illustrator duotone in photoshop

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Ik heb ik Illustrator [9] een illustratoe gemaakt mbv duotone, zwart en reflex blue.
Maar Illustrator bewaart alleen EPS-en in CMYK.
Hoe importeer ik het nu in Photoshop zo dat het in duotone EPS opgeslagen kan worden. Gewoonlijk moet je de afbeelding in PS gray maken voordat je duotone maakt, maar dan wordt alles in reflex blue. En dat wil ik juist niet.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Ehm grayscale open in Photoshop (of even c-p in New Image) en daarna duotonen in Photoshop onder Image > Mode > Duotone.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Dat geeft hetzelfde effect. Is het dus ook niet.

• Willem
Stel dan je vraag wat beter.

Je hebt een duotone image. En wat wil je daar dan mee wat niet werkt?

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Dat de afbeelding duotone blijft als ik er een duotone EPS van maak in PS, en niet in z'n geheel doordat je hem eerst in grayscale moet zetten.
De illustratie bestaat nl. uit een grijs en een reflex blue gedeelte. Als ik het nu doe zoals eerder beschreven wordt het grijze gedeelte ook reflex blue.

• Willem
En als je de Illustrator .EPS plaatst in Photoshop met File > Place ?

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Dan heeft het EPS document alsnog als eigenschap of Gray of RGB of CMYK. Dat geef je aan als je een nieuwe maakt.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

twee kleuren is wat anders als een duotone. Bij een duotone zijn alle waarden vertaald naar een combi van twee kleuren. Jij gebruikt waarschijnlijk gewoon twee volle kleuren. En dat heeft eigenlijk weinig met een duotone te maken.

Je kunt het via multichannel doen in Photoshop maar waarom wil je het in Photoshop hebben in twee kleuren? Als je het als multichannel gaat proberen dan zul je beide kleuren als zwart in Photoshop moeten copypasten in een multichannelkanaal met de juiste kleur en kleurnaam. Kun je um vervolgens alleen bewaren als PSD of EPS DSC2.0

Als je voor drukwerk aan het kloten bent, dan kun je net zo goed gewoon een volle cyaan en zwart gebruiken. Die kun je wel fullcolor in ps importeren en dan zorg je gewoon dat geel en magenta kanaal leegblijven en geef je drukker instrukties om Cyaan en zwart film in de juiste kleur te drukken.

* OzBoz geeft zichzelf behulpzaam +8

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Kijk hier heb ik wat aan, lijkt idd de oplossing te zijn.
Wil het voornamelijk in PS hebben omdat we hier op m'n werk met een geautomatiseerd systeem werken die wel eens wil haperen met andere formaten dan EPS, zelfs AI EPS :-(
Ik zal dus elke object in een andere laag moeten gooien en per laag de kanalen aanpassen?
Zal eens kijken.
Btw, duotone in magenta opmaken voor simpel advertentie werk dat deed ik al, scheeld veel verwarring als er verschillende namen voor kleuren gebuikt worden [coated en uncoated, achtervoegsens oid] :-)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

buxx schreef op 20 december 2002 @ 15:05:
Kijk hier heb ik wat aan, lijkt idd de oplossing te zijn.
Wil het voornamelijk in PS hebben omdat we hier op m'n werk met een geautomatiseerd systeem werken die wel eens wil haperen met andere formaten dan EPS, zelfs AI EPS :-(
Ik zal dus elke object in een andere laag moeten gooien en per laag de kanalen aanpassen?
Zal eens kijken.
Btw, duotone in magenta opmaken voor simpel advertentie werk dat deed ik al, scheeld veel verwarring als er verschillende namen voor kleuren gebuikt worden [coated en uncoated, achtervoegsens oid] :-)
Klopt. Is ook een goede manier van werken als je drukker tenminste een beetje wil luisteren ;) Maar ik zou het in principe zo lang mogelijk in illustrator houden. Tenslotte ook postscript en zou goed moeten werken. Al begrijp ik wel dat met leuke nieuwe verloopopties etc menig rip/printer over zun nek gaat. Maar als het met vector kan is het eigenlijk zonde om het in Pshop te gooien, maar dat ligt een beetje aan wat je er uiteindelijk mee wilt doen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1