Hey mensen. Mijn broer heeft laatst computer gekocht bij de Aldi. Je weet wel, die Medion PC.
Nu wil hij dus opnieuw installeren. Windows 2000 welteverstaan.
Een echte recovery-CD hebben we niet, alleen een CD van winXP, die je op geen enkele manier de mogelijkheid geeft om te formatteren...
Booten vanaf de CD-rom wil ook niet. Als je dat instelt, boot ie toch vanaf de C:, Windows XP
Die Bios is vaag. Mijn eigen Bios laat bijvoorbeeld precies zien dat ik een CD-RW en een DVD-rom heb. Bij die Aldi machine staat gewoon 'Boot vanaf CD-Rom'. Zonder merk/typenummer/etc.
Booten vanaf de CD-Rom werkt dus niet.
Dos zit er ook niet op.
Dit laat dus wel weer zien dat die troep die je bij de kant-en-klare computers krijgt niet werkt.
Heeft iemand tips of ideeën, want ik kom er niet echt meer uit.
Ik hoop dat dit genoeg info is voor wat tips
Dit is echt niks.
(De bedoeling is dus gewoon dat we óf WinXP óf Win2k kunnen installeren)
Systeem:
Intel Pentium 2.66
256MB
Geforce 4 Ti4200 128MB
Standaart WinXP
Nu wil hij dus opnieuw installeren. Windows 2000 welteverstaan.
Een echte recovery-CD hebben we niet, alleen een CD van winXP, die je op geen enkele manier de mogelijkheid geeft om te formatteren...
Booten vanaf de CD-rom wil ook niet. Als je dat instelt, boot ie toch vanaf de C:, Windows XP
Die Bios is vaag. Mijn eigen Bios laat bijvoorbeeld precies zien dat ik een CD-RW en een DVD-rom heb. Bij die Aldi machine staat gewoon 'Boot vanaf CD-Rom'. Zonder merk/typenummer/etc.
Booten vanaf de CD-Rom werkt dus niet.
Dos zit er ook niet op.
Dit laat dus wel weer zien dat die troep die je bij de kant-en-klare computers krijgt niet werkt.
Heeft iemand tips of ideeën, want ik kom er niet echt meer uit.
Ik hoop dat dit genoeg info is voor wat tips
(De bedoeling is dus gewoon dat we óf WinXP óf Win2k kunnen installeren)
Systeem:
Intel Pentium 2.66
256MB
Geforce 4 Ti4200 128MB
Standaart WinXP
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-