BIOS Verkeerd om: kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier 2 MSI Slot 1 borden, die alle 2 stuk zijn. 1 is zeker weten stuk, omdat een chip is doorgebrand, die andere weet ik niet zeker, ik heb die zelf niet getest. Iemand anders had hem getest met een PIII 500. Dus ik heb de BIOS van het defecte mainboard in de andere gedaan (waarvan ik niet zeker weet of hij stuk is) en hij bootte. Daarna heb ik nog even in de handleiding gekeken en daar staat Pentium II Mainboard. Misschien werkt de Pentium 3 hier niet op? Het is wel een Apollo 133MHz Chipset dus die kan het wel, misschien aleen niet de juiste herkenings codes dingen :? Dus ik dacht, misschien is de originele bios nog goed en heeft die ander hem verkeerd getest met z'n PIII. Dus ik doe die BIOS er weer in en zet de PC aan. Doet niets. Ik voel eens aan die bios: Loeiheet! Snel de PC uitgezet, en de BIOS anders om gedaan. PC doet nu niets. Met de andere BIOS denk ik wel. Heb ik de die BIOS nou opgeblazen of was hij al stuk :? (misflash?)

Afbeeldingslocatie: http://212.204.168.16/zooi/bios.jpg

MSI Borden zijn heel gaar. Op normale borden staat altijd aangegeven met aan welke kant het halve rondje aan een zijkant van de chip moet zitten, maar nee hoor, op deze borden weer niet :(

Verwijderd

Als je ook niet meer kan hotflashen dan is hij echt kapot...

Bios'jes kunnen soms weinig, soms veel hebben. Ik heb hier ook nog een mobo liggen met een verkeerd om geplaatste bios (die het wonder boven wonder nog doet).

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Ik heb een keer een bios verkeerd om geplaats en in no-time hing er iets smerigs in de lucht..

Ik zou die andere bios maar terugzetten.

Maar als ik je goed begrijp kun je toch gewoon die werkende bios chip erin doen en die flashen met het nieuwste bios met P3 support?

Dan heb je 1 zeker weten defect mobo + een nu waarschijnlijk dooie bios chip over :).

[ Voor 45% gewijzigd door Mentalist op 20-12-2002 17:36 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Erik1
  • Niet online
Dat is waar. Ik denk dat ik de andere BIOS er maar in doe. Een nadeel daaraan is alleen dat hij erg sloom doet, waarschijnlijk omdat het een BIOS van een MSI 6199VA is, en dit bord een MSI 6163VA :X Het bord is qua Layout exact het zelfde, het enige verschil is de northbridge, die is bij de 99 een VIA 693A en bij de 63 een VIA 693. Ik ga ff proberen om de 6163 bios van de MSI Site in de bios te flashen.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
aan die brandplek te zien bij de stikker is die bios idd hardstikke dood
msi mailen en vragen om een nieuwe bios chip (deze keer wel goed erop zetten ;))

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Erik1
  • Niet online
Hmm hij doet het nu met die andere BIOS en het bord waar die vanaf komt was toch al dood :P

En bij die stikker is geen brandplek, dat is gewoon iets omgekruld van de hitte maar niet verbrand. Dat lijkt op de foto idd zo maar ik heb een camera van 10 euro :X

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

KaMiKaZe schreef op 20 December 2002 @ 22:56:
aan die brandplek te zien bij de stikker is die bios idd hardstikke dood
msi mailen en vragen om een nieuwe bios chip (deze keer wel goed erop zetten ;))
vragen die kl*jo's alleen wel 15 euro voor.
15 euro!!! voor een bios chippie, dat is toch geen service |:(
Van abit krijg je gratis een nieuwe, maarja daar heb jij niets aan.

maar op je vraag terug te komen.
grote kans dat die chip dood is.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 20-12-2002 23:13 ]

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
het is mijn mobo! maargoed, hij is dus kapot.

Wel mooi mijn bios opgeblazen!

[ Voor 28% gewijzigd door SuperPaddo op 20-12-2002 23:48 ]

Grolsch Royce!

Pagina: 1