[win2k server] niet stabiel o.i.d.

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik dacht dat ik hier maar moest wezen...

ik heb een AMD 800 mhz met 256 ram ofzo voor een webserver, maar mijn probleem?

Mijn server heeft laatst als hoogste uptime 50 dagen gehad, en dat vind ik ronduit waardeloos en moet niet kunnen, win2k server heeft normaal een veel betere uptime dus ik achter het probleem aan op zoek, maar ik kan het maar niet vinden

ik heb hier ook niet al te veel ervaring mee met dit soort debugging, maar wat moet ik allemaal controleren

ik heb een pagina met allemaal statistieken van mn server opgezet (wel chello upload dus klaag niet) en die is hier te vinden, daar staan cpu en traffic stats en uptime's

http://m4rtin.dnsalias.net/?md=3

ik heb de via drivers geinstalleerd
SP1 geloof ik ook
ik heb de logboeken zo gemaakt dat ze niet volraken

software:
apache
mysql
php
mailserver (mdeamon)
ftp server (warftpd)
mrtg stats

wat moet ik nog meer doen of kan ik nog nakijken?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 16:18
Misschien eens SP3 installeren, dat is toch al langer uit. SP1 bevat nl. nogal een aantal securitybreaches.... Waarschijnlijk zal dat ook je probleem verhelpen?

• M4RTiN
hmm ja dan moet ik dat ook maar proberen,

wat ik nog vergeten was, winvnc en proxyper (koe om op te flushen) draaien er ook op...

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Heb je een VIA chipset op je mobo? Zo ja > probeer dan maar eens sp2. Sp2 heeft een aantal bugfixes voor VIA chipsets. Je zou ook nog sp3 kunnen proberen (heeft ten slotte de bugfixes van sp2 ook in zich), maar ik weet niet of daar extra fixes m.b.t. VIA-chipsets in zitten.

| Specs Aurora24 | My music |

• M4RTiN
hij heeft wel een via chipset ja dus ik denk dat die sp3 er zowiezo maar op moet

ik heb trouwens nog een opmerking

er zit een Arowana draadloos toetsenbord op, en ik login remote met winvnc, en dat gaat een zon 2 weken goed. En als ik daarna eens inlog en ik druk op de letter E ofzo dan word Explorer opgestart opeens

en dat heeft volgens mij ook met dat toetsenbord te maken.

trouwens als het moment er is, dat de server vastzit, zit ook echt alles vast. de muis beweegt niet eens meer

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Over je toetsenbord probleem: heb ik ook ooit eens gehad: bleek de Windows-toets te blijven hangen. Windowstoets+E = explorer.

| Specs Aurora24 | My music |

• M4RTiN
hmmm ik vertrouw het toetsenbord niet die ga ik voor het toets probleem maar es vervangen voor de test...

Verwijderd

ik weet niet of je software geinstalleerd hebt staan voor dat toetsenbord maar als je dat wel hebt : zorg dat je er zo snel mogelijk vanaf komt

dit soort rommel is voor een desktop al een ramp, laat staan op een server (waar dit soort zut al helemaal niet hoort vind ik)

Logitech maakt redelijke software maar wat er bij Arowana zit weet ik uit ervaring dat het buggy en resource verslindende troep is.

Even over winvnc : waarom gebruik je de terminal server van win2k server niet :?
(sneller, beter te beveiligen enz.)

• M4RTiN
nee de software is niet geinstalleerd ik deel dezelfde mening met je!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
50 dagen uptime is juist goed voor M$ :)

• M4RTiN
Even over winvnc : waarom gebruik je de terminal server van win2k server niet
(sneller, beter te beveiligen enz.)
kon er niet zoveel over terug vinden op me server, of uberhaupt de client voor windows op de desktop heb je een goede link?

EDIT; laama heb het al

[ Voor 5% gewijzigd door M4RTiN op 20-12-2002 20:30 ]

Pagina: 1