[Medion/Aldi][XP] Reinstall problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:38
Hey mensen. Mijn broer heeft laatst computer gekocht bij de Aldi. Je weet wel, die Medion PC.
Nu wil hij dus opnieuw installeren. Windows 2000 welteverstaan.
Een echte recovery-CD hebben we niet, alleen een CD van winXP, die je op geen enkele manier de mogelijkheid geeft om te formatteren...

Booten vanaf de CD-rom wil ook niet. Als je dat instelt, boot ie toch vanaf de C:, Windows XP :r

Die Bios is vaag. Mijn eigen Bios laat bijvoorbeeld precies zien dat ik een CD-RW en een DVD-rom heb. Bij die Aldi machine staat gewoon 'Boot vanaf CD-Rom'. Zonder merk/typenummer/etc.

Booten vanaf de CD-Rom werkt dus niet.
Dos zit er ook niet op.

Dit laat dus wel weer zien dat die troep die je bij de kant-en-klare computers krijgt niet werkt.

Heeft iemand tips of ideeën, want ik kom er niet echt meer uit.
Ik hoop dat dit genoeg info is voor wat tips :/ Dit is echt niks.

(De bedoeling is dus gewoon dat we óf WinXP óf Win2k kunnen installeren)

Systeem:

Intel Pentium 2.66
256MB
Geforce 4 Ti4200 128MB
Standaart WinXP

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Kan ik een schone installatie doen, zonder bootable cd?
Je kunt proberen om bootdisks te downloaden, hiermee te booten en vervolgens vanaf de CD te installeren.

Zie bijvoorbeeld:
[rml][ WinXP] Kan ik XP setuppen via DOS?[/rml]
windows xp vanuit dos instaleren
:)
Gezocht met zoekwoorden waar je niet veel mee opschiet. 'windows xp bootdisk installeren' enzo :P

• Kwartjuh
Bedankt, ik kijk even :)

• Kwartjuh
Dat winnt.exe doet het niet omdat het volgens XP niet werkt onder 32bits (?)
Er word verwezen naar een andere file, die vervolgens een error geeft en dus helemaal kansloos is.

Er zit geen flopdrive in de comp. Flop maken heeft dus ook geen zin.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Kwartjuh schreef op 20 december 2002 @ 15:23:
Dat winnt.exe doet het niet omdat het volgens XP niet werkt onder 32bits (?)
Er word verwezen naar een andere file, die vervolgens een error geeft en dus helemaal kansloos is.
De winnt.exe uit de /i386 folder? Welke fout wordt dan gegeven, wellicht kun je daarmee zoeken op support.microsoft.com
Er zit geen flopdrive in de comp. Flop maken heeft dus ook geen zin.
Dan wordt het inderdaad lastig om te booten vanaf bootdisk :P.

• Kwartjuh
Compubiter schreef op 20 december 2002 @ 15:26:
[...]
De winnt.exe uit de /i386 folder? Welke fout wordt dan gegeven, wellicht kun je daarmee zoeken op support.microsoft.com
HMja, dat gezeur over 32 bits. (alleen voor MSDOS?? -> staat er niet op)

Overigens heeft de echte installatie geen zin... er is nergens (!!!???) een optie om te formatteren :? :? :(

Mijn broer was eerst aan het kloten, maar heeft nu 2 keer XP erop staan... de vorige versie is er dus niet vanaf gehaalt :?

• Kwartjuh
Ik ben nu dit (http://www.microsoft.com/...4F-471C-B455-BD5AFEE126D8) aan het downloaden. Hopen dat het werkt....

Verwijderd

Bij die Aldi machine staat gewoon 'Boot vanaf CD-Rom'. Zonder merk/typenummer/etc.

Booten vanaf de CD-Rom werkt dus niet.
dat ding heeft toch een fikker en een dvd? allebei al geprobeerd?
Dit laat dus wel weer zien dat die troep die je bij de kant-en-klare computers krijgt niet werkt.
ik vind ook dat je beter zelf je pc kan bouwen dan een prefab pc te kopen, maar toen ik een nieuwe pc wou zelfbouwen zag ik dat dat niet goedkoper was dan een aldi pc. dan maar een aldi pc waar ik veel goede dingen over gehoord had. ben btw erg tevreden.
Er zit geen flopdrive in de comp.
dat is voor een euro of 5 goed op te lossen :)

• Kwartjuh
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 15:36:
[...]

dat ding heeft toch een fikker en een dvd? allebei al geprobeerd?
Das dus het vreemde... er staat gewoon een lijst met dingen waarvan je kunt booten... er staat gewoon 'CD-Rom'

Meer niet. Geen RW ofzow... (en hij reageert er ook niet op :( )
[...]
ik vind ook dat je beter zelf je pc kan bouwen dan een prefab pc te kopen, maar toen ik een nieuwe pc wou zelfbouwen zag ik dat dat niet goedkoper was dan een aldi pc. dan maar een aldi pc waar ik veel goede dingen over gehoord had. ben btw erg tevreden.
Tsja, het systeem is zeker niet te duur. Maarja, dat je niet eens kan reinstallen ZUIGT!
[...]

dat is voor een euro of 5 goed op te lossen :)
jaja, dat is zo... maarja, bouw een standaart floppy-driver maar eens in een design kast. ;)

Verwijderd

ik denk dat de cd die je van winxp geen bootable is, maar een update versie. als je probeerd bijvoorbeeld windows98 te installeren (als je daar tenminste wel een bootcd van hebt)waarna je die update met de winxp cd, wie weet helpt dat?
en je kunt als je zeker weet dat je wel de "standalone?" winxp hebt nog even in je bios checken of je first device op cdrom staat en niet op hdd, want dan probeerd ie alsnog eerst van c: te booten.

Verwijderd

jaja, dat is zo... maarja, bouw een standaart floppy-driver maar eens in een design kast.
dan koop je een zwarte:
pricewatch: Merkloos Diskette Drive 1,44MB (3,5", Zwart)
Maarja, dat je niet eens kan reinstallen ZUIGT
da's behoorlijk kut ja. bij mij trouwens geen probleem maar daar heb je nix aan

• Kwartjuh
Hoe heb jij dat dan gedaan? (jij hebt exact zelfde pc?)

EDIT: je hebt dus niet dezelfde :/

Het zou heeeeel goed kunnen dat die winXP cd een updat is :(

Maarja, ik kan ook geen andere windows erop zetten. Like i said:
de Bios reageert voor geen meter. De Win2k cd is 100% WEL bootable, en als ik die erin druk doet ie ook niks :?

[ Voor 73% gewijzigd door Kwartjuh op 20-12-2002 15:51 ]

Verwijderd

waarom je niet kan booten van cd weet ik ook niet, bij alle andere aldi pc's kan het wel. je kan ook even dos op een flash card oid zetten en daarvan booten:

http://www.gsc.be/gsc_forum/GSC_read.asp?id=3338

edit: mijn windows cd is geen update. het is gewoon een oem verise van windows xp, het enige verschil is dat er medion op staat. ik heb ook nog een soort support cd gehad met allemaal driver zooi en die is ook bedoeld om retten.exe aan te roepen.

kun je dat trouwens niet gewoon doen? ik neem aan dat die nieuwe aldi pc nog steeds retten files op de hd heeft staan. hoef je niet te booten van cd
als die retten.exe niet werkt: fdisk /mbr

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 15:56 ]

• Kwartjuh
Hmja... mijn broer belt de helpdesk... ik heb gefaalt :+

Maargoed, die bootable flash kan helpen... even kijken wat hier uit komt :)

Verwijderd

helpdesk schijnt trouwens prima te zijn. ik heb ze zelf nooit gebeld, maar mailtjes worden altijd netjes beantwoord. ik had een keer (eigen schuld) mijn dvd speler gemold. zeiden ze: je hebt nog garantie, dus krijg je een nieuwe. moeten we je pc komen halen of stuur je de stukke drive op?

aardig toch?
Pagina: 1