Toon posts:

Paar simpele netwerkvraagjes :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor jullie vast erg simpel te beantwoorden, maarja :)
We houden vandeweek een 2daagse lan gewoon bij iemand thuis.
Er zullen ongeveer 5-7 computers komen (en evenveel mensen, doh ;), voordat er droge opmerkingen komen)
Nou hebben we een 10p 10mbit hub, zou dat genoeg zijn voor wat gamen en leechen ?
En zoniet wat raadden jullie wel aan ?
Ik heb nog even bij pricewatch gezien voor 100mbit switch maar dat lijkt me sowieso overkill, die kosten rond de 70,- wat een beetje duur is voor maar 2 dagen gebruik.
En voor de rest neem ik aan dat stroom geen probleem is met max. 7 computers.
Misschien nog andere dingetjes waar we rekenening mee moeten houden ?
Ok, ok het zijn simpele vragen :)
Er zullen vast ook al genoeg topics over geweest zijn, maar doordat de search niet echt lekker werkt kon ik niks vinden.

Verwijderd

Is niet snel, maar is genoeg om op te gamen.. zeker.
Leechen word een ander verhaal, helemaal als iedereen tegelijk gaat copieen :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

voor spellen spelen is het rap genoeg.

vervelend wordt het als er tijdens het gamen wordt geleeched.
dan kan je nog wel eens last krijgen van lags. gewoon goede afspraken maken dus.

wat betreft de electriciteit? gewoon niet allemaal in het zelfde stopcontact douwen.
maar een paar verlengsnoeren leggen.
1 uit de keuken, en uit de kamer, een van boven.
zodat je in elk geval niet 1 groep overbelast.

Verwijderd

Topicstarter
mja, ok wat raad je aan dan ? zo goedkoop mogelijk ofcourse omdat het maar voor 2 dagen is.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vraag of je tegen de borg(aankoopsprijs) een wsitch kan lenen bij de lokale shop.
En doe de pc's op 2 groepen, zorg wel dat deze groepen vrij zijn van magnetrons, hetelochtovens, straalkachels en andere zooi.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
10 mbit is voor gamen prima. 100 mbit is echt geen overkill, vooral niet als je wat wilt gaan leechen en zo duur zijn die dingen echt niet, hier ene 8 poorts 10/100 mbit voor 35é
http://www.eynstein.nl/a/530.html

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die is opzich niet duur, maar het is zo kort dag nog (;)) ik bedoel we beginnen maandagmorgen al, en je zou hem dan ook pas op zn snelst kunnen hebben.

Verwijderd

70 euro delen door 7 mensen is niet duur..

Je gaat hem vast vaker samen gebruiken hierna...

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 14:37:
Ja, die is opzich niet duur, maar het is zo kort dag nog (;)) ik bedoel we beginnen maandagmorgen al, en je zou hem dan ook pas op zn snelst kunnen hebben.
maar die 10 mbit is zeker een hub en geen switch, dan gaat het echt niet meer hoor als 1 iemand wat over zet en iemand anders ook.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Uit eigen ervaring is het beter gewoon toch een 100 Mbit te kopen. De ergenis die anders optreed laat je op dat moment dan toch denken van , ships had ik toch maar een 100 Mbit gehaald, en wat al eerder gezegd werd, zow ding gebruik je toch wel weer, die heb je nooit *teveel* :)

Verwijderd

100 mb is iid wel heeel erg aan te raden als je met ze alle gaat leechen maar voor gamen is het opzich wel genoeg, er zijn trouwesn veel goedkopere switches dan die ene die jij hebt gevonden..

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

cue

Is er niemand in je omgeving waarvan je een 100 mbit switch kan lenen?

Veel mensen hebben zo'n ding tegenwoordig wel thuis..

Of inderdaad gewoon eentje kopen in de winkel en vragen of je 'm mag ruilen..

[ Voor 26% gewijzigd door cue op 20-12-2002 15:09 ]

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 16:16
Ik heb gister bij mr-at ook ff een 8 poorts switch besteld. In huis voor 50 Euro.

www.mr-at.nl . En heb er al veel goeds over gelezen.

Feyenoord!

• chile
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 15:47
www.pchut.nl

daar heb ik mijn netwerk switch gehaald, van sweex
werkt prima en ik heb volgende weel ook en lan met zn zessen.

No luitanent, Your men are already dead

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
YT-Croc schreef op 20 December 2002 @ 14:33:
10 mbit is voor gamen prima. 100 mbit is echt geen overkill, vooral niet als je wat wilt gaan leechen en zo duur zijn die dingen echt niet, hier ene 8 poorts 10/100 mbit voor 35é
http://www.eynstein.nl/a/530.html
Dat is een hub. Die zou ik sowieso dan niet doen. Dan deel je dus alsnog 100mbit met zn 7'en.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 09:10

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

wcduck schreef op 21 December 2002 @ 12:48:
[...]

Dat is een hub. Die zou ik sowieso dan niet doen. Dan deel je dus alsnog 100mbit met zn 7'en.
Wordt op hun site anders wel aangeduid als
Let op: dit is een echte switch! Hiermee stuur je een pakket voor PC1 ook naar PC1 en niet naar allemaal!
Ben wel met je eens dat het vreemd is dat hij dan onder het kopje hubs staat ingedeeld.

Om toch ook nog on-topic te blijven. Ik zou toch nog wel even een switch kopen/lenen. Het is vast niet de enige keer dat je 'm gebruikt. Bovendien trekt je die 10Mbit hub echt wel vol met 7 man leechen, gamen wat minder.

[ Voor 20% gewijzigd door L_Jinx op 21-12-2002 13:36 ]

• Y0ur1
  • Niet online
wcduck schreef op 21 december 2002 @ 12:48:
[...]

Onzin, tis een switch. lezen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
YT-Croc schreef op 21 December 2002 @ 14:21:
[...]

Onzin, tis een switch. lezen
Van de eynstein Site
Target 8 poorts 10/100mbps switching hub
GEEN switch dus

Een switching HUB is een hub die kan switchen tussen 10 en 100 Mbit, dus 2 HUB is 1 met elkaar verbonden :)

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 09:10

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

jadjong schreef op 21 December 2002 @ 16:25:
[...]

[...]

GEEN switch dus

Een switching HUB is een hub die kan switchen tussen 10 en 100 Mbit, dus 2 HUB is 1 met elkaar verbonden :)
Waarom staat er dan bij de details

Let op: dit is een echte switch! Hiermee stuur je een pakket voor PC1 ook naar PC1 en niet naar allemaal!

?????

Bovendien geeft de FAQ een andere uitleg aan switching hub.

[ Voor 3% gewijzigd door L_Jinx op 21-12-2002 19:28 ]

Pagina: 1