Toon posts:

modem-probl. .. thnx voor je positieve inbreng ;)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hij vind zelf een pci serial controller... modem drivers pikt ie niet..als drivers.. niet geschikt enzo .. zelf modem laten zoeken vind íe niet (sandaard com1 en 2 aanwezig) zelf modem toevoegen lukt natuurlijk wel..
dan dubbelklik in system: "cannot read port name from registry ..." en soms ook "failed to call enumproppages in modemui.dll"

toevoegen van compoorten (handmatig) t/m 4 geen effect .. 't is een pci56RVP (rockwell chipset)

en win98... en niet van mezelf, da's het ergste ...

Verwijderd

Topicstarter
als je me kunt helpen met een geniaal idee .. heeel graag ... (smeek smeek .)

Verwijderd

Ik had (andere?) problemen. De enige manier om alles goed te krijgen door windows te laten zoeken naar nieuwe hardware. Niet via 'modems' dus. Dan stopte ik de floppy met drivers erin, en alleen dan werkte het. Probeer het eens. Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt dus (helaas) niet.. die pci serial controller ziet win98 namelijk niet als modem ... ook niet met drivers die ervoor waren, en ook niet als ik ze "geforced"toch installde ....

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee ???? pleasssseee

Verwijderd

ummhh zet in de BIOS die andere seriele poorten eens uit. En heb je al een ander PCI slot geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
allebij geprobeerd ;( geen resultaat ...

Verwijderd

Tjeemig dit is toch echt triest. Probeer eens of het bij een vriend wel werkt, misschien kun je van modem ruilen.. k'weet het ook anders niet. Kun je dat gare ding nog terugbrengen ? Een extern modem is toch best wel lief hoor..

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 13:36
Probeer eens de ESCD te resetten.. dat het stukje info voor Windows waar alle PnP apparaten in staan..

Kun je ergens in de bios resetten..

Helpt soms ook met bepaald IRQ conflicten

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
modem is al vrij oud... da's jammer helaas.
en van die poster voor mij (het is echt irri dat die thread weg is, als je post) : kun je daar ff iets meer over zeggen.. dit zegt mij nl. nu eventjes niks....

thanx!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Dat typenummer lijkt op een type van E-Tech !
Hier een link met Modem drivers.
http://www.lapwing.nl/support/downloads/e-techmodem.htm

Vergeet niet je compoorten weg te knikkeren, het is een PCI modem en maakt alleen virtuele com-poorten aan. Het is dus niet nodig Hardware (ISA) compoorten voor het modem te installeren. Als je een VIA-Mainboard hebt kan ik je aanraden ook de 4in1 driver van VIA te installeren. Deze is te vinden op http://www.via.com.tw

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Eerst je pc opstarten met modem eruit, dan opnieuw opstarten met modem erin en gelijk de goede drivers installeren. Bij mij was dat de enige manier om die etech aan het lopen te krijgen. Dit is de etech cyberbullet

u can fool all people some time and fool some people alltime

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Het is beter om de hardware key met de hand uit de Registry te gooien, Rockweel (nu Conexant) heeft als Vendor ID 127A. Als je dus zoekt op VEN_127A in REGEDIT vind je alleen de Rockwell hardware kniuker dit eruit en de PC weet niets meer van Rockwell. Vergeet ook niet eventueel de vervuilde .INF files uit C:\WINDOWS\INF en C:\WINDOWS\INF\OTHER te gooien en natuurlijk de files C:\WINDOWS\INF\*.BIN ! Nu weet de Windows echt niets meer van Rockwell Hardware ! (Beter als modem eruit / erin combo)

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
daar snap ik het nut niet van .. hij mag best weten dat er een rockwell chipje inzit .. toch ? en kaart eruit.. reboot, kaart erin, reboot enzo heb ik al geprobeerd": geen resultaat .. hij ziet 'm dus ook niet als modem, en vind modemdrivers ook niet geschikt... maar waarom zou ik die compoorten moeten del-en ?

Verwijderd

Topicstarter
nog meer reacties ? dit is echt fuckin'irri ...

Verwijderd

Topicstarter
laatste keer : anders moet ik het hier mee doen ... nog geen goed resultaat ...
bedankt mensen voor de reacties..

dus hierbij mijn laatste oproep....
wachten duurt lang.. lang.. lang...;)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Hmm.. om win-problemen uit te sluiten. Doet ie het onder DOS wel?

Toets in dos in:

echo>comx ata

x = compoortnr. dus 1 of 2

Het modem moet dan online springen. (telefoonlijn bezetten)

Als je hier wel reaktie mee krijgt, is het probleem puur windows en niet hardwarematig.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Mag ik vragen wat voor moederbord je hebt?

Ik heb een BP6 en W2K , en krijg om de haverklap een BSOD: "IRQ not less or equal".

Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd.

Modem werkt op IRQ 16 t/m 19 (ligt aan welk pci slot).

Verse drivers zijn er niet.

Vreemde is, dat ie onder W98 op IRQ 10 werkt, en verder prima.

Verwijderd

Misschien vindt je op deze pagina een antwoord of een link naar je antwoord..

http://www.modem-help.freeserve.co.uk/help/index.html

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dus dat ik denk dat íe geen coimpoort kan vinden... / maken / bezetten ..

die foutmelding geeft íe in ieder geval...
dus dat dos pingen van je modem (jaja, dat is het niet ..) mar dat zou denk ik ook niet werken .. maar ik ga het proberen ..

drivers heb ik wel.. recente in ieder geval.

mobo weet ik niet .. pc van vriend van me
OS : win 98 . en die foutmelding van jou heb ik ook gehad :D .. (weet alleen niet meer waarbij.. maar thanx voor de tips.
Pagina: 1