Toon posts:

[VB.NET] Hoe image "url" uit db extraheren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ms-sql database waar in een tabel een kolom van het type Binary staat. In de tupels staat dus bij die kolom een plaatje in zijn binaire vorm. Ik wil graag in mijn VB codebehind van mijn Webform iets maken waarmee ik de verwijzing naar zo'n plaatje in een variabele ofzo zet en dat ik dan bij de image-url property van een image die op mijn form moet komen, die variabele meegeef. Ik heb een functie met daarin een sql statement gemaakt die me de binary teruggeeft. Maar ik kom niet echt verder.. Ik wil een string ofzo terugkrijgen om gelijk in die image url te stoppen...
Ik hoorde van iemand dat ik een aparte asp pagina zou moeten maken waarin ik dmv Response.BinaryWrite() een image kan laten verschijnen op een page en dat ik dan die page als image url meegeef in mijn andere pagina.. maar dat is me wat te vaag.. ik zit tenslotte in aspx te werken..dotnet

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Toch zul je het zo aan moeten pakken. Een image is een request dat los staat van de rest van de html pagina. Waneer je een statische site zouden maken zou de html en het plaatje ook twee losse bestanden zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wel dat een plaatje een apart bestand is. Dat is ook niet echt het probleem. Het probleem als volgt: Een user logt in op mijn site en aan de hand van zijn login moet er een bepaald plaatje in de imagebutton geladen worden. Deze images staan allemaal in een ms-sql database. Ik weet dat er een methode is die het image url toekent aan de image button control(in mijn geval ImageButton1), namelijk: ImageButton1.ImageUrl
Die image url is een string. Maar die images staan dus in de database als binary files...
Ik wil in een sessie-variabele de image-url als variabele meegeven aan de pagina die de imagebutton bevat.

Verwijderd

Die image url is wel een string maar het blijft een url en niet de source van het plaatje.. je moet daar dus iets van
http://server/plaatjesmaker.aspx?picId=5
instoppen.
Die plaatjesmaker.aspx zal het plaatje '5' uit de db moeten halen en em met binarywrite oid naar de client sturen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

code:
1
ImageButton1.ImageUrl = "image.aspx?id=" & Session("ImageID")

geen oplossing?

edit:

Ik ben echt traag.. Weer iemand voor me... ;)

[ Voor 35% gewijzigd door gorgi_19 op 23-12-2002 11:46 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Je wil het te mooi doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan, het is me gelukt! Kan ik weer naar mijn volgende probleempje toe hehehe
Pagina: 1