Toon posts:

geheugen gigabyte vrxp ?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik kon niks vinden in het forum over geheugen (ik hoop dat ik goed gezocht heb :-) )

nou ja deze vraag dan

ik heb een gigabyte vrxp en hier had ik 256 mb ddr 266 geheugen op zitten. nu wilde ik 512 erbij prikken (ook 266 mhz) maar dat deed ie niet. hij starte wel op en gaf aan dat er 756 in zit maar als hij windows xp opstart kapt ie er op een gegeven moment mee.. toen die 265 eruit gehaald en alleen met die 512.. dat is geen probleem.. toen die 256 er weer bij en toen ging ie weer flippen..

iemand enig idee wat dit kan zijn ?

alvast bedankt voor de info..

groetjes Menno

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Vastlopen enzo is toch een beetje vaag...

Als je zo goed gezocht had had ik wel wat resultaten van het testen van je geheugen verwacht :).

Iedere geheugenreep apart werkt wel? Probeer ze dan ook eens in andere banken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 20-12-2002 17:50 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
veel voorkomend probleem. niet specifiek bij dit bord ofzo. als je 2 verschillende memory modules hebt gebeurt het nogal eens dat ze niet lekker samen willen werken. valt weinig aan te doen, behalve 2 dezelfde modules halen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
smvs schreef op 20 December 2002 @ 20:20:
veel voorkomend probleem. niet specifiek bij dit bord ofzo. als je 2 verschillende memory modules hebt gebeurt het nogal eens dat ze niet lekker samen willen werken. valt weinig aan te doen, behalve 2 dezelfde modules halen.
my guess exactly, gewoon een compatibiliteits probje van de combo van die 2 modules ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
mmmmmmm ok bedankt... ik denk dat ik dan maar twee dezelfde 512 mb modules gaat halen...

thanx

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Naast een incompatibiliteitsprobleem (wat idd helaas altijd kan bestaan ondanks de algemene PC2100 specs) zou het een BIOS instelling kunnen zijn, speel daar sowieso nog even mee om zekerheid te verkrijgen plus het plaatsen in verschillende sockets wil soms ook wel helpen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

idd.... kan heel goed zijn dat je timings e.d. van je geheugen niet gelijk zijn, waardoor het vastloopt bij het starten van windows. SPD's geven gewoon verschillende waarden aan het bios...
Pagina: 1