaring >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 21:49 ]

• messi
  • Laatst online: 18:54
Ik zou als ik jou was een logitech nemen oid.
deze safeway/sweex dingen typen wel fijn hoor, daar niet van, maar voor een beetje extra heb je een logitech die kwalitatief toch iets beter is

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb hem ook, bevalt me goed. Typt lekker soepel. Zeker voor die prijs. . De helft van de snel-toetsen gebruik je niet maar er zitten ook wel hele handige tussen. Ik heb er op de beurs iets van 14 euro voor betaald. Werkt nou nog steeds prima en hij ziet er wel mooi uit vind ik zelf.

• Tsunami
  • Niet online
insan1ty schreef op 20 December 2002 @ 19:28:
En die ledjes.. Zeker een grapje ofzo
lijkt me wel lache :D

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:45

Hu9o

Schokkend

Ik wil wel eens weten van de personen die dat toetsenbord hebben, of je ook 3 knoppen tegelijk in kan drukken.
tijdens het gamen

linker alt
linker shift
A

of

linker alt
X
A

Want ik had een standaard toetsenbord van de norrod gehaald, en daar kon dat niet mee. En met m'n oude (die ik dus nog steeds gebruik, nadat hij in de afwas bak is geweest) kunnen de combinaties dus wel gebruikt worden zonder dat een van de knoppen niet geregistreerd wordt.

Dit kan alleen getest worden tijdens een spel. Maar misschien is hier ook wel een progie voor waarmee de combi getest kan worden.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 20:28:
[...]

je verandert steeds van gedchten?
pardon? heb ik iets gemist?

Verwijderd

is wel een leuk boardje je pols steun breekt wel gauw verder is ht we een leuk ding.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

Tarin

Just plain weird.

Ik heb een tijdje op de safeway-versie zitten tikken, en het typt niet slecht. Ook niet supergoed.. m'n MS Natural tikt beter, maar daar betaal je dan ook voor.

We hebben hier nog een safeway-kbtje staan wat dan weer superslecht typt (eentje met 3 extra functies.. sleep, power off en dat soort zut. Zwaar nutteloos). Dat typt echt zo ongelofelijk brak.. dat bordje is direct vervangen door mijn oude toen ik m'n Natural kocht..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• _WgV_
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Hu9o schreef op 20 december 2002 @ 22:26:
Ik wil wel eens weten van de personen die dat toetsenbord hebben, of je ook 3 knoppen tegelijk in kan drukken.
tijdens het gamen

linker alt
linker shift
A

of

linker alt
X
A

Want ik had een standaard toetsenbord van de norrod gehaald, en daar kon dat niet mee. En met m'n oude (die ik dus nog steeds gebruik, nadat hij in de afwas bak is geweest) kunnen de combinaties dus wel gebruikt worden zonder dat een van de knoppen niet geregistreerd wordt.

Dit kan alleen getest worden tijdens een spel. Maar misschien is hier ook wel een progie voor waarmee de combi getest kan worden.
Je zou het kunnen testen met de profiler van logitech gamebesturingen. Daar kun je aan elke knop van je spelbesturing een toetscombinatie toewijzen die je dan kunt invoeren. Maar dat is natuurlijk beetje omslachtig om daarvoor te testen.

#StopBurningStuff

Verwijderd

Bij het bedrijf waar ik werk durven we ze niet te verkopen i.v.m. gezeik omdat er maar 6 maanden garantie op zit en die klote dingen gaan dus echt vaak binnen een jaar kapot

• PcFer
  • Laatst online: 26-11 22:05
Zo te horen niet echt veel positieve geluiden, ik heb een logitech internet navigator, werk perfect

• tweakduke
  • Laatst online: 00:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik heb deze aan me server hangen, ik zou hem niet gebruiken als je non stop zit te type..

Tweakers Discord

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
Sweex = Safeway....

Ze mochten in Engeland niet langer de naam Safeway gebruiken ivm met een of ander keten dat de naam al langer had.. vandaar dus de nieuwe naam...

• chile
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-07 00:41
Sweex is wel een goed merk.
Ik heb geen ervaring met toetsenborden, maar ik heb wel een (goede draadloze optische) muis, een switch en 3 netwerk kaarten, werkt allemaal perfect.

Safeway moest zijn naam veranderen omdat er een engelse winkelketen ook zo heette. daarom is Safeway Sweex geworden.

Maar het mooiste is, alles is: DESIGNED IN THE NETHERLANDS _/-\o_ .

No luitanent, Your men are already dead

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik heb ook pcies de zelfde plank, maar niet van sweex/safeway! tis een noname plank, sweex koopt die dingen op en plakt er hun merkje ff op, simple as that.
zijn opzich niet zulke slechte planken, maar idd een logitech is beter. als je toch van plan bent om deze plank te kopen, spuit de polssteun dan zwart, dat ziet er een stuk beter uit :)
en blauwe ledjes erin modden kan natuurlijk ook.. heb ik ook gedaan :D

edit: en plak meteen ff een stukje papier tussen die linker windows toets, die gebruik je toch niet en je voorkomt dat je midden in een game opeens weer terug in windows zit :(

[ Voor 18% gewijzigd door FiXeL op 21-12-2002 15:01 ]

Mn 3D printer blogje..

• Verdicampo
  • Laatst online: 29-11 21:22
ik heb em ook, vin em lekker typen. gescoord op de hcc voor 12 euro.

Verwijderd

kut tobo, ik heb nu een microsoft ergonomisch tobo werkt veel beter!

• yeroen1979
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Heb ook zo'n safeway tb-tje gehad, prima ding. Maar ik geef toch echt de voorkeur aan mijn BTC 8190 http://www.btcusa.com/pdf/8190.pdf. Supercool keyboard! € 27,50

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

chile schreef op 21 december 2002 @ 12:22:
Sweex is wel een goed merk.
Ik heb geen ervaring met toetsenborden, maar ik heb wel een (goede draadloze optische) muis, een switch en 3 netwerk kaarten, werkt allemaal perfect.

Safeway moest zijn naam veranderen omdat er een engelse winkelketen ook zo heette. daarom is Safeway Sweex geworden.

Maar het mooiste is, alles is: DESIGNED IN THE NETHERLANDS _/-\o_ .
Klopt als een bus.

Voor de rest zijn het wel leuke toetsenbordjes, alleen die mulitmedie knoppen werken soms voor geen meter. Maar lekker goedkoop en type relatief lekker. Maar als je echt kwaliteit wil dan zou ik Logitech of iets dergelijks kopen.

Canon Digital Ixus V3

• RubenJ
  • Laatst online: 17-11 10:13
Hmzz ik vind de Microsoft Pro TB's toch beter, lekkere ramplankjes }) wazz laadst pissig en ik sloeg met m'n vuisten op het TB die toen 10 cm omhoogsprong :o en nog werkt ie perfect _/-\o_ , en de toetsen tikken lekker zwaar net alzz bij die 486 ramplankjes :)

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 22:20
Ik heb hier een safeway. Die vind ik dus egt wel lekker typen hoor.

• vehpol
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Volgens mij is het feit of je een toetsenbord lekker of niet vind puur afhankelijk van wat je gewend bent! Ik heb bij elk toetsenbord dat ik wel even moet wennen aan hoe deze typt, alleen die toetsenborden waar ik vaak achter zit "beheers ik".

Volgens mij is even proberen in een winkel dan ook wel een goede optie, kan je ook even naar de lay-out kijken enzo. (Kleine enter en Backspace vind ik vervelende eigenschappen van sommige toetsenborden). Even net doen of je erop typt, merk je wel of het bevalt. Een goede Tip hiervoor is: Ga naar de MediaMarkt, die hebben er altijd een stuk of 15 ofzo staan, kan je goed verschillen kijken. (en dan koop je hem ergens waar hij goedkoop is ;))

Ceci n'est pas une signature!

• Gianni Rombios
  • Niet online
yeroen1979 schreef op 21 December 2002 @ 16:15:
Heb ook zo'n safeway tb-tje gehad, prima ding. Maar ik geef toch echt de voorkeur aan mijn BTC 8190 http://www.btcusa.com/pdf/8190.pdf. Supercool keyboard! € 27,50
Is dat wat die trackball die daar op zit? En WAAR te koop?
(http://www.btcusa.com/products_office_wire.html#8190)

[ Voor 14% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-12-2002 17:26 ]

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:34

PnD

like in Pinda ^_^

keb em ook, is wel lekker.
logitech is beter mja ook duurder

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 16:21
PnD schreef op 21 December 2002 @ 18:11:
keb em ook, is wel lekker.
logitech is beter mja ook duurder
Dat is het waard.. de Logitech internet navigator is echt '1337' en niet eens zo duur:
http://www.tweakers.net/pricewatch/19620
(v.a. 31€)

'k zou geen safeway nemen iig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een toetsenbord van het bedrijf 'Qware'. Nooit van gehoord natuurlijk, maar het is een super fijn toetsenbord! Voor 35,- GULDEN (die goeie oude tijd hè?) was ik de trotse bezitter ervan. Heb hem nu anderhalf jaar en werkt nog steeds perfect! Zitten nog 19 multi-media toetsen op ook! (ik gebruik ze alleen niet.) De software voor dat ding, werkte bij mij alleen niet helemaal, dus ik zou in Windhoos eens moeten spitten, alleen geen zin in, gebruik die toetsen toch niet... :/

Use the Search Luke...

• t!mP
  • Laatst online: 29-11 20:23

t!mP

is inflatie gevoelig

mm ik heb een low budget BTC multimedia iets van 15/20 E bij www.norrod.nl en die vind ik erg fijn typen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Geen idee wat dit in CME doet, maar hij gaat nu dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.