Toon posts:

Aankoop nieuwe scanner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer vijf jaar geleden denk ik kochten we onze eerste scanner, een opvlieging van mijn vader. Hij is gewoon de winkel binnen gestapt en vroeg naar een scanner. Ze hebben ons toen het goedkoopste van het goedkoopste aangesmeerd en daar ben ik nooit tevreden mee geweest.
Nu is het zover gekomen dat de scanner bijna kapot is, het duurt een eeuwigheid om te scannen en er zit voortdurend een gele lijn in de scan. Tijd dus om hier te zagen voor een nieuwe scanner!
Nu weet ik zelf niet zoveel over merken van scanners af en hun kwaliteit dus heb ik even jullie hulp nodig.

De scanner moet vooral snel, stil en goed zijn...
Mooi meegenomen zou een netwerkaansluiting of een SCSI-aansluiting zijn maar dat is niet verplicht (ik heb trouwens wel geen USB 2.0)
Qua opties is er geen enkele vereiste eigenlijk...ik zat te kijken op de site van hp (enige merk dat ik echt wat ken van scanners) en daar zag ik een automatische documentenvoeder (vrij vertaald). Dat is wel een toffe optie maar weer geen noodzaak.
Qua prijs is er niet echt een richtprijs, ik ben van plan ze te overtuigen en heb dus geen budget gekregen. Hou er wel rekening mee dat het om een scanner voor thuisgebruik gaat en hij dus geen 1000 euro of meer mag gaan kosten ntl.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik heb geen idee war ik moet beginnen zoeken naar zoiets...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

SCSI-scanners zijn denk ik niet meer zo gebruikelijk als vroeger.
Qua scansnelheid zullen ze echt bijna allemaal boven de scanner die je nu hebt zitten. De nieuwe scanners zijn gewoon een stuk sneller.

Kijk ook eens naar Agfa of Canon.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 11:18
Ik heb nu een HP Scanjet 3570C (flatbad) met een transparantenadapter. En ik moet zeggen dat ie heel lekker en met goede kwaliteit scant. Hij kan tevens negatieven scannen. Het is snel, goed, maar niet geluidloos, klinkt wel lekker vind ik. HEt heeft een USB 1.0 aansluiting.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Na een aantal dure scanners te hebben versleten heb ik nu maar eens een goedkoop ding bij de kijkshop aangeschaft. Trust Flat Scan USB 19200. Werkt gewoon via USB (ook geen aparte voeding nodig, da's wel handig met de laptop) en geeft goed beeld. Ding is nog lekker plat ook en redelijk snel.

Die document feeder zou ik gewoon lekker uit mijn hoofd zetten. Mijn persoonlijke ervaring daarmee is dat het wel leuk is als je met OCR wilt werken, maar voor de rest totaal niet bruikbaar. Ik moet de eerste document feeder die alle vellen perfect recht naar binnen trekt nog tegen komen.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Deze vraag heb ik ook. Maar toen ik naar de nieuwe modellen van HP ging kijken, staat daar bij de specs USB 2.0 volle snelheid.

Volgens de officiële standaard is full-speed USB 2.0 ongeveer 12 Mbit en hi-speed USB 2.0 rond de 400. Dus full-speed is net zo snel als USB 1.1 en heeft eigenlijk geen meerwaarde.

Wie weet hoe snel de nieuwe HP-modellen zijn? (En HP beantwoordt mijn mail niet)

Verwijderd

Heb je al wel eens aan epson gedacht?? ik heb zelf een epson perfection 640U en die bevalt me echt goed. De scanner is stil en errug snel, de versie hierboven kan ook met negatiefinvoer en evt feeder overweg. Ik zelf kies de epson boven de hp omdat mijn ervaringen met diverse hp scanners een witte waas over de scans is, dat is uiterst irritant bij foto's.

Verwijderd

ik heb een UMax 1600, werkt prefekt voor de meeste zaken. Kan ook nog via het netwerk scannen, handig als je met je laptop in de buurt zit, maar geen zin hebt alles om te stekkeren.
PS: netwerk support wordt door de Umax helpdesk niet meer gegeven, maar het zit nog steeds in hun software.

Verwijderd

Ik weet niet of je windows xp gebruikt?!, zo ja dan zou ik goed kijken of er XP support op de doos staat. Ik heb nu een HP Scanjet 5300C; op zich een goede scanner, maar onder windows xp werkt ie niet goed... :(
Pagina: 1