Toon posts:

Windows XP lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er net een computertje bij gekocht om een servertje te maken maar...
Ik had alles met hardeschijf overgezet naar die nieuwe computer.
Wanner ik de computer opstart geeft hij een dikke error dat er geen mountable device is.

Daarna heb ik windows 2000 geinstaleerd en die doet het wel. Ook met windows 98 heb ik geen probleem. Wel heb ik het een keer gehad toen ik service pack had gedownload dat hij dezelfde fout gad bij windows 2000. Toen heb ik de computer uitgezet en weer opnieuw gestartd en toen deed hij het wel.

Dus ik weer geprobeerd bij XP maar weer zelfde fout. Weet iemand waar dit aan ligt? Er zit nu dus alleen een nieuw moederbord in met processor. (ASUS a7v266) en AMD TB 800 mhz.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
kan zijn dat je op de eerdere pc de harde schijf op NTFS had ingesteld, en deze op FAT32.. wat je dus moet doen is XP gewoon opnieuw installen of van de FAT32 een NTFS schijf maken dmv Partition Magic

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BIOS updates doen vaak wonderen :)

Verwijderd

warp schreef op 20 December 2002 @ 14:22:
BIOS updates doen vaak wonderen :)
:? Doe maar niet, dit ziet eruit als een Windows installatie die op een of andere manier een beetje brak is... Ik ben bang dat je XP opnieuw moet installeren.

Als je een hd in een nieuw systeem hangt is het meestal de moeite om Windows gewoon opnieuw te installeren. Meestal werkt dat weer een stuk sneller. :)

Verwijderd

Bekend prob
Heb ik ook gehad!

Die andere computer, was die pentium?
Want ik wilde een x mijn hd van mijn p4 computer naar mijn amd overzetten...
unmountable boot device kreeg ik toen (bsod)....

Gewoon formatten en weg = probleem

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 14:38:
:? Doe maar niet, dit ziet eruit als een Windows installatie die op een of andere manier een beetje brak is... Ik ben bang dat je XP opnieuw moet installeren.
Juist wel. Zeker omdat het een nieuw moederbord is. De meeste moederborden hebben vers uit de doos doorgaans verouderde BIOS'en. Nieuwere versies van de BIOS hebben juist vaak veel fixes voor ACPI i.c.m. XP. XP is hier n.l. nogal gevoelig voor... re-installen is een paardemiddel.

Verwijderd

Topicstarter
Hellaas heeft formateren niet geholpen.
Dit heb ik al 3 keer moeten doen :'(
Ook heb ik de bios al een keer geupdate. Ook dit heeft niet geholpen.
Nu heb ik windows 200 geinstalleerd maar deze doet het gewoon totdat ik service pack 3 dl want dan komt hij met hetzelfde bericht.

Nu heb ik de cdrom op een mijn secundaire poort gezet en alleen de hd op mijn primary en dit heeft dat probleem opgelost.
Nu ben ik toch maar van plan XP nog een keer te installeren met deze verandering.
Hopen dat het werkt dan maar
Pagina: 1