Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

-= Window Kit =- Hoe beste het gat te maken??

Pagina: 1
Acties:

• Da_Hardest
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 22:00

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

Topicstarter
Heej Hallo allemaal, heb me voor de kerst zon window kit gevraagd, een ovale plexiglas plaat, en een blauwe lamp...

nu lees ik de gebruiksaanwijzing....je moet een gat maken, DUHHH B) maar hoe maak ik dit het beste, met welk gereedschap, een Dremel heb ik niet :(

kan dit ook gewoon perfect met een decoupeerzaag met ijzerzaagjes?? iemand ervaringen mee??

:) :) PS prettige kerstdagen nog :) :)

Verwijderd

kan zeker wel volgens meerdere hier (kon de search je dat al niet vertellen)

Verwijderd

Met een decoupeerzaag zal het perfect gaan. Gewoon niet te snel zagen. Daarna afwerken met een vijl en evt. schuurpapier.

Verwijderd

Gewoon met alles waarmee je denkt een gat te kunnen maken...
Had de faq gelezen en je wist dat het gewoon perfect gaat met een decoupeerzaag met metaalzaagjes. Zorg wel dat je de plaat goed stil houdt, want het trilt als de ziekte als je m niet goed vastzet.
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 16:22:
Met een decoupeerzaag zal het perfect gaan. Gewoon niet te snel zagen. Daarna afwerken met een vijl en evt. schuurpapier.
Afwerken is niet eens nodig met zon kit. Alleen de scherpe randjes wegvijlen, raamrubber eriv, raampje erin en klaar ben je.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 16:24 ]

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:01
Decoupeerzaag moet goed gaan, maar zaag het gat wel iets kleiner dat het moet zijn, en vijl het laatste stukje weg. Als je dan uitschiet is het niet zo'n mega ramp.

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 13:15

Janao

Dog Clubbing Cat

je kan natuurlijk ook de haakseslijker/flex gebruiken maar dan heb je best kans op schade als je niet oppast...

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

Had je kunnen vinden met de search...

Verwijderd

ik zou een decupeerzaag gebruiken of een dremel met een doorslijpschijfje. Met een haaksteslijper breng je gouw veel schade aan!

Verwijderd

ik zou voor een haakse slijper gaan mist je er ervaring mee hebt. maar denk aan beschermende kleden ect. zijn vrij gevaarlijke stukies gereedschap. heb je geen ervaring dan pak de decopeerzaag. en doe wat op je zool tape ofzo anders beschadigd de kast.

chefke heeft lots of ervaring met haakseslijper.

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

l3p

www.^.nl

hmm ik wil dit ook binnenkort gaan doen , maar dan een figuur erin, ik heb een Chieftec AX-01SLD (Aluminium case), is geloof ik 1 mm alu.
ik heb een ontwerpje gemaakt met photoshop, maar wil er nog wat figuurtjes bijmaken.
ik zat zelf ook te denken gewoon met een figuurzaagje en dan een plank in mijn sidepanel zodat het niet vervormd. of jullie moeten iets beters weten

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~pbrands19/case_erasable_try_2%20copy.jpg

L3p - MK - PV - WP

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
dat ziet er leuk uit, maar volgens mij is het nogal lastig om dat middelste stuk metaal een beetje netjes op het plexi te plakken.

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

gewoon eerst plexiglas bevestigen en daarna het middelste deel erop plakken. en laten drogen. gegarandeerd dat het op de goede plaats zit en blijft zitten :) .

Met een beetje fantasie kom je een heel eind

Verwijderd

dit kan je het beste gewoon met een decupeerzaag doen heb ik ook gedaan werkt goed :Y) :)

Verwijderd

de plaat afplakken met schilderstape toch ? ik ben bang dat ik dan me silverlaagje wegscheur, maar zal wel meevallen,. ken je niet iets van een plexiglaasje onder je decoupeerzaag maken dat ut wat minder strepen 8terlaat ??

Verwijderd

plexiglas onder je decoupeerzaag smelt weg

• Lentje
  • Laatst online: 21-11 10:22
Als je met decoupeerzaag gaat zagen doe dan een veiligheidsbril op!

Ik heb het geweten :/

• Da_Hardest

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

Topicstarter
Lentje schreef op 20 December 2002 @ 19:52:
Als je met decoupeerzaag gaat zagen doe dan een veiligheidsbril op!

Ik heb het geweten :/
thx voor tip....... B)

• Da_Hardest

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

Topicstarter
Ja sorry mensen, had ik idd met search kunne vinden 8)7

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb gister ook m'n window kitje mogen ontvangen van de TNT en ben meteen gaan zagen.
Met een decoupeerzaag met een 70mm ijzerzaagje van Piranha B)

Gebruik idd een veiligheidsbril en handschoenen, al die ijzersplinters die op je handen schieten als je steun houdt is niet echt prettig :|

Beetje vijlen en rubber kan erin...

Ik heb zo'n setje dat je het plexi tussen het rubber zet, dat weer tussen de kast zit :? 8)7 Errug frusti om erin te zetten :X maar het is gelukt.. (pix volgen ;) )

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 19:22:
idd, voordat je aan het einde van de plaat bent is het aan het begin weer aan elkaar gesmolten :)
En nee met een dremel lukt het ook niet 8)7

• NijntjePluis
  • Laatst online: 02-11 14:16
En als je de decoupeerzaag op een langzamere snelheid zet? Smelt het dan ook nog steeds?

Als je denkt dat onderwijs duur is, moet je onwetendheid eens proberen.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 19:22:
Een fijnmetaalzaagje gebruiken in je decoupeerzaag, lage snelheid, en veeeeel water (uit een bidon ofzo) op de zaagsnede spuiten, dan kan je plexiglas perfect zagen met een decoupeerzaag.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
thacow schreef op 23 december 2002 @ 09:01:
[...]

En nee met een dremel lukt het ook niet 8)7
En als je nou rustig aan doet? Lage snelheid en met tussen pauzus? Maby beetje water op het schijfje afentoe. :?

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
My-life schreef op 23 december 2002 @ 12:49:
[...]

En als je nou rustig aan doet? Lage snelheid en met tussen pauzus? Maby beetje water op het schijfje afentoe. :?
Ja dan lukt het mischien, maar het langzaamste wat mijn dremel kan is 10.000 toeren en dat is nog best wel snel. En water koelen bij een dremel die op 220 werkt met metalen bitjes? Nee doe maar niet he :)

Verwijderd

NijntjePluis schreef op 23 december 2002 @ 10:37:
En als je de decoupeerzaag op een langzamere snelheid zet? Smelt het dan ook nog steeds?
Je kan een grove zaag gebruiken op een redelijk hoge snelheid werkte bij mij perfect.
Met een ijzerzaag smelt het idd.

• TrasherXL
  • Laatst online: 21-11 15:30

TrasherXL

Bicky burger for life

decoupeer gaat prima. Klem het ijzer wel vast op bijvoorbeeld een houten blad en zaag dat dan gewoon mee. Dit voorkomt trillen van de plaat en dus ook de lelijke kartels/hoogte verschillen

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• Lentje
  • Laatst online: 21-11 10:22
Bart_Banaan schreef op 23 december 2002 @ 12:20:
[...]

Een fijnmetaalzaagje gebruiken in je decoupeerzaag, lage snelheid, en veeeeel water (uit een bidon ofzo) op de zaagsnede spuiten, dan kan je plexiglas perfect zagen met een decoupeerzaag.
Hmm, ik heb gewoon de plek waar ik ging zagen afgetaped met van dat papieren tape en toen met een heel erg fijn piranha zaagje alles in 1 keer gezaagd.

Verwijderd

voor plexiglas op maat heb ik in het plexigals gleuven gemaakt met een stanley menzo, dit gaat perfect. ik had 2mm plexiglas... maar x heen en weer met mr stanley ( beetje nieuw en scherp enzo) totdat je een dikke gleuf erin hebt dan, kan je hem op het einde van de tabel netjes breken.. zagen met decoupeerzaag was mij niet gelukt.. smelt en het gaat barsten...
Pagina: 1