Toon posts:

IIS intranet beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Wij hebben een intranet en deze moet ook van buiten het netwerk te zien zijn.
Nu is het zo dat de interne gebruikers van het netwerk geen login hoeven te geven
maar ik wil wel dat externe gebruikers die via internet op intranet komen wel een
login en password moeten geven.

Hoe kan ik dit het beste beveiliging?
Het liefst ga ik geen asp login scripts gebruiken.
moet ik een speciaale gebruikers groep aanmaken waar iedereen lid van is.
(we hebben een NT netwerk)
en dan IIS configureren zodat IIS kijkt of dat deze gebruiker al is ingelogd op het netwerk ?

Wie kan mij meer info geven

Repins

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
.htaccess ? Weet je hoe je daar mee kan/moet werken? Daar kan je je netwerk afsluiten voor allerlei ip-rangen. Er was hier laatst trouwens een topic over.

edit:

kijk hier maar eens: EziHosting/help_section

[ Voor 30% gewijzigd door TRON op 20-12-2002 15:25 . Reden: link toegevoegd ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
TRON schreef op 20 December 2002 @ 15:22:
.htaccess ? Weet je hoe je daar mee kan/moet werken? Daar kan je je netwerk afsluiten voor allerlei ip-rangen. Er was hier laatst trouwens een topic over.

edit:

kijk hier maar eens: EziHosting/help_section

.htaccess is voor apache ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan in de Internet Services Manager permissies aangeven per directory, op bijv IP niveau of DOMAIN niveau.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
SH007 schreef op 20 december 2002 @ 15:27:

[...]

.htaccess is voor apache ;)
:X dacht dat dat ook met IIS kon werken :|

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

Crazy D

I think we should take a look.

Puntje om op te zoeken (weet nl. niet helemaal precies hoe het werkt, en zeker niet om dit tijdstip :P):
via de IIS manager kun je in de properties van de betreffende site, bij directory security 1 en ander instellen. Daar kun je windows authentication opgeven, en een domein (anonymous uitzetten natuurlijk :P). Als je daar het domein gebruikt waar de mensen ook op inloggen, hoeven ze vanaf het netwerk niet apart in te loggen, maar van buiten af wel. (naja "daar ergens" zeg maar, ik weet het niet precies, op m'n werk hebben we het op zo'n manier, op kantoor hoef ik niet in te loggen, maar van huis af wel, maar tis iig een richting waarin je verder kunt zoeken).

Exact expert nodig?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Stel IIS in op Integrated Authentication. Stuur je gebruikers lokaal naar http://servernaam/ en van buitenaf naar http://www.mijnintranet.com/. Dan hoeven ze van binnenuit niet in te loggen (gebeurt automagisch) maar van buitenaf wel.

Edit: Mijn topic over dit onderwerp, inclusief oplossing.

[ Voor 22% gewijzigd door CmdrKeen op 21-12-2002 01:49 ]

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1