Toon posts:

Welke zalman is nu de "zwaarste" :s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok

Na lang lang zoeken kom ik er nog niet uit?!!
Ik wil graag een nieuwe STILLE cooler op men Amd 2100+ zodat ik hem ondermeer eens wat kan overclocken (doe ik dat nu dan moet ik de case openzetten en liefst nog wat waaien met een boekje,... :))
Ik dacht aan een Zallman omdat die toch wel EREUGggh stil zijn en goed coolen als ik zo kijk naar ervaringen. Maar welke is nu de beste :s De productnummers gaan duidelijk niet mee me de performance ...

Ervaringen? ( de laatste topics hierover zijn al een paar maanden oud)

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Zalman 6000Cu is een mooie :P Lekker stil!

Hoor hier ook vaak dat er ook goede OC resultaten mee te behalen zijn hoor! Aanrader! :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dit is duidelijk iets voor het "overclock ...." forum
Kan iemand verwijderen hier open ik em wel op het andere forum
SORRRrrrrry

• twit
  • Laatst online: 09-02 22:33
Ik heb de 6000cu en volgens mij is dit de zwaartste tot nu toe. Er bestaat ook een 6500cu maar volgens mij is die minder goed. Ik heb hem in ieder geval op de pc (specs in sig) op temps van stressed net geen 40 graden. Dit is wel met een tbred core!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

Topicstarter
toch bedankt :)

laat em wel staan :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 15:50 ]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32
CME >> DOC.
En je hoeft dus geen nieuwe te openen.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

De CNPS 6500B-CU schijnt in sommige gevallen bijna even goed te koelen als een ThermalTake Vulcano 7+, de beste die er is. Alleen de 7+ maakt een tietherrie en de 6500 is een silent flower-versie.
Weegt alleen wel ~800gram en dat is niet echt leuk meer :( En ook behoorlijk prijzig: ~€46,- voor een koelertje, hm...

Use the Search Luke...

• Swop1200
  • Laatst online: 02-06-2023
Silentpuma schreef op 20 December 2002 @ 15:54:
De CNPS 6500B-CU schijnt in sommige gevallen bijna even goed te koelen als een ThermalTake Vulcano 7+, de beste die er is. Alleen de 7+ maakt een tietherrie en de 6500 is een silent flower-versie.
Weegt alleen wel ~800gram en dat is niet echt leuk meer :( En ook behoorlijk prijzig: ~€46,- voor een koelertje, hm...
Die is niet geschikt voor AMD. Wel voor Intel, maar daar heeft hij niks aan ;)

Zie: www.zalman.co.kr/english/product/cnps6500b-cu.htm

Verwijderd

Topicstarter
de 6000 is toch wel gelijkwaardig met de 6500 (de ene is voor amd de andere voor intel)

Maar als ik zo lees de 6000 koelt die nu in silent tot 2000+ of 2600+ ? athlon xp zegt hij 2000+ :s

Verwijderd

Weegt alleen wel ~800gram en dat is niet echt leuk meer En ook behoorlijk prijzig: ~€46,- voor een koelertje, hm...
Wat een onzin :P thermaltake is een goedkoop rukmerk en maken zeker niet te beste coolers, laat dat maar aan thermalright en en swiftech over.

Doe er een thermalright sk7/slk800+een pabst 20db op ofzo ;)

Verwijderd

De Zalman CNPS6000-AlCu is bevestigd op mijn AMD 2600+.
Op de pagina van Zalman word gezegd dat deze koeler geschikt is voor de 2600+ alleen niet in silent mode.
Deze staat dus in de normale mode en is nog behoorlijk stil en de temperatuur is op dit moment 41 graden.

Nu heb ik er ook 2 casefans bijgeplaatst die ook blazen op het koelblok en ga proberen om de Zalman koeler wat rustiger te laten draaien zodat hij richting de silent mode kan.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 18:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 17:52:
[...]

Wat een onzin :P thermaltake is een goedkoop rukmerk en maken zeker niet te beste coolers, laat dat maar aan thermalright en en swiftech over.

Mee eens ;)

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
[...]

vergeet Alpha niet!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 17:52:
[...]

jij hebt dus geen verstand ...
er is niks mis mee met TT

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 18:48 ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Beetje offtopic, maar hoe dik zijn de bodems van de Thermalright SK7 en SLK-800?
Van de Swiftech 462+ is de bodem zo'n halve inch dik (ong. 1.27cm dus)

I love watercooling

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 14:38
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 17:52:
[...]

Een goedkoop merk is het wel (vulcano 6cu en 7), maar een rukmerk valt wel mee. Waren ze eerder misschien wel, maar sinds de komst van de vulcano 7+ hebben ze een best wel goeie koeler. En dat fancontroll is ook wel handig. Voor zijn prijs is de 7+ best wel goed.
Maar thermalright, swiftech en niet te vergeten alpha behoren alle 3 tot de beste merken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja inderdaad TT is niet super maar wel goedkoop, dat kun je van Alpha niet zeggen die voor een heatsink alleen al het dubbel vragen, en zo geweldig verschil heb je nu ook weer niet met een alpha. Je kunt inderdaad het beste die Cu versie pakken, de rest is een beetje crap als je zalman wilt.

Verwijderd

Ik gebruik hier een Swiftech MCXC-370, 60<-->80mm fan adapter, Papst Fan 41CFM 36 dba. hij is momenteel 50 C, maar dat is de diode temp, dus om te vergelijken met de CPU's onder 2200+ moet je er ongeveer 10C (of iets meer, zoiets is mij verteld.) afhalen.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

[...]

Ok, jij je zin ;)
Er zijn natuurlijk NOG betere koelers (Swiftech e.a.), maar uit verschillende tests kwam de Vulcano 7+ toch als beste uit de bus. En dat zijn de feiten, dus volgens mij zit jij er toch een klein beetje naast hoor... :P

En idd, de 6500 versie is alleen voor Intel, |:( niet naar gekeken. De 6000 is de AMD versie ervan ja. Alleen vind ik het stom dat ze in het midden de koelribben eruit halen voor de klem. Kunnen ze dat echt niet anders maken? Zou veel beter zijn..

Use the Search Luke...

Verwijderd

Silentpuma schreef op 21 december 2002 @ 19:26:
[...]

Ok, jij je zin ;)
Er zijn natuurlijk NOG betere koelers (Swiftech e.a.), maar uit verschillende tests kwam de Vulcano 7+ toch als beste uit de bus. En dat zijn de feiten, dus volgens mij zit jij er toch een klein beetje naast hoor... :P

En idd, de 6500 versie is alleen voor Intel, |:( niet naar gekeken. De 6000 is de AMD versie ervan ja. Alleen vind ik het stom dat ze in het midden de koelribben eruit halen voor de klem. Kunnen ze dat echt niet anders maken? Zou veel beter zijn..
Nou...de vulcano 7+ koelt best, maar heb je wel ns een Boeing 747 horen opstijgen? :)

Verwijderd

Ik heb de Zalman 6000Cu in m'n kast in normal mode, met twee case fans.
Idle: 41 graden.
Stressed: 46 graden.

Best netjes, alleen ik vind dat ie nog teveel herrie maakt, vanmiddag maar ff de matten erin doen.

[update]
Ik heb nu mijn geluidsmatten erin zitten, en dat scheelt echt flink!
(temps enkele graden hoger)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 14:22 ]

Pagina: 1