Ik ben op dit moment bezig aan een script waarbij er iedere keer dezelfde output is (per categorie), dus de kans groot is dat mensen alleen het eerste record bekijken en dan weer weggaan, nu kwam ik op het idee om te kijken of het kan dat de records dan in random volgorde worden geplaatst waardoor iedere keer het weer anders is.
Ik ben niet verder gekomen dan :
Het spijt mij ervoor dat de source iets minder netjes als normaal is
Maar nu geeft hij alleen het eerste record, ik heb al nagedacht om er een loop van te maken, wat denk ik ook zal moeten, maar dan weet ik al dat het een infinite loop zal gaan worden aangezien ik geen voorwaarden heb gesteld aan de records die al geweest zijn welke dus nog een keer uit random kunnen komen...
Is hier een betere manier voor ?
Of heeft iemand een idee om mijn manier te perfectioneren (als in : dat het ook werkt
)
Ik ben niet verder gekomen dan :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| include ("header.php"); echo "<center><br><bR>"; echo"<table width=90% border=2 align=center>"; //<TR><td></td><td><center> echo"<caption><b>Advertenties</b></caption>"; //</center></td><td></td></tr>"; $query = "SELECT COUNT(*) AS id FROM $tabel"; $result = mysql_db_query($database,$query); $row = mysql_fetch_object($result); $rijid=$row[id]-1; if ($rijid=="-1" OR $rijid=="0" OR $rijid=="1"){ $rijid="2"; } $record = round(rand($rijid,$row->id),0); //echo "record = $record"; $Q2 = mysql_db_query($database,"SELECT * FROM $tabel WHERE id='$record' AND cate='$c'") or Die("er is wat fout"); while ($Rij = mysql_fetch_array ($Q2)) { $bericht = substr($Rij[disc], 0, 150); $bericht = $bericht."..."; if ($Rij[vid]!=""){ $bericht = $bericht." - [video] - "; } $bericht = $bericht."<a href=\"cat.php?l=d&id_zp=".$Rij[id]."&c=$c\">(klik hier voor de rest)"; echo"<tr><td class=\"row1\"><center>"; if ($Rij[pic]!="") { echo "[img]\"image.php?thumb=$Rij[pic]\"[/img]"; } echo"<br><font face=verdana size=2>$bericht</a></center>"; echo "</td></tr>"; } |
Het spijt mij ervoor dat de source iets minder netjes als normaal is
Maar nu geeft hij alleen het eerste record, ik heb al nagedacht om er een loop van te maken, wat denk ik ook zal moeten, maar dan weet ik al dat het een infinite loop zal gaan worden aangezien ik geen voorwaarden heb gesteld aan de records die al geweest zijn welke dus nog een keer uit random kunnen komen...
Is hier een betere manier voor ?
Of heeft iemand een idee om mijn manier te perfectioneren (als in : dat het ook werkt