Toon posts:

Kabelinternet voor een paar maanden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zijn er in Nederland ook providers die kabel of adsl aanbieden voor slechts een paar maanden, i.p.v. het standaard "Minimaal een jaar"-verhaal?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

wat kabel betreft zit je zeker vast aan je locale kabelexploitant.
en de kabelexploitanten die ik ken, hebben zeker geen internet korter dan een jaar.

misschien dat het met adsl wel mogelijk

Verwijderd

ADSL volgens mij ook niet......je zal de providers 'even' moeten langsgaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 17:09:
ADSL volgens mij ook niet......je zal de providers 'even' moeten langsgaan
Ook voor ADSL geld "1 jaar" !

Dit wordt contractueel overgenomen van alle Telco's door de providers die het uiteindelijk weer aanbieden.
Provider krijgt dus de kosten gewoon doorberekend en deze wil die kosten natuurlijk ook door berekenen.

Helaas.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ja, bij Chello betaal je gewoon 1 maand en daarna niet meer, dan wordt je na ongeveer 8 maanden afgesloten :Y)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Voor op KPN gebaseerde ADSL providers geldt een contract duur van minimaal 1 jaar. Sommige providers zelfs voor 2 jaar omdat je daar bijvoorbeeld een gratis USB modem bij krijgt. Dit is denk ik bij de meeste DSL providers zo... Bovendien duurt het vaak 4 tot 6 weken voor een ADSL aansluiting compleet is opgeleverd.

Kabelprovider is afhankelijk van waar je woont. Kabelfoon is bijvoorbeeld per 2 maanden. Wanadoo/Casema is voor een jaar.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 12:21

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kijk, als je nu al weet dat je over 6 maanden gaat verhuizen waar je kabelaanbieder niet opereert, kan je wel iets uithalen.

Je gaat bijvoorbeeld voor 6 maanden op kamers in Utrecht, maar je woont oorspronkelijk in Zeeland. Je laat je dan inschrijven in de gemeente Utrecht, en neemt het abo van 1 jaar van bijvoorbeeld @Home (Zit dat wel in Utrecht, enfin, als voorbeeld). Als je na de 6 maanden terug gaat naar Zeeland, kan je rechtsgeldig je contract ongedaan maken omdat je verhuist naar een gebied waar @Home niet opereert, maar ZeelandNet.

Ikzelf heb dit gehad met ZeelandNet, ik woonde altijd in Zeeland, maar verhuisde naar Brabant, een contractbreuk was gewoon legaal, deed ZeelandNet geen moeite voor.

20*350ZO45°

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 08:00

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 17:07:
Hallo,

Zijn er in Nederland ook providers die kabel of adsl aanbieden voor slechts een paar maanden, i.p.v. het standaard "Minimaal een jaar"-verhaal?
heh, ik zit met hetzelfde probleem... Wil graag naar een andere ADSL Provider, maar niet de overgangsperiode (van minimaal 2 maanden, waarschijnlijk 3) zonder internet zitten..... Wat moet je dan?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 13:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Nadat ik gelezen had dat Demon nieuwe ADSL producten voor de consument op de markt had gebracht, ben ik maar een de algemene abonnements voorwaarde van Multikabel (quicknet) gaan lezen.

En wat zag mijn oog:
11. Duur en opzegging van de overeenkomst

11.1
Een Overeenkomst wordt voor onbepaalde tijd met een minimum van drie maanden aangegaan en vangt, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, aan op het moment van Levering van de Dienst.

11.2
Houders van een jaarabonnement die voor 1 januari 2002 een QuickNetabonnement hebben afgesloten kunnen slechts opzeggen nadat hun jaarcontract verstreken is.
Waarschijnlijk stap ik dus ook over naar Demon

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 21-12-2002 22:39 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• maartena
Croga schreef op 21 December 2002 @ 09:28:
[...]

heh, ik zit met hetzelfde probleem... Wil graag naar een andere ADSL Provider, maar niet de overgangsperiode (van minimaal 2 maanden, waarschijnlijk 3) zonder internet zitten..... Wat moet je dan?
Gratis inbelprovider nemen. Voor de prijs dat ADSL kost (ong. 50 euro per maand zegmaar....) kun je een goede anderhalf uur per dag internetten via een modem. Niet echt het snelste, maar je kunt in ieder geval e.e.a. e-mailen enzo.

Een modem kost ook nog maar iets van 30 euro trouwens, en anders kun je er vast wel eentje lenen :)

Je kunt ook een kabeltje naar de buurman trekken voor 2 maanden en met zijn kabel/dsl "meehobbelen" als ie het heeft.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Richard schreef op 21 december 2002 @ 09:15:
Kijk, als je nu al weet dat je over 6 maanden gaat verhuizen waar je kabelaanbieder niet opereert, kan je wel iets uithalen.

Je gaat bijvoorbeeld voor 6 maanden op kamers in Utrecht, maar je woont oorspronkelijk in Zeeland. Je laat je dan inschrijven in de gemeente Utrecht, en neemt het abo van 1 jaar van bijvoorbeeld @Home (Zit dat wel in Utrecht, enfin, als voorbeeld). Als je na de 6 maanden terug gaat naar Zeeland, kan je rechtsgeldig je contract ongedaan maken omdat je verhuist naar een gebied waar @Home niet opereert, maar ZeelandNet.
bij verhuizing is het ook geen probleem. Niet alleen internet, maar ook andere diensten die niet worden aangeboden op je nieuwe adres kun je op deze wijze verbreken. Al is het maar een (betaalde) lokale krant die 50km verderop niet bezorgt wordt.

In dit geval gaat het echter niet om een verhuizing geloof ik....

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1