Toon posts:

Geheugen vrijmaken onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het afdrukken van enkele grote bestanden, is al het geheugen opgeslokt door het systeem. Nadat alles is afgedrukt, duurt het een ehele tijd voordat het geheugen weer "terug" komt... kan dat ook sneller ?
Wat ik dus zoek is een commando die het geheugen weer snel wegschrijft naar de hardeschijf zodat het RAM geheugen weer vrijkomt.

Thanx

Verwijderd

Je hebt er een aantal tools voor (o.a. Winramturbo ) Met google zijn er nog veel meer te vinden.

offtopic:
Ik geloof echter niet dat die programma's erg goed werken, maar da's een andere zaak :)

Verwijderd

de meeste propgrammas zinj voor win98. XP en 2000 (en tot op zekere hoogte NT 4.0) houden zelf hun geheugen redelijk op orde. en nee, dat kan niet zomaar sneller.
dat die pakketjes voor 98 niets toevoegen mag je van mij als een gegeven feit zien.
btw, als je tijd hebt om op te letten of je geheugen snel genoeg vrijgemaakt wordt maakt he tniet uit want heb je het toch niet nodig.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Laat Windows nou maar gewoon z'n ding doen met je geheugen, als je zo'n prog gaat gebruiken wordt het alleen maar trager, omdat die gewoon de bestandscache leeggooit.

Als een applicatie geheugen nodig heeft dat door de bestandcache in gebruik is, dan krijgt ie dat echt wel.

日本!🎌

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

er zijn wel sites met optimalisaties van 98 2000 en xp. gewoon googelen met woorden als optimize xp ofzo

ik ben er ook een tijd mee bezig geweest, best wel leuk leesvoer.
of het veel helpt, mwah hij word niet langzamer

trouwens hoeveel geheugen heb je

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 10:29

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Unload .dll's to Free Memory

Windows Explorer caches DLLs (Dynamic-Link Libraries) in memory for a period of time after the application using them has been closed. This can be an inefficient use of memory.
1. Find the key [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]. 2. Create a new sub-key named 'AlwaysUnloadDLL' and set the default value to equal '1' to disable Windows caching the DLL in memory.
3. Restart Windows for the change to take effect. I tried this after running a intense program, then watched the task manager; memory recovered it self.
Zie voor meer tweaks http://www.tweakxp.com/

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Daar krijg je misschien wel geheugen van vrij, maar wil je dat wel? Je PC wordt er immers merkbaar trager van, omdat de betreffende DLL's telkens opnieuw geladen moeten worden.

日本!🎌

Pagina: 1