Oke, stel ik heb in mij form een element met de naam JAJAJA5. En nou wil ik bij de onClick bijvoorbeeld dat er een functie wordt uitgevoerd. Hieronder de functie... (niet op de functionaliteit letten want dat slaat nergens op maar zo is het makkelijker uitleggen)
In PHP kan je dat doen met ${$i} als i dan bv 1 is en de inhoud van $1, 4 is geeft ie de waarde van de variabele $4 terug...
Volgens mij moet ik ook zoiets gebruiken, maar heb niks kunnen vinden in de javascript reference hierover.
Heeft iemand misschien nog een andere site die dit beschrijft of snapt wat ik bedoel en weet hoe dit kan... ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| // i is een for i< loop waar dit in zit
// als de naam begint met JAJAJA pas dingen gaan doen....
if(editUserForm.elements[i].name.substring(0,6) == "JAJAJA")
{
// ff wordt dan het getal wat er achter staat....
ff = editUserForm.elements[i].name.substring(6,16);
/* Nou heb ik nog een andere hidden veld in het form met de naam die begint met
NEENEENEE... en nu wil ik de value van dat bijbehorende input laten zien dus stel
dat ff nu 5 is NEENEENEE5.value... maar hoe krijg ik het zo dus dat die 5
daarachter komt?
*/
// Had dus zoiets maar dat werkt niet
alert(editUserForm.NEENEENEE+ff+.value);
} |
In PHP kan je dat doen met ${$i} als i dan bv 1 is en de inhoud van $1, 4 is geeft ie de waarde van de variabele $4 terug...
Volgens mij moet ik ook zoiets gebruiken, maar heb niks kunnen vinden in de javascript reference hierover.
Heeft iemand misschien nog een andere site die dit beschrijft of snapt wat ik bedoel en weet hoe dit kan... ?