:r altijd flame?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Naar aanleiding van deze post zat ik eens te denken he. Hij gebruikt is in hoofdgedachte informatief maar dankzij de flame richting Nvidia weer -1 waard, daar zal niemand het over oneens zijn.

Nu gebruikt hij echter ook de :r smiley. Ik denk, dat deze smiley eigenlijk alleen gebruikt kan worden in flamend verband. Daarom is de vraag ook "is :r altijd een flame?".
IMO wel, ik kan mij zosnel niet indenken dat die smiley gebruikt kan worden als niet flame. Behalve als iemand zegt van "ik liep over straat en spuugte op de stoep :r", maar dat lijkt mij onzin... al helemaal op de FP.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja.... als iemand die smiley gebruikt tegen mij word ik al snel boos. Op het forum is dat dan en zo zijn er nog 5 smilies die bij mij in het verkeerde keelgat schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaat het om:

:r nVidia :r

Volgens mij gewoon een troll, en volgens mij zijn inderdaad alle reacties waarin op deze manier van de kotssmiley gebruik wordt gemaakt dat ook. Ik hoef van meneer niet te vernemen dat hij nVidia een kotsmerk vindt, en als hij dat dan al vindt mag hij dat op een andere, meer beargumenteerde manier presenteren. Dezelfde categorie als M$ overigens, en sinds dat voor sommigen geen probleem oplevert, zal hier waarschijnlijk weer een heftige discussie gaan oplaaien. Er zullen er zeker hier komen die gaan beweren dat het om de inhoud gaat, daarbij vergetend dat alles wat er staat bij de inhoud hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De :r geeft een uiterst negatieve waardering over iets aan. Dat is soms bijzonder terecht en soms niet. Alleen in het laatste geval is het een troll. Ik vind het niet juist om een post alleen wegens het gebruik van een bepaalde smiley tot troll te verklaren. Het gaat om het bericht zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Laatst online: 04-07 23:57
Verzonnen voorbeeldje:
Ik las laatst iets over mensen die andere medeburgers het leven zuur maken en vervolgens ook nog eens zijn of haar PC kapot trappen, die mensen zijn toch niet helemaal gezond? :r
Dit zou ik toch niet met een troll beoordelen.. Een kots-smilie geeft aan dat je iets of iemand echt heel erg slecht vind. Dat betekent IMO nog niet dat je trollt, het is alleen wel moeilijk zo'n mening over te brengen zonder dat je gaat trollen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is dus ook een verschil in nuancering. Of je zegt:
Er zijn toch wel opensource drivers voor ATi kaarten in ontwikkeling?? Beter dan bij dat :r nVidia :r
of je zegt:
In tegenstelling tot nVidia heeft ATi open-source drivers zodat iedereen kan helpen
Het eerste is in mijn ogen een troll en het tweede is iig geen troll omdat het anders gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Het wordt echt een trend op zowel T.net als GoT om merknamen te omringen met smilies of ze zow te evranderen dat ze in kwaad daglicht komen te staan.

* Alex vraagt zich af wanneer de gem. leeftijd op deze site gaat stijgen...

[ Voor 5% gewijzigd door Alex op 21-12-2002 13:53 ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prog-konijn schreef op 21 December 2002 @ 13:52:
Het wordt echt een trend op zowel T.net als GoT om merknamen te omringen met smilies of ze zow te evranderen dat ze in kwaad daglicht komen te staan.

/me vraagt zich af wanneer de gem. leeftijd op deze site gaat stijgen...
Ik noem dat in de regel gewoon trolls, maar er zijn er die dat niet met mij eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 10-10 13:38

LauPro

Prof Mierenneuke®

Robin Vreuls schreef op 21 December 2002 @ 00:19:
Er is dus ook een verschil in nuancering. Of je zegt:
[...]
of je zegt:
In tegenstelling tot nVidia heeft ATi open-source drivers zodat iedereen kan helpen

Het eerste is in mijn ogen een troll en het tweede is iig geen troll omdat het anders gezegd is.
Als hij nog meer van die zinnen heeft kan dat weer een flamebait opleveren. Maar die 'kotssmile' is idd wel een aanmoediging.
offtopic:
Jammer dat je daar zo snel op wordt afgerekend ;(

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Acties als deze zou je gewoon uit moet :r

:+ :+ :+

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Pagina: 1