Ik krijg zaterdag een pctje die als router/server gaat werken (cyrix 200, 16mb ram, 2 netwerkkaartjes) Ik wil hier debian op gaan zetten omdat ik daar al een beetje vertrouwd mee ben. Alleen zijn er wat dingen die ik nog niet weet. Ik ga namelijk met een PPP verbinding inbellen op me modem via netwerkaart 1 en dan wil ik een hub hangen op netwerkkaart 2 waar iedereen op moet kunnen internetten (liefst nog DHCP en wat mogelijkheden voor portmapping) welke debian software heb ik dan nodig om dit klusje te klaren?
ppp via netwerk kaart...als in adsl 
dan via adsl4linux.nl oid eventjes scriptje zoeken en downloaden
en portmapping etc...ipchains/iptables
yep adsl inderdaadveldmuis schreef op 20 december 2002 @ 16:01:
ppp via netwerk kaart...als in adsl
http://lt.nett.org/ip_masq_mods/savale schreef op 20 december 2002 @ 16:14:
[...]
yep adsl inderdaadeigenlijk zou ik ook nog op 1pctje met netmeeting willen kunnen werken maar ik heb gehoord dat dat echt geen pretje is om dat aan de praat te krijgen ivm H232
downen, insmodden (eventueel -f, kernel zal wel niet kloppen, of je moet zelf gaan compilen)
Verwijderd
Het is niet de bedoeling dat wij je vooraf je probleempjes die je mocht krijgen al op gaan lossen. Over deze materie is genoeg te vinden op Internet. Een begin kan bijvoorbeeld www.adsl4linux.nl zijn. Maar goed, succes met het opzetten van je servertje.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Op slot.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Op slot.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()