Toon posts:

DCHP-ip-adres van chello in ShareTheNet

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een Terayon-modem en die heeft geen static-ip's, maar een DCHP-server. Hoe stel ik in in STN dat ie het externe ip-adres van de DHCP-server pakt?

Alvast bedankt!

[Mike]

BTW. De twee netwerkkaarten werken eindelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah kom op, iemand weet dit toch wel ?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Pak geen STN... alleen maar slechte ervaringen mee...
Gebruik winroute of zow, of gewoon ICS. werkt nog altijd het beste.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
En als er nou geen hd inzit? Dan lijkt het mij een beetje moeilijk gaan ;) .

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:04
Kijk eens op http:\\lrp.steinkuehler.net Daar staan al een paar images van floppy's, ook al met DHCP ingebakken. Ik heb daar ook een router van gemaakt en deze werkt perfect.

Verwijderd

of gebruik freesco. *www.freesco.com*

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Wat is er mis met STN? Die bak van mij is al maanden online zonder problemen.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan je met sharethenet wel poorten enzo forwarden? Als ik nu bijvoorbeeld een quake3 server op een client wil draaien?

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Poorten forwarden is geen enkel probleem. Kan niet onbeperkt (een stuk of 7 geloof ik). Aan de andere kant is dat ook niet verkeerd want je kan wel een firewall opzetten en vervolgens 3429057120957 poorten weer openzetten, maar dat schiet niet echt op naar mijn idee ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, porten forwarden werkt wel, maar ik krijg van Chello een ip-adres van hun DHCP-server. Hoe stel ik dat in in ShareTheNet ??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

allow (poort DHCP) ip DHCP server chello ?
zoiets?
Ik heb geen kaas gegeten van linuxfirewall, daar smelt de kaas alleen maar van :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 20:01 schreef [Mike] het volgende:
Hoi,

ik heb een Terayon-modem en die heeft geen static-ip's, maar een DCHP-server. Hoe stel ik in in STN dat ie het externe ip-adres van de DHCP-server pakt?

Alvast bedankt!

[Mike]

BTW. De twee netwerkkaarten werken eindelijk :)[/quote]Euhm, maar je vraag ietsje duidelijker dan :)

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe forward je dan zo'n poort, je kan het niet tijdens de install in te stellen. Kan dit nadat je geboot hebt met de flop? En hoe doe ik dat dan?

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Pagina: 1